automat biltvätt

andreasgustavsson
2 juli 2008 · 819 Inlägg

Hedberg1 skrev:

Corrve skrev:
Vi har en högtryckstvätt här i orten..O den funkar kanon bra.Trodde aldrig att den skulle ta bort intorkade flugor.Bilen blev riktigt ren
Slipper man de där j#"#"¤% borstarna.

I Linköping finns också två högtryckstvättar. resultatet blir kanon och den tvättar utan att röra bilen och man kan välja flera olika program. Torkar också bilen, fett smidigt:D

Vart i linköping finns dessa? smile

Mustang 1987 Foxbody -> Pro Int bil!
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=258533
Pierre_r Lastbilsmekaniker
2 juli 2008 · 729 Inlägg

En jag känner tvättade i en automattvätt en gång och han har aldrig gjort det mer igen,bilen blev lite för ren för han.




Tvättjävlen slet av några plastlister på bilen och repade lacken nått så in i helvete.

coffe.dk Zzzz
2 juli 2008 · 937 Inlägg

Har alltid tvättat bilen sen den var ny i automatbiltvätt (fyra månader)
Och nu är bilen bra repig smile

Så hade det varit en bil jag brytt mig om så skulle jag aldrig köra in den i en biltvätt.

Hedberg1
2 juli 2008 · 36 Inlägg

andreasgustavsson skrev:

Hedberg1 skrev:

Corrve skrev:
Vi har en högtryckstvätt här i orten..O den funkar kanon bra.Trodde aldrig att den skulle ta bort intorkade flugor.Bilen blev riktigt ren
Slipper man de där j#"#"¤% borstarna.

I Linköping finns också två högtryckstvättar. resultatet blir kanon och den tvättar utan att röra bilen och man kan välja flera olika program. Torkar också bilen, fett smidigt:D

Vart i linköping finns dessa? smile

En ute i Tornby bredvid Audi butiken och en i Braskensbro. kommer inte ihåg vad mackarna heter tyvärr.

J-P-R DO IT LOW STYLE
2 juli 2008 · 1 342 Inlägg

Majoriteten av Sveriges befolkning som tvättar för hand skall nog dock överväga att använda automattvätt istället då det skulle göra mindre åverkan på bilen.

Personligen tvättar jag aldrig min egna bilar i en automattvätt,  förra firmabilen fick utstå mkt sånt, men i slutet tvätta jag nästan uteslutande den med för hand.

Hamilton
2 juli 2008 · 8 873 Inlägg

Mortalis skrev:

Hamilton skrev:

Pikey skrev:
Den dagen en automat på Shell tvättar bättre än mig skrapar jag av min lack med tungan.

Som jag skrev i ett tidigare inlägg så måste man ju själv kolla upp om mackägaren sköter om sin automat innan man tvättar, sedan om det står OK, Statoil eller Shell på skyllten spelar ju mindre roll...

Evt tvättrepor som även uppstår vid handtvätt försvinner ju vid vaxning/polering...
Har även tvättat svarta bilar med lysande resultat.

Hur kontrollerar man att mackägaren sköter sin maskin. Går du in till macken och frågar om en genomgående besiktning på maskinen eller hur tycker du folk ska gå tillväga? Fattar inte riktigt de..

Jag kör iaf aldrig automattvättar, kostar mindre att lämna in bilen på handtvättar här än de där automattvättarna, eller att man gör de själv, klart billigast å fort går ju att göra de..

Man går som du skriver in och pratar med mackägaren och kollar när borstar m.m är bytta samt vilka medel dom använder...
Gäller att hitta "sin" mack och att man har ett bra förtroende för den macken, har använt samma mack i 6år nu och under den tiden har maskinen bytts ut 1 gång.

Senast redigerat av Hamilton (2 juli 2008)

Fotograf på tierpidag.se
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang