Angående: Har Power Meet blivit FÖR stort ?

mkevert
8 juli 2008 · 180 Inlägg

Hej. Jag var i Köping på saabträff i lördags och efter den tyckte vi i bilen att det vore skoj att åka upp till Västerås och besöka Power Meet.
När vi kommer på E18 så står det vid första skylten att Power meet är vid den avfarten, på andra skylten står det samma sak men med tillägget en pil som pekar vänster. Vi åkte av och tog vänster mot Biltema, mcdonalds, burger king och max men hittade inget power meet... vände och åkte in mot stan men det kändes så fel när vi hela tiden mötte stora amerikanare... då sa en kompis i bilen att det brukar vara vid IKEA så sagt och gjort vi åkte bort dit. När vi kom fram ringde vi de vi kände som var på evenemanget, då var det vid första avfarten fast längre in mot centrum...

Var var alla skyltar så att vi som inte brukar vara där hittar dit?

Men de hade packat ihop var på väg hem så vi beslöt oss för att gå in på IKEA för att få ut något av Västeråsresan... väl där inne så hittade jag en bilintresserad som jobbade där och han beskrev väldigt tydligt hur vi skulle göra för att parkera vettigt vid hamnen och sedan gå upp och titta på cruisingen. Enligt honom så bor det 120 000 människor i Västerås men under den här tiden är det 280 000 människor i staden tack vare/på grund av Power Meet.
Vilket jättelyft för alla handlare i stan men vilket jättejobb att organisera upp hela Power Meet.

Summa summarum:
Jag köpte en trevlig skohylla på IKEA som gjorde sig jättebra i min hall, så jag är nöjd men...
jag är ingen Power Meet-människa och en lite av en ordningsmänniska så jag kommer nog inte att åka upp någon mer gång.
Nu säger jag inte att jag själv skulle kunna arrangera detta bättre men besökare/arrangörer som gjort detta i många år borde väl se trenden och kunna ordna så alla blir nöjda?

Nu kommer jag att få massor med kommentarer men jag ville bara ge min synvinkel på evenemanget!

MVH
Evert

Senast redigerat av Evert (8 juli 2008)

Evert | Martin
Ford Focus "Cecylia" (2014)
HenkeEdge NDE Level IIA Technician/Analyst
8 juli 2008 · 40 Inlägg

Var ju rätt kraftiga vägbyggen där på E4/E18? Eller vad det nu är för nummer på den större vägen som går förbi Rocklunda (ishallen). Kan det måhända ställt till det med?

Mitt andra intresse --> http://www.minhembio.com/HenkeEdge
Speedberry
8 juli 2008 · 3 Inlägg

Powermeet är årets höjdpunkt! Längtar redan tills nästa år.

k1mpah Montör
8 juli 2008 · 34 Inlägg

Själv hade jag det hur roligt som helst på power meet,
dock kan jag hålla med om att köerna var långa,
men var ju ändå en väldigt massa fina bilar man fick se när man satt i kön smile

Jezzze
8 juli 2008 · 68 Inlägg

Jag e sketanöjd med helgen jag också. Nu åkte jag inte runt i nån bil utan promenixade me ölflaskorna så några köer slapp jag kan man väl säga. Men visst om man skulle minska ner detta evenemang till hälften så visst skulle köerna minska. Frågan om det är för stort, hmm...Smaksak men jag skulle säga nej för fördelarna överväger nackdelarna-lätt.

Sen kan jag också tycka att det var lite ont om mat/vätske platser för man fick ju leeeeta efter nåt att äta eller dricka. Korv/burgare/langos var väl det som d fanns mest av men hua så törstig man blev i solen.

Jag kommer absolut att åka dit nästa år för jag hade skitkul. Hur dom än arrangerar detta evenemang så kommer dom aldrig att få till så att ALLA blir nöjda så är det bara. Va faan en kö hit eller dit hade ni bråttom eller?! Vad hade ni räknat med?! Hur många bilar var det egentligen i "cruisingkön"

Over n out.....

Jobbar som frilansande gynekolog...
GrayDevil Chaufför
16 juli 2008 · 9 Inlägg

Det är ju lite skönt att det inte går så fort hela tiden, det får man nog av då man är hemma. Och ett stort plus både för chaufför och passagerare är ju att man inte måste köra av vägen för att ta en pisspaus.
Då man har hoppat ur bilen för att göra sitt så kan man räkna med att bilen står max 20 meter från där man lämnade den:P

fullsize 4 Doors - No Waiting
18 juni 2010 · 100 Inlägg

Gammal tråd, jag vet, men det börjar ju dra ihop sig för 2010 års så det är väl ett aktuellt ämne!

Enligt mig kan inte en bilträff bli för stor och inte bättre än denna, men är det 10.000 bilar på ett fält med 4 (?) utfarter så är det en logistisk omöjlighet att undvika köer. Jag åker dit för att se på bilar och "ta semester" så att sitta i en kö med enbart jänkare gör mig inget, är man inställd på att ta dagen som den kommer och undviker att ha några tider att passa så.. smile

Sen som TS föreslog, att sortera in bilar efter märke/stuk osv. skulle däremot göra att jag skulle sluta besöka träffen, tycker blandningen är det roliga. Dessutom, om man åker ett kompisgäng i bilar av olika märken och modeller så måste alla sprida sej efter man åkt in. Har varit på träffar med det upplägget, INTE uppskattat av besökarna..

Vettemannen >>>>>JÄNKEBILSIDIOT<<<<<
18 juni 2010 · 14 047 Inlägg

fullsize skrev:
Gammal tråd, jag vet, men det börjar ju dra ihop sig för 2010 års så det är väl ett aktuellt ämne!

Enligt mig kan inte en bilträff bli för stor och inte bättre än denna, men är det 10.000 bilar på ett fält med 4 (?) utfarter så är det en logistisk omöjlighet att undvika köer. Jag åker dit för att se på bilar och "ta semester" så att sitta i en kö med enbart jänkare gör mig inget, är man inställd på att ta dagen som den kommer och undviker att ha några tider att passa så.. smile

Sen som TS föreslog, att sortera in bilar efter märke/stuk osv. skulle däremot göra att jag skulle sluta besöka träffen, tycker blandningen är det roliga. Dessutom, om man åker ett kompisgäng i bilar av olika märken och modeller så måste alla sprida sej efter man åkt in. Har varit på träffar med det upplägget, INTE uppskattat av besökarna..

Håller med dig i det mesta. Jag tycker att om man vill parkera på märkesparkeringarna/klubbparkeringarna så tycker jag inte att det är nåt fel, om man vill blanda sig med alla andra märken på stora fältet så ska man kunna göra det. Visst är det roligt med blandningen. Jag vet inte hur jag ska göra i år men det löser sig nog längre fram!
20 DAGAR KVAR TILL PBM!!!!!

/Benny

Jag har en paroll--Long live rock'n'roll!!!
Jag säger som Rännhola Rockers:
Ni som kör européer, Ta era kärror med er och ställ dom där dom hör hemma, i cykelstället!!!
Min youtubekanal!
Chevrolet Corvette C4 "RÖDA FARAN" (1986)
Pontiac Trans Am GTA "PIZZARÄCERN" (1987)
Thunderbird88 A small step for Sloth, a giant leap for Slothkind
20 juni 2010 · 3 929 Inlägg

Jag har fått bekräftelse av far att jag ska få ta Cobran under Power Meet !!!!
Så ser ni en kort jävel i Cobran så är det bara att komma fram, jag bits inte!

Längtar så gudomligt mycket! Power Meet är höjdpunkten på året!
Köer, vad gör det!?
Jag kommer köra en jävligt trögtrampad manuell bil men inte klagar jag, det är ju Power Meet!

Sedan om man skulle dela in exakt alla bilar till märke för sig osv så skulle det vara TOTALT värdelöst! Man vill ju inte se 500 corvetter på en rad följt av 300 Trans Am på rad osv. Roligare med en blandning och sedan finns ju Ford Klubben, Mustang klubben osv.

Längtar galet mycket och detta år tar vi ju inte våran super duper låga Thunderbird med avgassystemet 5cm ifrån marken så utfarterna bör inte vara något problem med våran stadsjeep Cobra! smile

Kolla gärna in min garage tråd - Garaget Zoo! - http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=203067
Dodge Viper GTS "Huggormen" (1998)
Ford Thunderbird "Procharged 306" (1988)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang