Namninsamling för Viking motorpark i Enköping!

Micke754 Diktator
12 maj 2008 · 433 Inlägg

Scandinaviens största motorpark kan hamna i Enköping men de behöver se att det finns tillräckligt många intresserade, skriv på namnlistan så att vi får en rejäl motorpark i Sverige!

http://www.namninsamling.se/index.php?s … p;nid=1927


http://www.vikingmotorpark.com/

Varför köra sakta när man kan köra fort?
PLindblom
12 maj 2008 · 1 200 Inlägg

Jag kan inte låta bli att vara rejält skeptisk till det hela. Visst vore det förträffligt med en motorpark här i Enköping, men hur ska den finansieras? De har lovat att kommunen inte behöver bidra med något alls, vilket redan spruckit i och med undersökningarna för åtskilliga miljoner. De har tackat nej till flera investerare och menar på att det finns en ensam investerare "utomlands" som valt att vara anonym.

Historiskt sett har dessa anonyma investerare en benägenhet att inte finnas när det väl kommer till kritan.

Kommunfullmäktige kommer säkerligen godkänna projektet i morgon (de har i princip redan gjort det), men det gör väl bara att det överklagas till nästa instans... och nästa osv?

Jag är dock helt klart för en motorbana i Enköping smile

FireTraXX DFFL
12 maj 2008 · 9 020 Inlägg

Vet inte ens var Enköping ligger = Totalt ointressant.

To thine own self be true, and it must follow, as the night the day, thou canst not then be false to any man.
/William Shakespeare, Hamlet.
A wise man once told me that death smiles at us all. All a man can do is smile back.
Russel Crowe, Gladiator.
NiKeMaN Entreprenör
12 maj 2008 · 1 286 Inlägg

Påskrivet o klart smile

// Niklas Johansson
PLindblom
12 maj 2008 · 1 200 Inlägg

FireTraXX skrev:
Vet inte ens var Enköping ligger = Totalt ointressant.

"Sveriges närmaste stad"
Mellan Stockholm, Uppsala och Västerås = Nära för väldigt många människor

Senast redigerat av Minister (12 maj 2008)

nosferatos EasyCarbon
12 maj 2008 · 173 Inlägg

Vill ha den i malmö, men visst jag e på big_smile

200sx S13 -92
The devil is not as frightful as he is painted
Saabnorden lastbils chaffis......
12 maj 2008 · 299 Inlägg

påskrivet å klart tyvärr lite långt bort från västkusten i enköping men va fan klart de ska byggas alla banor e bra banor big_smile synd dom inte har en mindre drifting bana bara.......

i wish my lawn was emo so it would cut itself!
Phaetoon
12 maj 2008 · 8 156 Inlägg

Enköping ligger väl en sisådär 7-8 mil från Stockholm och cirkus 4 mil från Uppsala?

| Moderator
| Medio tutissimus ibis.
| I mitten skall du gå säkrast. (Ovidius)
Micke754 Diktator
12 maj 2008 · 433 Inlägg

Jo, någonting sånt ja, smile

Varför köra sakta när man kan köra fort?
Aga_Diff Bärs!
12 maj 2008 · 3 456 Inlägg

Är det inte så gott som klart redan?

Garaget.org peakade 2008.
Volvo 945-SE "Niijeförttin" (1992)
Volvo 745 Turbo Intercooler "En jävel på kärlek" (1988)
PLindblom
12 maj 2008 · 1 200 Inlägg

Aga_Diff skrev:
Är det inte så gott som klart redan?

Nej, ganska långt ifrån tongue

PLindblom
14 maj 2008 · 1 200 Inlägg

Nu har de fått godkänt av kommunfullmäktige, så om ganska precis två år vet vi om banan få byggas eller inte. Då återstår bara att stampa fram en skaplig bunt med pengar. Jag sätter min peng på att det inte blir någon Viking motorpark.

Holme
14 maj 2008 · 1 417 Inlägg

Minister skrev:
Nu har de fått godkänt av kommunfullmäktige, så om ganska precis två år vet vi om banan få byggas eller inte. Då återstår bara att stampa fram en skaplig bunt med pengar. Jag sätter min peng på att det inte blir någon Viking motorpark.

Kan du inte ge din peng till dem då? tongue

Phaetoon
14 maj 2008 · 8 156 Inlägg

Minister skrev:
Nu har de fått godkänt av kommunfullmäktige, så om ganska precis två år vet vi om banan få byggas eller inte. Då återstår bara att stampa fram en skaplig bunt med pengar. Jag sätter min peng på att det inte blir någon Viking motorpark.

Du kan ju räkna med att någon privatperson överklagar. Sen har du ju Länsstyrelsen som måste säga sitt också. Plus miljöverket.

| Moderator
| Medio tutissimus ibis.
| I mitten skall du gå säkrast. (Ovidius)
Aga_Diff Bärs!
14 maj 2008 · 3 456 Inlägg

Minister skrev:
Då återstår bara att stampa fram en skaplig bunt med pengar.

K.G Knutsson hade väll fixat det där som jag fattade? :S


Jag sätter min peng på att det inte blir någon Viking motorpark.

Jag med... hmm

Garaget.org peakade 2008.
Volvo 745 Turbo Intercooler "En jävel på kärlek" (1988)
Volvo 945-SE "Niijeförttin" (1992)
PLindblom
14 maj 2008 · 1 200 Inlägg

Phaetoon skrev:

Minister skrev:
Nu har de fått godkänt av kommunfullmäktige, så om ganska precis två år vet vi om banan få byggas eller inte. Då återstår bara att stampa fram en skaplig bunt med pengar. Jag sätter min peng på att det inte blir någon Viking motorpark.

Du kan ju räkna med att någon privatperson överklagar. Sen har du ju Länsstyrelsen som måste säga sitt också. Plus miljöverket.

Jag är lite rädd att den inte räcker tongue

Holme skrev:

Minister skrev:
Nu har de fått godkänt av kommunfullmäktige, så om ganska precis två år vet vi om banan få byggas eller inte. Då återstår bara att stampa fram en skaplig bunt med pengar. Jag sätter min peng på att det inte blir någon Viking motorpark.

Kan du inte ge din peng till dem då? tongue

Faktum är att jag räknar med att ingen överklagar det här beslutet, men däremot att ett eventuellt ja från miljödomstolen överklagas. Deras process bör ta ungefär ett år och överklagas resultatet hamnar ärendet hos miljööverdomstolen som också tar ett år på sig. Vi får se vad som händer, helt enkelt.

Micke754 Diktator
14 maj 2008 · 433 Inlägg

Politikerna gav ett rungande JA den här veckan. Men det är tveksamt om dom boende i enköping vill ha en motorpark..
Sparka dom i häcken ni som bor i närheten. tongue

Varför köra sakta när man kan köra fort?
TFkarlsson Varningar. 36
14 maj 2008 · 1 200 Inlägg

Hörde något på radion om att det där redan var färdigt? Var bara några dagar sen? Läste det i UNT också tror jag det var?

Fjädrar är för fåglar och Roger Pontare.
Brandis Diktator
14 maj 2008 · 968 Inlägg

det är ju på g en stripp i nyköping, vet inte hur många år man jobbat på det... men som vanligt lär det bli några tjuriga gubbar/tanter som bor i närheten i något torp som klagar så det läggs ner i brist på plats.

PLindblom
17 juni 2011 · 1 200 Inlägg

Det har varit väldigt tyst om detta på sistone. Deras hemsida är inte uppdaterad på tre år, men det angivna telefonnumret till Aros Racetrack Development stämmer i alla fall.

Jag ringde precis dit och frågade hur det går med detta. De ska ha köpt loss den första biten mark ganska nyligen, resten ska deras finansiärer stå för. Ärendet lämnades inte in till miljödomstolen 2008 och det har fortfarande inte gjorts. Enligt mannen på ARD ska ska det lämnas in "snart" och de räknar med att ha köpt all mark till dess att miljödomstolen ger dem ett godkännande, förutsatt att det blir godkänt...

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang