Kan man få hjälp att värdera en bil här på garaget?

Ranta
25 maj 2008 · 162 Inlägg

2000:- max

Mazda Rx7 "Efini" (1993)
Saffranskalle Palfinger tekniker
25 maj 2008 · 1 248 Inlägg

Irmscher Vectra skrev:

volvo_245 skrev:

Irmscher Vectra skrev:

Nja, inte fan var den fager inte..
Sen att man lägger ut en bil på annons med en a-traktor bredvid.. Njaaaaa. wink
Kollade din sida. Den ser ju bra ut din bil. Men listerna på framskärmarna får du nog ersätt. smile
Om du inte redan gjort det förstås.

vilka lister menar du??

Tröskellisterna. Fatts ju på bilderna. wink

aa jag förstog det sen men dom finns det är bara det att jag ville ta bort rosten innan jag sätter dit dom

Volvo Xc70 (2001)
azid Det som inte dödar gör ont
25 maj 2008 · 2 668 Inlägg

TCG skrev:
Vad är det som skulle göra denna 240 värd pengar?
Bilderna ser ju inte för roliga ut... en rostig 240 med fälgar som behöver spacers.

+
Ny halvsats
Volvos rally fjädrar och stötdämpare
Grövre krängningshämmare fram och bak
Tonade rutor

-
Tömd kat(krav på denna årsmodell så den går inte igenom besiktningen)
Hemmabygge på flera saker såsom knapparna till elhissarna, infästning till stolar m.m.(inte så snyggt)
Ingen symmetri mellan framstolar/baksäte
Rost
Saknas lister på framskärmarna

Om den är nyligen besiktad så kanske 4000.- av skäl som sir_daniel skrev. Är det nära besiktning så är det dags att köpa kat.
Som du själv skriver så får du nog mer om du säljer stolarna löst och säljer bilen med originalstolarna.

det man undrar då folk kommer med gammla rosthögar som dom moddat lite och så vips ska dom vara värda en massa månadslöner

15k för den här är 8k för dyrt


sen att man får lägga pengar på saker som går sönder på bilarna det få alla göra och vill man inte betala dom pengarna kan man fan gå

2slow
Saffranskalle Palfinger tekniker
25 maj 2008 · 1 248 Inlägg

azid skrev:

TCG skrev:
Vad är det som skulle göra denna 240 värd pengar?
Bilderna ser ju inte för roliga ut... en rostig 240 med fälgar som behöver spacers.

+
Ny halvsats
Volvos rally fjädrar och stötdämpare
Grövre krängningshämmare fram och bak
Tonade rutor

-
Tömd kat(krav på denna årsmodell så den går inte igenom besiktningen)
Hemmabygge på flera saker såsom knapparna till elhissarna, infästning till stolar m.m.(inte så snyggt)
Ingen symmetri mellan framstolar/baksäte
Rost
Saknas lister på framskärmarna

Om den är nyligen besiktad så kanske 4000.- av skäl som sir_daniel skrev. Är det nära besiktning så är det dags att köpa kat.
Som du själv skriver så får du nog mer om du säljer stolarna löst och säljer bilen med originalstolarna.

det man undrar då folk kommer med gammla rosthögar som dom moddat lite och så vips ska dom vara värda en massa månadslöner

15k för den här är 8k för dyrt


sen att man får lägga pengar på saker som går sönder på bilarna det få alla göra och vill man inte betala dom pengarna kan man fan gå

det va inte så jag menade om det va så så hade den varigt på skroten nu men det ville jag inte så då ordnade jag den så mycket jag kunde för dom pengarna jag hade. och den såg mycket värre ut innan jag började då va halva förar dörren borta bland annat

Volvo Xc70 (2001)
Opelmadness German cars, quality and beyond
25 maj 2008 · 8 197 Inlägg

volvo_245 skrev:

Irmscher Vectra skrev:

volvo_245 skrev:

vilka lister menar du??

Tröskellisterna. Fatts ju på bilderna. wink

aa jag förstog det sen men dom finns det är bara det att jag ville ta bort rosten innan jag sätter dit dom

Jo, de e klart. tongue

"You never step on the gas pedal until you know you never have to take it off."
-Sir Jackie Stewart

"Aldrig mer en Volvo!" -Jag.
Renault Laguna GrandTour Privilége "Baguettexpressen" (2002)
BMW 528iA "Långmilaren" (1999)
azid Det som inte dödar gör ont
25 maj 2008 · 2 668 Inlägg

volvo_245 skrev:

azid skrev:

TCG skrev:
Vad är det som skulle göra denna 240 värd pengar?
Bilderna ser ju inte för roliga ut... en rostig 240 med fälgar som behöver spacers.

+
Ny halvsats
Volvos rally fjädrar och stötdämpare
Grövre krängningshämmare fram och bak
Tonade rutor

-
Tömd kat(krav på denna årsmodell så den går inte igenom besiktningen)
Hemmabygge på flera saker såsom knapparna till elhissarna, infästning till stolar m.m.(inte så snyggt)
Ingen symmetri mellan framstolar/baksäte
Rost
Saknas lister på framskärmarna

Om den är nyligen besiktad så kanske 4000.- av skäl som sir_daniel skrev. Är det nära besiktning så är det dags att köpa kat.
Som du själv skriver så får du nog mer om du säljer stolarna löst och säljer bilen med originalstolarna.

det man undrar då folk kommer med gammla rosthögar som dom moddat lite och så vips ska dom vara värda en massa månadslöner

15k för den här är 8k för dyrt


sen att man får lägga pengar på saker som går sönder på bilarna det få alla göra och vill man inte betala dom pengarna kan man fan gå

det va inte så jag menade om det va så så hade den varigt på skroten nu men det ville jag inte så då ordnade jag den så mycket jag kunde för dom pengarna jag hade. och den såg mycket värre ut innan jag började då va halva förar dörren borta bland annat

men då kan man ju tänkta innan är det nån mening att lägga större pengar på den här bilen med tanke på ålder skick och pris.... eller så lagar man för att  man måste ha bilen till jobbet eller liknande

det är inte för att vara taskig jag säger det jag säger

Senast redigerat av azid (25 maj 2008)

2slow
Saffranskalle Palfinger tekniker
25 maj 2008 · 1 248 Inlägg

men tror du själv att man tänker så när det är ens första bil och precis har tagit körkort

men sak samma vad tycker ni är det viktigaste att ta upp när man skriver en annos då??

Senast redigerat av volvo_245 (25 maj 2008)

Volvo Xc70 (2001)
azid Det som inte dödar gör ont
25 maj 2008 · 2 668 Inlägg

volvo_245 skrev:
men tror du själv att man tänker så när det är ens första bil och precis har tagit körkort

men sak samma vad tycker ni är det viktigaste att ta upp när man skriver en annos då??

min fösta bil var 190e och kostade 1500 la inte ut några pengar mer än att få den och gå sen sålde jag den för 500 efter ett år så inte allt för stor förlust på den första skitbilen wink

kolla på blocket hur andra lagt upp sina annonser så gör du likadant fast med egen info så klart

2slow
Saffranskalle Palfinger tekniker
25 maj 2008 · 1 248 Inlägg

den ligger där nu vi får se vad folk vill ge för den. stolarna kommer inte att sitta i vid försäljning om dom inte vill pröjsa extra för dom.

Volvo Xc70 (2001)
Saffranskalle Palfinger tekniker
25 maj 2008 · 1 248 Inlägg

men vad är stolarna värda enligt er??

Senast redigerat av volvo_245 (25 maj 2008)

Volvo Xc70 (2001)
Muttley
25 maj 2008 ·

4tusen max om du ens får den såld smile. folk skiter totalt i om du lagt ner 5000 kr på bilen, tänk sådär att du bara förlorar en tusenlapp på de du lagt ut smile

Niklas1987 NO
25 maj 2008 · 2 182 Inlägg

Skulle nog max ge 5000:- för den

Hallå är det polisen? Det står en vacker man i mitt hus! O, vänta ett tag, det är ju jag.
-Johnny Bravo
g_b
25 maj 2008 · 100 Inlägg

Det är väll bara att lägg ut en annons och sätta det pris du vill ha för bilen ,och se om någon nappar.Priset går ju alltid att sänka senare om det inte finns nått intresse för den.

AMG------> Andrasorteringens Motor Grejer
ryttersson
25 maj 2008 · 454 Inlägg

Ta loss det mest värdefulla , ställ av bilen å sen så kör du livet ur den på nått roligt ställe... det hade jag gjort

jocke_gronberg
29 maj 2008 · 4 586 Inlägg

stolarna i din bil höjer inte värdet på din bil. när man köper en 245a så ska man säkert dra något eller ha som packåsna så då kollar man bara på skicket på karossen samt motor. så som någon sa tidigare 4000 besigtad och körbar utan hinder

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang