5672
Sök

Morgondagens gröna etanolbil

2 924 Inlägg
30 juni 2008
Trådstartare
Nystart för gamla bilar med etanol

http://www.e24.se/samhallsekonomi/sveri … 557555.e24

Det känns ju ändå positivt... iaf med de aktuella bränslepriserna... roll
Senast redigerat av peegee (30 juni 2008)

~ Life is short, have FUN! ~

793 Inlägg
30 juni 2008
lätt att man ska konvertera varenda bil man äger nu

Toyota Supra MKIV TT J-Spec HKS-Edition
Toyota Supra MKIV HKS GT2835
BMW 318iS E36

2 072 Inlägg
30 juni 2008
Goli skrev:
lätt att man ska konvertera varenda bil man äger nu

bra för miljön.. och hk kan ma få.. big_smile stod att de kostar mellam 10-15000 att konvertera?

Sandzoo i da house

+Uppfinnare+
643 Inlägg
30 juni 2008
man behöver väl fan inte göra de så svårt för sej, gör om till etanol när du kör vanligt, byt till bensin när du kör till besiktningen smile

ommanstruntariatthamellanrummellan
ordensåspararmannågonsekundnärmanskriversinsignatur

Avstängd
962 Inlägg
30 juni 2008
sandzoo skrev:
bra för miljön..

Nej.

872 Inlägg
30 juni 2008
etanolen har gjorts där det brukade vara regnskog, inte bra. etanolen körs med båtar som går på vafan dom hittar i tankarna å lastbilar å helevete långtbortifrån så in i, i alla fall inte heller bra för biljön. Gör etanolen i sverige, av kanke genmoddade potatisar som e stora så in i helevete vi ska ju lixom inte äta det, då skulle det va bra för miljön

If its too loud you are too old!

1 661 Inlägg
30 juni 2008
Evil_90 skrev:
man behöver väl fan inte göra de så svårt för sej, gör om till etanol när du kör vanligt, byt till bensin när du kör till besiktningen smile

Haha, tror du att besiktningsmannen kollar vad du har i tanken?

Smålänning
7 887 Inlägg
30 juni 2008
Kanske man kan börja fundera nu då smile
Tyvärr så lär man inte få sätta dit prylarna själv... Eller greja det själv... Och tror att få firmor kommer göra konvertering till mekaniska insprutningar...

prodrive skrev:
sandzoo skrev:
bra för miljön..

Nej.

Nä, och?
Tror inte att något oljebolag, eller liknande bryr sig om miljön ÖHT. Allt handlar om pengar... Annars så hade inte bilarna gått på bensin idag...

En expert är en person som gjort alla misstag som är möjliga att göra inom ett begränsat område!
Du kan ta smålänningen ur Småland, men du kan aldrig ta Småland ur smålänningen!

Avstängd
962 Inlägg
30 juni 2008
twin_cam skrev:
prodrive skrev:
sandzoo skrev:
bra för miljön..

Nej.

Nä, och?
Tror inte att något oljebolag, eller liknande bryr sig om miljön ÖHT. Allt handlar om pengar... Annars så hade inte bilarna gått på bensin idag...

Det var bara ett konstaterande att etanol inte alls är miljövänligt... Men jag är ingen miljönisse för det, har ju inte ens kat på min kärra lol

Förövrigt håller jag med till 100% på det andra du skrev.

1 661 Inlägg
30 juni 2008
prodrive skrev:
twin_cam skrev:
prodrive skrev:

Nej.

Nä, och?

Det var bara ett konstaterande att etanol inte alls är miljövänligt... Men jag är ingen miljönisse för det, har ju inte ens kat på min kärra lol

Förövrigt håller jag med till 100% på det andra du skrev.

Säga vad man vill om etanol men det har hög oktan och är mkt billigt. Gör inget att min bil drar 1.5l/mil den går ändå billigare än en medelsvensson.. smile  8kr per liter mot 13:-

328 Inlägg
30 juni 2008
skulle väl höja priset på etanolen nu lr? hörde ja talas om tongue

321 Inlägg
30 juni 2008
Finns väl inga lagar som säger att man inte får hälla vad man vill i tanken? Bara man inte ändrar på avgasvärdena åt de sämre.

EViLution!

93 Inlägg
30 juni 2008
peegee skrev:
Nystart för gamla bilar med etanol

http://www.e24.se/samhallsekonomi/sveri … 557555.e24

Det känns ju ändå positivt... iaf med de aktuella bränslepriserna... roll

Vilken tur att man har en 92:a tongue

Det bästa med Malmö är vägen därifrån!

Fattig drömmare
123 Inlägg
30 juni 2008
man måste väl inte lämna in bilen och få den konverterad för att den ska kunna skrivas om i registret? man kan ju göra de själv för några tusingar bara.

Evil_90: ehh varför?

sen kan alla ge sig med att etanol e sämre för miljön... de finns mkt etanol som produceras i europa tillexempel. allt kommer inte från sydamerika eller afrika!

Sök