eftersnack: garagetträff + crusing ljusdal 14/6-08

PuttesPOV
16 juni 2008 · 504 Inlägg

MrVain skrev:
Ingen som filmade mig? sad

Jag har sett lite filmklipp på dig Jon... wink Så det finns. Men jag tror inte att Hansen har hunnit redigera nånting än. Vissa var ju helt död tackvare baksmällan igår... =P

HÅRDROCK
Zekee
16 juni 2008 · 27 Inlägg

Han, killen med tävlingskameran som filma! Nån som känner han? Han lär ju ha kunnat få ihop skapligt matrial... Ska lägga över mitt inatt efter jobbet.

Dodge Challenger "Åskmurvan" (1971)
Volkswagen Golf Gl "GolFettan" (1983)
pars Operatör
16 juni 2008 · 346 Inlägg

Nån som är sugen på att åka dit en vardagskväll nån gång efter midsommar? Vilken dag kan vi låta vädret bestämma... Regn gjorde så många inte körde tror jag.
Vore roligt om man fick ihop 7-8 bilar som vill försöka sig på att drifta lite med... Drifting blir ju bättre på film wink

Edit: Vet inte om kameran jag hade räknas som "tävlingskamera" men jag var den med stativet... Tyvärr var det första gången jag använde kameran, så det vart inte sådär jätte mycket mtrl som är värt namnet...
Ovan med stativet och zoomen, och att jag hade lyckats ställa in att man inte kan recca från stativkontrollen... Så där missades mycket.

Därför ska jag testa lite mera i veckan så nästa gång blir utmärkt.

Senast redigerat av pars (16 juni 2008)

"kossan" är bara en trimmad familjeräser :)
Volvo 144 "Vera" (1971)
hansen
16 juni 2008 · 294 Inlägg

Jag har lite film på å i bilar, men det kommer nog kanske upp i kväll. Jag  var inte så pigg på söndagen.

vart ganska bra filmat i början men sen tog nog spriten över å linsskydd å sånt vart kvar smile men men

Toyota Mr-2 turbo-91 Se Projettråd Tryck här
Toyota Corolla-93 (vinterbilen)
Toyota Mr2-Turbo 5S-GTE "Team Roar Racing" (1991)
MrVain
16 juni 2008 · 904 Inlägg

Låter jätte bra att några har filmat iaf smile Skulle gärna vilja ha de i okomprimerat matreal på DVD om de går, kan betala i värsta fall smile Micke P som också filmade med Pro kamera har just fått den från service å när jag kollade på bandet igår är filmen helt mångo. Vi ska prova med en annan avspelare ikväll å hoppas att de funkar...

De ska va gött å leva
MrVain
16 juni 2008 · 904 Inlägg

pars skrev:
Nån som är sugen på att åka dit en vardagskväll nån gång efter midsommar? Vilken dag kan vi låta vädret bestämma... Regn gjorde så många inte körde tror jag.
Vore roligt om man fick ihop 7-8 bilar som vill försöka sig på att drifta lite med... Drifting blir ju bättre på film wink

Edit: Vet inte om kameran jag hade räknas som "tävlingskamera" men jag var den med stativet... Tyvärr var det första gången jag använde kameran, så det vart inte sådär jätte mycket mtrl som är värt namnet...
Ovan med stativet och zoomen, och att jag hade lyckats ställa in att man inte kan recca från stativkontrollen... Så där missades mycket.

Därför ska jag testa lite mera i veckan så nästa gång blir utmärkt.

Jag kan lätt hänga på nån kväll även om jag inte kan drifta.. 4wd å slö bil.. men bästa vore ju å styra upp nån helg dag å försöka få en lika bra uppslutning som den här träffen smile är vädret bra så kommer nog många bilar

De ska va gött å leva
Gaslasse Indrivare/torped
16 juni 2008 · 149 Inlägg

Kan vi få ihop så många som vi var i lördags en gång till så blir jag ju glad i hågen i alla fall! smile Har som sagt lite bilder också men vem fasen orkar lägga upp tongue

Hårdrockande gummiröksmissbrukare!
Har kört sönder en Golf II 1.8GL -90, halvt en likadan fast -91, och åker äntligen turbomatat nu!
Hinkas SOS-Racing
16 juni 2008 · 514 Inlägg

Jag skulle gärna komma ner något mer, så långt är det ju inte ner till Föne. Skulle gärna köra lite mer racing, öva lite på starter och växlingar kanske :p
Ska bara försöka fixa iohop lådan, någon som vet om det finns haynes manual till S4 01 så jag kan fixa det själv? Audi-mekarna ville ha 10-15.000:- för det... En annan ville ha ett par tusenlappar för arbetet om jag beställde grejer.
Jag har ju dock snart semester och "all tid i världen" för att kika på det själv...
Någon som har tips på vart jag får tag på en haynes manual i PDF format eller nått? wink

BMW 633 csi (1977)
Lindberg88
16 juni 2008 · 1 418 Inlägg

jag filmade har dock ingen firewire kabel då jag är senil och har förlaggt den nånstans...

Säger precis som jag tycker och tänker! Har alltid gjort och kommer alltid att göra det :)
Yttrandefrihet på Garaget.org? Nej tydligen inte.
MrVain
16 juni 2008 · 904 Inlägg

Filmade du mig lindberg, isf är du välkommen på färila så kan jag mata över skiten på hårddisken å bränna på skiva åt dig smile

De ska va gött å leva
Hinkas SOS-Racing
16 juni 2008 · 514 Inlägg

Hörni!!!
Ni kommer väl så vi kan köra lite mer? http://www.garaget.org/forum/viewtopic. … 4#p1021764

BMW 633 csi (1977)
hansen
16 juni 2008 · 294 Inlägg

nu har jag lagt upp iaf en film smile inte så bra men den får duga http://www.garaget.org/video/zmua9t6s1uxa

Toyota Mr-2 turbo-91 Se Projettråd Tryck här
Toyota Corolla-93 (vinterbilen)
Toyota Mr2-Turbo 5S-GTE "Team Roar Racing" (1991)
Hinkas SOS-Racing
16 juni 2008 · 514 Inlägg

hansen skrev:
nu har jag lagt upp iaf en film smile inte så bra men den får duga http://www.garaget.org/video/zmua9t6s1uxa

Det duger, det var kul att se.
Min "ras" såg ju inte alls så spektakulärt ut som dom sade dom som hade stått och kolla på...

BMW 633 csi (1977)
hansen
16 juni 2008 · 294 Inlägg
Toyota Mr-2 turbo-91 Se Projettråd Tryck här
Toyota Corolla-93 (vinterbilen)
Toyota Mr2-Turbo 5S-GTE "Team Roar Racing" (1991)
hansen
16 juni 2008 · 294 Inlägg

Hinkas skrev:

hansen skrev:
nu har jag lagt upp iaf en film smile inte så bra men den får duga http://www.garaget.org/video/zmua9t6s1uxa

Det duger, det var kul att se.
Min "ras" såg ju inte alls så spektakulärt ut som dom sade dom som hade stått och kolla på...

hehe kanske skulle lagt in lite video effekter när det rasa big_smile

Toyota Mr-2 turbo-91 Se Projettråd Tryck här
Toyota Corolla-93 (vinterbilen)
Toyota Mr2-Turbo 5S-GTE "Team Roar Racing" (1991)
MrVain
16 juni 2008 · 904 Inlägg

Hinkas skrev:

hansen skrev:
nu har jag lagt upp iaf en film smile inte så bra men den får duga http://www.garaget.org/video/zmua9t6s1uxa

Det duger, det var kul att se.
Min "ras" såg ju inte alls så spektakulärt ut som dom sade dom som hade stått och kolla på...

Hua du skulle ha set, de bara spruta delar under bilen wink big_smile

De ska va gött å leva
Hinkas SOS-Racing
16 juni 2008 · 514 Inlägg

MrVain skrev:

Hinkas skrev:

hansen skrev:
nu har jag lagt upp iaf en film smile inte så bra men den får duga http://www.garaget.org/video/zmua9t6s1uxa

Det duger, det var kul att se.
Min "ras" såg ju inte alls så spektakulärt ut som dom sade dom som hade stått och kolla på...

Hua du skulle ha set, de bara spruta delar under bilen wink big_smile

Ja vafan, på dom som kollade så sade dom ju:
Alla fyra hjulen låstes och hoppade fram och tillbaka samtidigt som det blev världens rökmoln under bilen!

Trist att inte det syns på filmen om det blev så hmm

BMW 633 csi (1977)
RandomHero
16 juni 2008 · 574 Inlägg

mycket rolig träff=) synd att man fega ur å inte körde lite race, hade varit kul att köra mot dej Mr.Vain;) bjöd ju iaf på lite donuts=) ny träff är en mycket god idé

Gaslasse Indrivare/torped
17 juni 2008 · 149 Inlägg

Hinkas skrev:

MrVain skrev:

Hinkas skrev:

Det duger, det var kul att se.
Min "ras" såg ju inte alls så spektakulärt ut som dom sade dom som hade stått och kolla på...

Hua du skulle ha set, de bara spruta delar under bilen wink big_smile

Ja vafan, på dom som kollade så sade dom ju:
Alla fyra hjulen låstes och hoppade fram och tillbaka samtidigt som det blev världens rökmoln under bilen!

Trist att inte det syns på filmen om det blev så hmm

Såg i alla fall att bakhjulen låstes så det blev gummirök om det tongue Personligen så trodde jag att låsningen av hjulen och den dåliga starten (ja jo eftersom det gick som det gick menar jag) hade sin grund i att du helt enkelt hade lämnat handbromsen i sen starten... tongue Men så var ju inte läget, har jag förstått.

Hårdrockande gummiröksmissbrukare!
Har kört sönder en Golf II 1.8GL -90, halvt en likadan fast -91, och åker äntligen turbomatat nu!
Cochise No sugar added - sweet anyway
17 juni 2008 · 111 Inlägg

Nu har jag äntligen piggnat till efter lördagens bravader och lyckats slänga upp 41 av de 272 bilderna som blev knäppt tongue
Ni får ursäkta kvalitén, jag skyller på regn och smirnoff wink

http://www.garaget.org/mypage/gallery.p … ;cat=56221
https://www1.garaget.org/gallery/archive/11044/376839_5zv06t.jpg

"i cant refuse it, what to be got to be"
Yeah I´m better than you.
Nope I do not care what you think
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang