Har nu i princip suttit här sen i går eftermiddag, med tre avbrott, för att klippa gräset, kolla upp nr:na på tryckplattan och lamellen, och sova 4 timmar...
Om jag använder mig av Autotechs fina sida med reservdelar och tillbehör, och kollar på de packningar och renoveringssatser de har till T5, så skulle priset landa på ca 6000kr.
Det låter lite lite? Missar jag något?
Sen ska jag klart ha LG Speeds stakar också, och då är vi ju uppe i ca 10 000, men sen ska ju vevaxeln slipas, och rätt lager ska på, toppen ska slipas och planas.
Grenröret måste fixas (spricka).
En kolv också ja.

Frågan är om renoveringskostnaden springer iväg...
För den motorn som visas i annonsen är ju så billig förhållandevis till materialkostnaden, så att motorn kostar i princip ingenting, bara lager och stakarna som kostar.
En annan begagnad motor behövs ju ändå gås över, så då får man först en motorkostnad på ca 8000 (gissningsvis), plus antagligen de flesta lager bör bytas, och stakar...
Just nu vill jag ha bilen körbar, trim kan vänta, men stakarna är lika bra att lyfta i nu, om man vill ha större turbo kan man lätt eftermontera ju.
Edit: Mekonomen har också en reservdelslista på bilen, men de har ju typ ingenting alls i jämförelse med Autotech.
En polare renoverade sin motor, enbart packningar och lager gick enligt honom på 8 000 - 9 000, vilket jag nämnt innan. Därför jag är lite fundersam.