Nu får de fan vara nog.. bensinen över 13 kr/litern..

chevy_61
21 maj 2008 · 53 Inlägg

Tomas68 skrev:
http://www.zatzy.com/attachments/allmaent/59603-starta-bensinkrig-pa-vis-bensinkrig.pdf

som jag har hört och läst så går en liter bensin på ungifär 7kr litern här i sverige så är resten skatt. vi kan inte göra nå åt vardsmarknadspriset men skatten kan vi göra nå åt. vi i sverige är så beskattade så vi inte kan andas snart utan att behöva betalla skatt. ska vi räkna all skatt vi betallar för mat  bränsle försäkringar mm mm så skattar vi bort mer än 75% av varje krona vi använder. vist moderaterna som har fått golfklubban så långt upp i röven förstår ju inte att vi svenssons inte klarar nå mer!!
vist moderaterna har fått tagit reda på mycke skit efter sossarna. men dom har fan inte gjort det lättare för svenssons!!!!

va fan ska man skriva fet raggare som har fasnat i ett 60 tal man inte fick vara med i. skruvar med mina bilar ich umgås med vänner och min underbara tjej. lever för bilar
Ford sierra (1989)
Auton
21 maj 2008 · 61 Inlägg

Angående PDF filen. Undrar vad som skulle ske om alla (väldigt många) bara började tanka på obemannade stationer så som JET tillexempel. Om det skulle gynna JET så att dom kunde sänka priserna till en 10a jämt eller något. Det borde ju få följden av att det efterlängtade priskriget sätter igång.

(Minns 2006 då det va priskrig i Karlstad. Då va priset nere i 8 kr/l på bemannade stationer. De va goda tider det big_smile)

Tomas68 skrev:
http://www.zatzy.com/attachments/allmaent/59603-starta-bensinkrig-pa-vis-bensinkrig.pdf

snoddas
21 maj 2008 · 1 142 Inlägg

vilken tid börjar de så ja vet hur tidigt ja måste vara ute om ja ska kunna tanka....

gamlingen
21 maj 2008 · 5 198 Inlägg

Robban_89 skrev:

gamlingen skrev:
Demonstrera mot demonstrationen ?

Typiskt Moderater!
Haha närå, ville bara reta upp er lite mer wink

Nu är ju inte jag nån moderat...

DDESIGN
21 maj 2008 · 563 Inlägg

13,24 kr/L Jet örebro ,, fan vad kul det är att tanka ...

DDESIGN - Din motorsportbutik på nätet
Nissan 200sx S13 "DDESIGN LS13" (1989)
viccoA
21 maj 2008 · 3 110 Inlägg

chevy_61 skrev:

Tomas68 skrev:
http://www.zatzy.com/attachments/allmaent/59603-starta-bensinkrig-pa-vis-bensinkrig.pdf

som jag har hört och läst så går en liter bensin på ungifär 7kr litern här i sverige så är resten skatt. vi kan inte göra nå åt vardsmarknadspriset men skatten kan vi göra nå åt. vi i sverige är så beskattade så vi inte kan andas snart utan att behöva betalla skatt. ska vi räkna all skatt vi betallar för mat  bränsle försäkringar mm mm så skattar vi bort mer än 75% av varje krona vi använder. vist moderaterna som har fått golfklubban så långt upp i röven förstår ju inte att vi svenssons inte klarar nå mer!!
vist moderaterna har fått tagit reda på mycke skit efter sossarna. men dom har fan inte gjort det lättare för svenssons!!!!

Näe att vända hela skattesystemet på ett par år är ju skitenkelt!
Hade vi inte haft skatt överhuvudtaget hade det inte varit roligare att vara låginkomsttagare om man fick betala ett par hundratusen per termin och unge för skolan, inga bidrag, privata vägar, sjukvård som kostar 5000/timme m.m. Det är självklart att de som tjänar mest på ett högt skattetryck är de som tjänar minst (iaf med nuvarande fördelning av bidrag osv). Sen kan man diskutera om man ska fördela så att de som skattar minst idag ska skatta ännu mindre.
På lite sikt gör nog högerregeringen faktiskt mer för låginkomsttagarana än vad sossarna gjort senaste åren.

Tror ni på allvar att bensinpriset hade varit lägre om en röd-grön regering suttit vid makten? Har man någon gång under slutet av 90-talet och 2000-talet sänkt skatten på drivmedel för att det är för "dyrt"? Näe, tror inte det.

Senast redigerat av viccoA (21 maj 2008)

chevy_61
21 maj 2008 · 53 Inlägg

viccoA skrev:

chevy_61 skrev:

Tomas68 skrev:
http://www.zatzy.com/attachments/allmaent/59603-starta-bensinkrig-pa-vis-bensinkrig.pdf

som jag har hört och läst så går en liter bensin på ungifär 7kr litern här i sverige så är resten skatt. vi kan inte göra nå åt vardsmarknadspriset men skatten kan vi göra nå åt. vi i sverige är så beskattade så vi inte kan andas snart utan att behöva betalla skatt. ska vi räkna all skatt vi betallar för mat  bränsle försäkringar mm mm så skattar vi bort mer än 75% av varje krona vi använder. vist moderaterna som har fått golfklubban så långt upp i röven förstår ju inte att vi svenssons inte klarar nå mer!!
vist moderaterna har fått tagit reda på mycke skit efter sossarna. men dom har fan inte gjort det lättare för svenssons!!!!

Näe att vända hela skattesystemet på ett par år är ju skitenkelt!
Hade vi inte haft skatt överhuvudtaget hade det inte varit roligare att vara låginkomsttagare om man fick betala ett par hundratusen per termin och unge för skolan, inga bidrag, privata vägar, sjukvård som kostar 5000/timme m.m. Det är självklart att de som tjänar mest på ett högt skattetryck är de som tjänar minst (iaf med nuvarande fördelning av bidrag osv). Sen kan man diskutera om man ska fördela så att de som skattar minst idag ska skatta ännu mindre.
På lite sikt gör nog högerregeringen faktiskt mer för låginkomsttagarana än vad sossarna gjort senaste åren.

Tror ni på allvar att bensinpriset hade varit lägre om en röd-grön regering suttit vid makten? Har man någon gång under slutet av 90-talet och 2000-talet sänkt skatten på drivmedel för att det är för "dyrt"? Näe, tror inte det.

alrig sakt att ja stödjer sossarna,,,
och vist behöver vi skatten det är ett nödvändigt ont men skatten är alldeles för hög, jag betalar vägskatt men vägarna jag använder är knappt plogade på vintern och asfalten är totalt förstörd. jag betalar skatt på bilförsäkringen varför jo för att betala sjukhuskostnaden om jag krokar men som ja har förstått så ska den betalas med min försäkring inte nå skattepengar. vi9 betallar skatt på våran a kassa varför vet  ja fan inte. vi ska höja skatten på bränsle fär att vi ska åka mindre bil för miljöns skull. jag har en skaplig lösning på dom här problemen men säger ja va det är så blir jag stämplad som rasist.. och det är ja inte

va fan ska man skriva fet raggare som har fasnat i ett 60 tal man inte fick vara med i. skruvar med mina bilar ich umgås med vänner och min underbara tjej. lever för bilar
Ford sierra (1989)
Toresbo
21 maj 2008 · 261 Inlägg

att vara miljömedveten är största mode idag. därför måste även regeringen göra alla såna till lags. vilket i sin tur drabbar stackrarna med bil. troligen kommer det slå tillbaka på alla miljöaktivister då dom måste flytta in till staden igen för att bränslet är för dyrt för dom när dom bor på landsbygden.

men det är sverige i ett nötskal . långsiktighet finns inte !!!

fast det drabbar som tur är inte mig då jag åker mina amerikanska soppaslukare med ett stort flin i ansiket. bara att tanka mera de drabbar ingen fattig. så ha eran diskussion här ni .

chevy_61
21 maj 2008 · 53 Inlägg

grejen med det hella när vi diskuterar brenslepriset är att våra politicker vill höja skatten ... har inget med bolagen att göra va tråden handla från början om att skatten höjs för att vi ska använda mindre bränsle och spara på miljön. vi kan inte göra nå åt vardsmarknads prset om man inte gör det globalt och det funkar inte

va fan ska man skriva fet raggare som har fasnat i ett 60 tal man inte fick vara med i. skruvar med mina bilar ich umgås med vänner och min underbara tjej. lever för bilar
Ford sierra (1989)
Diesel__power
21 maj 2008 · 17 Inlägg

r-ted skrev:

Ellertz skrev:

r-ted skrev:

du var itne så bra på matte i skolan va ?? inte heller läsförståelse.

Läs igenom tråden så får du veta vad bensinen kostar i USA

joo ja känner mig rätt duktig på matte.. Precis klar med mattebreddning, och innan de vart de A,B,C och D..  I svenska är ja lite sämre, bara svenska A,B och C.. smile

nu var det ju inte det du skrev jag mena, nu handla det om diesel_power´s inlägg .... där han tror att en gallon kostar 4-5kr.

jhar en kopis som var rill usa för inte så länge sen å då kostade bensinen 4-5 kronor per gallon å en gallon är   3.785 liter har du nå andra uppgifter kan du ju gärna dela med dig istället för att vara dryg.

chevy_61
21 maj 2008 · 53 Inlägg

Diesel__power skrev:

r-ted skrev:

Ellertz skrev:

joo ja känner mig rätt duktig på matte.. Precis klar med mattebreddning, och innan de vart de A,B,C och D..  I svenska är ja lite sämre, bara svenska A,B och C.. smile

nu var det ju inte det du skrev jag mena, nu handla det om diesel_power´s inlägg .... där han tror att en gallon kostar 4-5kr.

jhar en kopis som var rill usa för inte så länge sen å då kostade bensinen 4-5 kronor per gallon å en gallon är   3.785 liter har du nå andra uppgifter kan du ju gärna dela med dig istället för att vara dryg.

jo min syster kom hem från florida för 2 veckor dedan och där va det ett pris på 6kr gallon det är ju ett stort land och mycke olika mellan staterna

va fan ska man skriva fet raggare som har fasnat i ett 60 tal man inte fick vara med i. skruvar med mina bilar ich umgås med vänner och min underbara tjej. lever för bilar
Ford sierra (1989)
EckeHolmgren T5 & R Fantast
21 maj 2008 · 1 279 Inlägg

stor pris skillnad?

chevy_61 skrev:

Diesel__power skrev:

r-ted skrev:

nu var det ju inte det du skrev jag mena, nu handla det om diesel_power´s inlägg .... där han tror att en gallon kostar 4-5kr.

jhar en kopis som var rill usa för inte så länge sen å då kostade bensinen 4-5 kronor per gallon å en gallon är   3.785 liter har du nå andra uppgifter kan du ju gärna dela med dig istället för att vara dryg.

jo min syster kom hem från florida för 2 veckor dedan och där va det ett pris på 6kr gallon det är ju ett stort land och mycke olika mellan staterna

Erik H
mercadiesel
21 maj 2008 · 4 Inlägg

häää de har inte kommit till sitt rätta pris ännu, 20-30kr/ litern!!

chrizz Administratör
21 maj 2008 · 11 783 Inlägg

§8 Uppmaning till brott
• Du får inte uppmana till brott eller sprida någon annan persons uppmaning till brott.
• Garaget får inte användas till att organisera olagliga streetrace eller sprida reklam (t.ex. tid och/eller plats) för olagliga streetrace.

Att sprida information om olagliga demonstrationer och/eller blockering av bensinstationer är förbjudet i detta forum.

"Alla blå bär är blå bär - även blåbär - men det är bara blåbär som är blåbär."
chevy_61
21 maj 2008 · 53 Inlägg

v80_ecke skrev:
stor pris skillnad?

chevy_61 skrev:

Diesel__power skrev:

jhar en kopis som var rill usa för inte så länge sen å då kostade bensinen 4-5 kronor per gallon å en gallon är   3.785 liter har du nå andra uppgifter kan du ju gärna dela med dig istället för att vara dryg.

jo min syster kom hem från florida för 2 veckor dedan och där va det ett pris på 6kr gallon det är ju ett stort land och mycke olika mellan staterna

nej det är ingen stor skilnad och det menar jag inte heller jag menade att det är inte fel att soppan koster som han säger

va fan ska man skriva fet raggare som har fasnat i ett 60 tal man inte fick vara med i. skruvar med mina bilar ich umgås med vänner och min underbara tjej. lever för bilar
Ford sierra (1989)
JRudin
21 maj 2008 · 33 Inlägg

Mackanol skrev:
sluta klaga

Du är ju störd ...........

Livet ska levas på bredden !
Ford Mustang "Sportsroof" (1971)
Ford Cortina "DRFT Hoe" (1966)
Volvo 244 "Jubeleum" (1987)
TRYIT Teddan
21 maj 2008 · 2 495 Inlägg

Jag kan vara hur jävla dryg jag vill så länge jag har rätt ...............

http://www.gasbuddy.com/

att någons polare eller syrra skulle tankat för 1/4 del av priset är knappast troligt.
Men lev på en lögn istället för att se saningen , gör ni så om ni blir lyckliga av det.

www.byebyepolizei.se, för dig som gillar snabba bilar
BMW 118d "miljöbilen" (2009)
Subaru Impreza Wrx "Isbilen" (2001)
chevy_61
21 maj 2008 · 53 Inlägg

nu skiter ja i den här tråden för det är vist fel på folk som byter ämne hela tiden

va fan ska man skriva fet raggare som har fasnat i ett 60 tal man inte fick vara med i. skruvar med mina bilar ich umgås med vänner och min underbara tjej. lever för bilar
Ford sierra (1989)
TRYIT Teddan
21 maj 2008 · 2 495 Inlägg

chevy_61 skrev:
nu skiter ja i den här tråden för det är vist fel på folk som byter ämne hela tiden

Jasså har jag bytt ämne, var det inte kul att diskutera när någon slänger upp lite fakta ???


sitta och häva ur sig saker och lögner går bra här inne men så fort det kommer lite fakta då är det ingen som vill fortsätta.

www.byebyepolizei.se, för dig som gillar snabba bilar
BMW 118d "miljöbilen" (2009)
Subaru Impreza Wrx "Isbilen" (2001)
Mackanol
21 maj 2008 · 2 079 Inlägg

JRudin skrev:

Mackanol skrev:
sluta klaga

Du är ju störd ...........

hmm, tack tror jag, eller?

Cars were invented to have a faster way of fleeing from Chuck Norris. Not to be outdone, Chuck Norris invented the car accident.
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang