1722
Sök

Holmqvist 9-5 Aero

1 531 Inlägg
18 oktober 2009
Trådstartare
Igår tog jag mig en tur till Degerfors och Jimmy,Volvo240R, och hämtade mina trevliga bilvårsprodukter från CARTEC smile Det är inga dåliga grejer kan jag lova er wink Var mycket trevligt att träffa honom och dregla lite över Sunshine big_smile

https://www1.garaget.org/gallery/archive/7574/785202_6bz6h5.jpg
Vad kan gömma sig i detta trevliga paket? smile Nya suveräna svampar och fiberdukar också.

https://www1.garaget.org/gallery/archive/7574/785205_140885.jpg
Nu sitter det på vägen i förrådet smile Tio flaskor med precis allt vad man kan tänkas behöva till bilen med ett läckert tillhörande ställ. Det jag saknar i settet är däckglans, annars finns precis allt.

https://www1.garaget.org/gallery/archive/7574/785206_i4ipne.jpg
Var medel har sin egen fiberduk, iaf dom medel som behöver. Fattas på bilden gör fönsterputsen.

https://www1.garaget.org/gallery/archive/7574/785208_sskqcz.jpg
Och till sist en liten bild på dom suveräna svamparna.

2 638 Inlägg
18 oktober 2009
Trevligt, nu kan det putsas på allvar big_smile

1 964 Inlägg
18 oktober 2009
däck glans använder du den lila flaskan till som heter motorfrech smile det är däckglans i den, eller rättare sagt men kan använda den som däck glans och funkar kanon till de big_smile prova ska du se wink och den passade kanon där ser ja smile se till att du inte får inbrott nu så ingen tar det fina ställ nu också.

1 531 Inlägg
18 oktober 2009
Trådstartare
Ja här ska det putsas wink

Okej tack Jimmy då vet jag smile Passade som handen i handsken tongue ja nu blir det att installera larm och bevakning med hund där nere så ingen rör mina grejer wink

1 531 Inlägg
18 oktober 2009
Trådstartare
Nu har jag kommit på hur jag ska bygga om baslådan big_smile Kommer bli så jävla snyggt om det går som jag tänkt mig tongue

1 964 Inlägg
18 oktober 2009
ja faan instalera larm vet ja big_smile hur är baslådan tänkt ? berätta big_smile

558 Inlägg
18 oktober 2009
vad kostar ett sånt där paket?smile

1 892 Inlägg
19 oktober 2009
Kanon Marcus!
Ja Cartec är riktigt bra skit!
Underbara produkter!!

Mvh/Mats

1 964 Inlägg
19 oktober 2009
Normark skrev:
vad kostar ett sånt där paket?smile

ett sådant kit går på 1000kr men går tyvärr inte att skicka:(

558 Inlägg
19 oktober 2009
ajdå:)

Volvofreak
356 Inlägg
19 oktober 2009
Normark skrev:
ajdå:)

Men det är ju inte långt till degerfors o åka o hämta=)

// Andreas
S40N T5-04

1 964 Inlägg
21 oktober 2009
ne precis big_smile det tar knappt 40 min från örebro ju wink

1 531 Inlägg
22 oktober 2009
Trådstartare
Ja CARTEC är riktigt bra skit smile Är grymt nöjd.

Nja jag vet inte om jag ska berätta nått om baslådan ännu wink Ni tål nog att hållas på linan lite wink

Örebro är ju näst gårds med Degerfors så bara att handla wink

558 Inlägg
22 oktober 2009
har 7 mil så det är ingen sträcka:) ska fundera på de:) va är de som ingår i paketet?smile

1 531 Inlägg
25 oktober 2009
Trådstartare
7 mil är ju ingenting wink Vad som ingår i paketet, säg vad som inte ingår istället wink Schampo, vaxschampo, vax, fälgrengöring, fönsterputs, motortvätt, plastrengöring(?) utvändigt, instrumentrengöring osv. Kommer inte riktigt på vad det heter tongue

558 Inlägg
25 oktober 2009
okej låter ju kanon:)

1 531 Inlägg
25 oktober 2009
Trådstartare
Ja det är sjukt grymma grejer smile

I Fredags var bilen inne på Wafab för att fixa höger strålkastare som flimrade och slocknade ibland. Så det blev byte av glödlampan samt en axel sensor till nivåregleringen. Trodde det skulle bli as dyrt men kom undan men några tusen bara smile Passade på att byta till dom tråkiga vinterdäcken igår också, drar upp till Dalarna nästa helg så då kan det va bra att ha dom på smile

Så nu väntar typ 5 månader med salt och snusk sad

Kattjäveln åt upp min kyckling!
6 170 Inlägg
25 oktober 2009
Derbi skrev:
Ja det är sjukt grymma grejer smile

I Fredags var bilen inne på Wafab för att fixa höger strålkastare som flimrade och slocknade ibland. Så det blev byte av glödlampan samt en axel sensor till nivåregleringen. Trodde det skulle bli as dyrt men kom undan men några tusen bara smile Passade på att byta till dom tråkiga vinterdäcken igår också, drar upp till Dalarna nästa helg så då kan det va bra att ha dom på smile

Så nu väntar typ 5 månader med salt och snusk sad

Vinterfälgarna redan ??

Var precis uppe i Alfta (nära söderhamn/bollnäs) ett par dagar och inte faen behövdes där några vinterhjul inte. Körde med sommarhjulen upp, ner och omkring där uppe utan problem.

"Att springa utan att man har polisen efter sig, tyder på att man har psykisk obalans" -blacken
"Köp inte en Saab utan turbo snälla, det är som att köpa en ostmacka utan ost." - Chrizz
http://glim.myminicity.com/env
Egen minecraftserver på esab86.no-ip.org :P

1 531 Inlägg
26 oktober 2009
Trådstartare
Nej det kanske inte behövs riktigt ännu men kommer ha fullt upp den närmaste tiden så det va lika bra att slänga på skiten. vissa dagar kan det faktiskt behövas. Som imorse, grymt halt ute då.

1 531 Inlägg
21 november 2009
Trådstartare
Va ett tag sen jag skrev här nu. Har väl kanske inte hänt så mycket med bilen direkt. har lite idè torka också på vad jag ska göra med den.

Hade bilen inne på Wafab för några veckor sedan så dom fick fixa höger fram strålkastare som släckte sig ibland osv, så det blev byte av xenon lampa samt axelsensor bak och nu funkar det fin fint smile

Beställde även hem ett par bak boxar till bilen från Realcar via min polare på Auto-tuning.se, men jag har beslutsångest för om jag ska använda dom eller inte. Har inga planer på att byta front eller så för jag är grymt nöjd med hur den ser ut, och sidkjolar kommer det nog inte heller att hitta dit så det kanske kommer se konstigt ut med bara bak boxar. Vad tror ni? Är rädd för att jag ska förstöra det stilrena stuket på bilen.

Ljudet kommer jag ialla fall att bytta om lite nu när jag snart blir arbetslös smile Baslådan kommer få sig en ny liten utsmyckning och sen kanske det blir ett nytt fram system smile

2010års bilträff, Carlstad StreetMeet här i Karlstad är i full gång.

Sök