2942
Sök

Nu får de fan vara nog.. bensinen över 13 kr/litern..

452 Inlägg
22 maj 2008
Decibel skrev:
Politikernas ideologi är att soppan ska kosta 20 spänn litern till 2010, så bara hålla i er.

Det är inte politikerna som säger att soppan skall kosta över 20:-/litern (27.50:- sas det på radion)
utan någon myndighet eller vad fan det var som heter Sida eller något sånt tjafs.

Iaf så frågade ekot på P4 någon miljönisse som sitter inom politiken och han sa att det aldrig skulle
komma på fråga att soppan skulle kosta så mycket. Han tyckte istället att man skulle lägga energi
på t.ex miljövänliga bilar etc etc ...

Men 13.39:-/liters som jag tankade för igår är rena rånet . helt sjukt!

Emmiz
22 maj 2008
Att bensinen ska kosta över 20kronor litern är helt vansinnigt! Tyckte gränsen gick för ett antal kronor sen nu.. De säger att de vill folk ska flytta ut på landet, HUR har de tänkt att folk frivilligt ska göra det när priset bara blir högre o högre?! Som mina föräldrar t.ex.de har båda 3 mil enkel resa te jobbet. Går det tåg? (haha skojar du).. går det buss? nääee! De får snällt betala..
Jag har 30 mil enkel resa te pojkvännen, men oavsett hur jäkla dyrt det ska va så ska jag fasen inte sätta mig på ett tåg! däremot blir det nog inte köp av en V8 mustang förrän jag flyttat ner te honom tongue

Hoppas de där högsta hönsen tänker till snart och sänker ner priset !!

T5 & R Fantast
1 279 Inlägg
22 maj 2008
Inlägg raderat och du som skrev det har en varning /admin
Senast redigerat av chrizz (22 maj 2008)

Erik H

VW-nörd?
4 332 Inlägg
22 maj 2008
Såg ett TV inslag från GP-TV (göteborgsposten) där ett par tomtar demonstrerade mot bilismen igår i gbg, tydligen är det inte olagligt att blockera vägar och bilister...
Lagen säger att det är det, men grundlagen väger tyngre för yttrandefriheten.
Vilket betyder att det är faktiskt lagligt att blockera infarter till mackar, städer osv, om det sker som demonstration.

Kolla www.gp.se lite ner så får ni se...

7 100 Inlägg
22 maj 2008
visst,det är dyrt!men hadde ni förväntat er att de skulle vara gratis?man kan inte få allt i världen!
näe hur än mkt vi klagar och demonstrerar så kommer dom inte att sänka det!ja orkar inte bryr mej,ja åker när ja får råd helt enkelt!

hante ja haft så tajte troser så hadde ja bröta omkull dej!

VW-nörd?
4 332 Inlägg
22 maj 2008
tänkte bara ja skulle nämna de där eftersom admin här pratat om uppmaning till brott, men det är de uppenbarligen inte.

5 198 Inlägg
22 maj 2008
Den mack som sänker priset lär väl vara den mack som vill sälja soppa med förlust

Styr& regler tekniker
25 Inlägg
22 maj 2008
gamlingen skrev:
Den mack som sänker priset lär väl vara den mack som vill sälja soppa med förlust

Om inte du vet det så om du tankar 50 liter bensin på det billiga stället som går med förlust men samtidit så köper du en godispåse så vips har dom gått med vinst på din försäljning. de är inte mer än 15ör per liter bolagen tjänar ändå. 50*0,15= 7,5 kr.
Inte mkt va?

385 Inlägg
22 maj 2008
Emil skrev:
Fick ett mail på jobbet igår eller i förgår där det stod att man ska bojkotta alla utom en speciell bensinstation för att då kommer de andra att sänka sina priser...
Hade det fungerat eller hade det inte gjort någon skillnad alls?
Jag är lite nyfiken smile

Det mejlet fick jag också. Man skulle inte tanka överhuvudtaget på Preem och OKQ8 eller vad det var. Kan nog lägga till Statoil där tycker jag... Istället skulle man tanka på typ Jet och andra stationer som har billigare bensin, och på så sätt tvinga de andra att sänka sitt pris. Låter logiskt, men jag är ytterst tveksam till att det kommer fungera. Men jag tankar alltid på Jet ändå så det kvittar tongue

Sen fick jag ett SMS också, där det stod att man inte skulle tanka eller handla nånting alls på någon bensinstation den 23-26 maj som en protest mot bensinpriset. Jag tankade igår, så jag klarar mig nu tongue

Men jag tycker att alla ska göra detta, så kaanske kaaanske det kan få effekt. Det är värt ett försök iaf!

5 198 Inlägg
22 maj 2008
paesarn skrev:
gamlingen skrev:

Om inte du vet det så om du tankar 50 liter bensin på det billiga stället som går med förlust men samtidit så köper du en godispåse så vips har dom gått med vinst på din försäljning. de är inte mer än 15ör per liter bolagen tjänar ändå. 50*0,15= 7,5 kr.
Inte mkt va?

men varför gå in där om man inte behöver tanka.. godispåsen kostar ju  nästan hälften på granbutiken. är ju inte särskilt ekonomiskt å handla på macken.. men det va ju en annan tia det..
Å andra sidan.. .varför sänka överhuvudtaget.. när dom tjänar på annat. men JAG tror inte dom sänker för att några protesterar..
Senast redigerat av gamlingen (22 maj 2008)

7 100 Inlägg
22 maj 2008
alseryd skrev:
Tycker synd om mackägarna som inte gjort något fel!!
Dom blir ju bestraffade av oss för att vi är arga över bensinpriserna.
Det är ju faktikt privata företagare som försöker överleva precis som vi!!!
Välj närmsta statshus parkera alla bilar utanför och lägg er på signalhornet en minut!!!
Där sitter dom som vi valt till att föra våran talan i regeringen!!
Dom verkar inte göra sina jobb som vi betalar deras lön med våra skattepengar!!!
Det är värt ett försök!!!
Mvh Eva.

de tycker ja med!men ingen verkar ju fatta de!

hante ja haft så tajte troser så hadde ja bröta omkull dej!

5 198 Inlägg
22 maj 2008
bmx skrev:
alseryd skrev:
Tycker synd om mackägarna som inte gjort något fel!!
Dom blir ju bestraffade av oss för att vi är arga över bensinpriserna.
Det är ju faktikt privata företagare som försöker överleva precis som vi!!!
Välj närmsta statshus parkera alla bilar utanför och lägg er på signalhornet en minut!!!
Där sitter dom som vi valt till att föra våran talan i regeringen!!
Dom verkar inte göra sina jobb som vi betalar deras lön med våra skattepengar!!!
Det är värt ett försök!!!
Mvh Eva.

de tycker ja med!men ingen verkar ju fatta de!

precis..

16 Inlägg
22 maj 2008
Håller med..... snart kan man fan inte köra bil mer:(sad

2 Inlägg
22 maj 2008
o ni snackar om 13 kr litern. en annan tankar diesel för över 14 kr litern o betalar en årsskatt på 6900:- .
HUr juste e det då! Jävla mongopolitik. Jahg släpper ut ca 4 deciliter mindre per mil än andra bilar med samma prestanda o sen straffas man för det. patetiskt. ska börja jaga fuldiesel för 5,50 litern nu..

Har fastnat för BMW o d kommer nog stanna där ett tag, men diggar givetvis andra märken oxå.

Ûbersturmstekare
534 Inlägg
22 maj 2008
alseryd skrev:
Regeringen är dom största rashatare som finns och helst mot sitt eget folk!!!

Utveckla gärna den där raden, är du snäll..

Ûbersturmstekare
534 Inlägg
22 maj 2008
pta-77 skrev:
Jahg släpper ut ca 4 deciliter mindre per mil än andra bilar med samma prestanda o sen straffas man för det. patetiskt.

Att släppa ut bränsle i naturen kors och tvärs låter inte särskilt miljövänligt. Varken bensin eller diesel känns väl särskilt biologiskt nedbrytbart. Bättra dig, broder.

Ûbersturmstekare
534 Inlägg
22 maj 2008
alseryd skrev:
Jag menar att dom hjälper gärna alla andra men inte sitt eget folk.
Jag har inget emot att hjälpa andra i nöd men vill inte att regeringen håller på att bestraffa sitt eget folk!!!
Mvh Eva.

Säger en välmående medlem som har x antal större amerikanska bilar registrerade..

På vilket sätt känner du dig straffad? Jag tycker du verkar vara ganska lyckligt lottad. Du lever trots allt i ett i-land med god standard. Om nu bensinpriset ändå blev dig övermäktigt så får du väl sälja en av kärrorna. Då har du ju ändå tre kvar. smile Det räcker och blir över.

11 Inlägg
22 maj 2008
Ursäkta men har du vart nedfryst eller ?

Skyller dom på global uppvärmninf för att höja bensin priset menar du ?

Visst fan är bensinen dyr men köp en bil som drar mindre eller åk buss då, sånt j*vla tjut...........

alseryd skrev:
Regeringen är dom största rashatare som finns och helst mot sitt eget folk!!!
Utan transporter så har vi inga kläder i butikerna och ingen mat!!!
Ett par ungdomar spärrade av en väg i Umeå.
Dom ville ha mindre avgasutsläpp i centrala umeå.
Idioter!!! Hur tror ni att maten kommer till butiken där NI handlar för att kunna äta!!!
Men regeringen har väl tänkt att avbefolka alla byar och små städer så jag hoppas att dom byggt fler lägenheter i Stockholm!!! Snart kommer vi!!!!
Skulle dom inte ta bort allt om samhälsklasser också???
Med det här bensinpriset så är det bara rika som har råd att köra!!!
Sen att dom skyller på den globala uppvärmningen är bara en ursäkt till att tjäna pengar!
En arg Eva!!!

11 Inlägg
22 maj 2008
Köp en bil som inte har V8:a då..........

Teddan
2 495 Inlägg
22 maj 2008
alseryd skrev:
Varför inte bötfälla fabrikerna!!! Jo!! Då hotar dom med att sparka folk för att betala sina böter.
Därför backar regeringen!!! Det är ju inte bara bilisterna som släpper ut!!!
Hur tror du att du får dina matvaror till butiken där du handlar!!!???
Eller hur tror du dom får kläder till dom butiker du handlar i!!!???
Jag menar att som dom gör nu så går dom fel väg!!!
Vi här uppe har ingen spårvagn eller tunnelbana och bussarna går sporadiskt om dom ens går!!
Jag bor inte i en storstad!!!
Vill bara att dom tänker på vi som inte har alla förbindelser.
Dessutom att dom har dubbel moral!!! Kolla vilka bilar dom kör.
Att ta flyget hit och dit är ju inte heller bra för naturen.
Mvh Eva.

du får köpa dig en lite , bränslesnål bruksbil wink

så har jag fått göra iaf, då kan bränslet kosta 20kr/l det spelar ingen större roll.
å när man sen skall åka med sina törstiga v8or så gör det ju iten så mycket att det är lite dyrt för det blir så få mil

www.byebyepolizei.se, för dig som gillar snabba bilar

Sök