2463
Sök

Bilen stulen - Bilen hittad - Fälgarna borta - FÄLGARNA HITTADE!

F-14 Tomcat Fighterpilot
888 Inlägg
8 juni 2008
Varför följde du inte efter honom?....

"We want to follow a dream, yes it's true, but it's one thing to follow a dream and another to follow an obsession...A dream is more pure than obsession. A dream is about pride." /José Mourinho

3 722 Inlägg
8 juni 2008
Jag hade plockat av fälgarna igen!. Utan att tveka! Hade han kommit ut så hade det bara blivit synd om honom kan jag lova

denkz
323 Inlägg
8 juni 2008
Trådstartare
Angående varför jag inte slog ner honom var väl för att man aldrig vet vad såna personer kan åstadkomma. När han dessutom hade ett jugoslaviskt namn blir man ju inte direkt mer taggad till att ge sig på honom.

Jag stog i telefonen med polisen när han och hans brud kom till bilen. Han sa ingenting utan hoppade bara in i sin bil. När jag sedan ställde mig framför bilen och sa regnr högt i telefonen frågade han vad jag höll på med. Jag sa då att det är mina fälgar som sitter på hans bil.

Han försökte låtsas som ingenting och sa typ "Skojjar du med mig eller?" han sa inte så mycket.

Varför vi inte följde efter han vet vi inte själva , 20 sek efter han åkt kom vi på att vi kanske borda följa efter. Men då var det redan för sent.

Det är ju alltid lätt att vara efterklok. Vi skulle ju bara tagit regnummret sen dragit.
Senast redigerat av VLN (8 juni 2008)

Rörpulare
1 453 Inlägg
8 juni 2008
Jaja skulle då börja palla bilen... upp me skiten och ställa den på några trä kubbar.. Inte en sportmössa att idoten åkt iväg me mina fälgar den finns inte på världskartan!!

Hellre omkommen och bortkörd än bortkommen och omkörd:)
"Life is lika a race track, you gotta go round and round..Sure some times you crash and burn but if you don´t make the turn you ain´t never gona learn"

Rörpulare
1 453 Inlägg
8 juni 2008
lätt för han att kränga dom vidare nu eller iaf säga att nee dom blev stulna för han också om era bild bevis e tillräckliga då får du dom inte tillbaka i vilket fall.

"Life is lika a race track, you gotta go round and round..Sure some times you crash and burn but if you don´t make the turn you ain´t never gona learn"

407 Inlägg
8 juni 2008
Tänk OM han hade dängt skiten ur killen för att han hade fälgarna på bilen, så visar det sig sedan att han köpt dom i "god tro" ? då är det ju bättre att göra som han gjorde, ta reg nr m.m  och ringa polisen, iofs misstänksamt att han hade bytt fälgar men..

denkz
323 Inlägg
8 juni 2008
Trådstartare
Kayhan skrev:
Tänk OM han hade dängt skiten ur killen för att han hade fälgarna på bilen, så visar det sig sedan att han köpt dom i "god tro" ? då är det ju bättre att göra som han gjorde, ta reg nr m.m  och ringa polisen, iofs misstänksamt att han hade bytt fälgar men..

Jag tror inte att det är han som har snott dem. Jag vet att han har köpt dem från någon men jag tror att han visste om att dem var stulna däremot!

Rörpulare
1 453 Inlägg
8 juni 2008
Kayhan skrev:

finns inget som heter "god tro" längre... det som är mitt är ju fan mitt...

Saaboholic
3 129 Inlägg
8 juni 2008
1. Jag hade aldrig låtit någon som har mina fälgar på sin bil åka iväg från första början.
2. Berserkar gång tongue
3. Ring 112 om dem är för sega?

"Liberty of thought is the life of the soul"

Inga konstigheter
2 064 Inlägg
8 juni 2008
Om du parkerat in honom är det ju bara att skita i att flytta på bilen. smile
Ber han dig flytta på bilen så säger du att det inte är din bil ju.

Problemet är ju att det säkert skulle ta kanske 3-4 timmar innan nån polis anländer, och när dom väl anländer så kommer dom säkert inte kunna göra ett piss, precis som vanligt i det här landet.
Jag stog och tittade på en bil där det satt en snubbe och bågfilade på en rattkrycka medans jag pratade med polisen. Dom sa att dom skulle skicka en bil, efter 40 min fick han upp rattkryckan och drog. 4 timmar senare  kommer det en polisbil förbi. Och det här är i sthlm, så det är inte nån landsbyggd där det bara finns 1 polisbil lixom.

358 Inlägg
8 juni 2008
Du har hans uppgifter med mera..

Ring upp honom och fråga om han vill göra på det lätta sättet genom att lämna tillbaka hjulen till dig självmant..

Eller om han vill göra de på de lite svårare sättet.. Du hämtar hjulen själv och hans bil kommer inte längre kunna identifieras som en bil!

Jag vet inte alltid vad jag pratar om,
men jag vet att jag har rätt!

CORRADOÄLSKARE
205 Inlägg
8 juni 2008
zzzoder skrev:
Du har hans uppgifter med mera..

Ring upp honom och fråga om han vill göra på det lätta sättet genom att lämna tillbaka hjulen till dig självmant..

Eller om han vill göra de på de lite svårare sättet.. Du hämtar hjulen själv och hans bil kommer inte längre kunna identifieras som en bil!

låter som en utmärkt ide. vill han inte sammarbeta så. det är endå en snäll lösning men går han inte med på det så får han skylla sig själv tycker jag.

dock hade jag även om han gick med på att lämna tillbaka dom krävt han på en smaskig summa pengar för besväret för lite måste det svida för honom också. big_smile
Senast redigerat av thell_gti (8 juni 2008)

Kolla min projekttråd
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?pid=1290219#p1290219

vingåker
68 Inlägg
8 juni 2008
Va är problemet??? Åk hem till han och hänt fälgarna om dom är dina.Det hade jag gjort om det va mina fälgar.

Drive Nice!

Volvoit - lagd åt vänster
946 Inlägg
8 juni 2008
740Fors skrev:
Dave_C70 skrev:
740Fors skrev:
Men för f*n, vad folk inte har någon stake i sig idag, vet man vem som har dem och är 100% på att det är ens egna så tar man la tillbaka dem?

Japp, så kan man ju tycka. Men lagen säger att du själv aldrig får ta tillbaka misstänkt stöldgods sjävl, gäller tom om du hittar din stulna cykel dumpad nånstans. Polis måste alltid kontaktas och ofta ger de tillstånd att ta tillbaka grejer, gäller främst cyklar osv. Fälgar t ex sitter ju på annans egendom, tar du tillbaka dem själv kommer du åka dit så det skramlar om det. Det skulle aldrig hålla i rätten med "jag var 100 % säker på att det var mina fälgar". Är han som stal fälgarna i detta ex då värd att få nöjet att se dig dömd också? NEJ, inte nånstans! Därför skulle, iaf jag, aldrig "ta saken i egna händer".

MVH

Vilken värld lever du i? Verkar som du tror att offren alltid åker dit på hämnd medans de riktiga kriminella alltid kommer undan... Tyvärr lille vän det funkar inte så:) Sen hur lagar och annat är uppbyggt är en annan sak, om man får något bestulet så tar man tillbaka det även om lagen säger annat(uppmanar inte till brott).
Förstår som sagt ändå inte varför folk inte har staken i sig, ska man låta folk komma undan för att lagen skyddar dem? Inte en chans i världen!

Jag lever nog i samma värld som du, antagligen iaf. Jag har INTE uttryckt mina personliga åsikter om detta. Du behöver dessutom inte påpeka hur saker och ting funkar för mig, har jobbat inom säkerhetsområdet i tre år snart så... Jag bara talar om hur lagen är skriven och hur saker och ting ligger till. Sen att saker och ting inte alltid funkar i praktiken är en sak - men skilj på teori och praktik. Vad tror du händer om alla tuffingar tar lagen i egna händer?

- Den som gräver en grop åt andra använder ofta spade -

bilder.ulfw.se
1 103 Inlägg
8 juni 2008
Dave_C70 skrev:
Vad tror du händer om alla tuffingar tar lagen i egna händer?

Att snorungarna som stjäl allt som är löst lär sig att det kan göra ont, därför kanske dom tänker sig för 2-3 gånger innan dom gör det nästa gång eller kanske låter grejerna vara orörda.

"He who sacrifices freedom for security deserves neither"

blacken
8 juni 2008
Vad tror du händer om alla tuffingar tar lagen i egna händer?

Det är ett fenomen som kommer att bli mycker mera vanligare just på grund av att lagen och dess utövare inte tar sitt jobb på allvar eller utövar det på ett korrekt sätt..

Forummoderator
9 299 Inlägg
8 juni 2008
Grabbar, en jugoslav i Sundbybergsområdet behöver inte nödvändigtvis vara en "Snorunge".

VLN, jag arbetar själv med ungdomar i Västerort och har en del erfarenhet av "Snorungar". Jag tycker du ska fortsätta din diskussion med polisen istället för här på Garaget. Många här från Målilla och Österbruksnäs kanske inte riktigt vet vad du och jag vet om situationen 2008 i Stockholms förorter. Man ska inte tro att det bara är att åka hem till nån med ett par biffiga polare. Har man otur så slutar man i ett soprum med ett hål i huvudet. Det har faktiskt hänt och tyvärr kommer det nog hända igen. I tidningen kallas det för "uppgörelse i den under världen" och blir en notis på sidan 28.

When the eagles are silent, the parrots begin to jabber.

Yellow bug!
1 640 Inlägg
8 juni 2008
Måste säga:

Jävligt kul om man skulle köpa ett par fina fälgar på Blocket, allting verkar i sin ordning, dock kanske priset är lite lågt, men vafan, dom är ju kantstötta och killen verkar inte veta nåt om bilar eller så. Glad över köpet, kommer man hem, skyndar sig att byta fälgar, på med de nya fälgarna. Wow, vad bilen blev fin! Nu måste man ju ut på stan och visa upp sig för polarna. Drar några strög, men helt plötsligt kommer ett gäng killar springandes fram, en kille rusar fram och slår ner en till marken. Och påstår att fälgarna som sitter på ens bil är hans och att man stulit dom och man ska få så jävla mycket spö för det. Så slår de en medvetslös.

Gött med skadestånd de personer som varit delaktiga i det hela fått betala. Fattar inte er som skulle rusa rakt fram och slå ner personen i fråga, ärligt talat, vadfan tänker ni med?!

Låt polisen sköta det hela. Eller om det handlar om en yngre kille, prova föräldrarna . Jag har gått den vägen, och det funkar. Oftast bryr sig föräldrarna, och hotar man att blanda in polisen går det oftast att lösa den vägen. Om inte annat så blir killen i fråga rejält utskämd när föräldrarna skäller ut honom. Därefter, polis.
Senast redigerat av Edil_ (8 juni 2008)

Ännu vet ingen hur gammal en Volkswagen kan bli! :)

bilder.ulfw.se
1 103 Inlägg
8 juni 2008
caromania skrev:
Man ska inte tro att det bara är att åka hem till nån med ett par biffiga polare. Har man otur så slutar man i ett soprum med ett hål i huvudet. Det har faktiskt hänt och tyvärr kommer det nog hända igen. I tidningen kallas det för "uppgörelse i den under världen" och blir en notis på sidan 28.

Så skulle dom behöva tänka innan dom stjäl saker också! Att det inte bara är att åka och hämta det man vill ha.
Att det man gör kan få följder... Men som sagt, det är andra tider och kulturer nu.

Jag är fullt medveten om att det är för sent att ändra på, samhället är redan förlorat. Detta är bara början och det kommer tyvärr bara att bli värre.

Trådstartaren kan glömma dom där hjulen, han ser dom aldrig mer. Den enda anledningen att göra polisanmälan när nåt sånt här händer är att den förmodligen krävs för att man ska få ersättning från försäkringsbolaget.

"He who sacrifices freedom for security deserves neither"

Sök