S60 2.4T eller s60 2,5T Vilken?

sebbe_j
8 juli 2008 · 196 Inlägg

Vad ska man egentligen köpa? Är det så stor skillnad på dom? Vad kostar föresten ett evolve paket?

Seb
Tigerofsweden
8 juli 2008 · 1 231 Inlägg

här har du vad evolve kostar tror jag: http://www.evolvecars.se/html/s60.html ...
och skillnaden är väl inte så jätte mkt på dom va ? det är väl från en viss årsmodell dom började heta 2.5T istället och har lite mer hk ?

itouch
8 juli 2008 · 1 488 Inlägg

Har för mig att 2.5t motorn har 210hk och den äldre 2.4t har 200hk, skillnaden är inte jättestor förutom att 2.5t motorn har lite högre topfart. Det som skiljer de åt är att 2.5t motorn istället har elektroniskt gasspjäll , annat insug, annat turboaggregat samt motorstyrningen.

Jag hade nog ändå satsat på 2.5T just därför att den har småsaker som uppgraderats.

Hoppas du fick svar på dina frågor smile

Christian S
8 juli 2008 · 4 816 Inlägg

itouch skrev:
Har för mig att 2.5t motorn har 210hk och den äldre 2.4t har 200hk, skillnaden är inte jättestor förutom att 2.5t motorn har lite högre topfart. Det som skiljer de åt är att 2.5t motorn istället har elektroniskt gasspjäll , annat insug, annat turboaggregat samt motorstyrningen.

Jag hade nog ändå satsat på 2.5T just därför att den har småsaker som uppgraderats.

Hoppas du fick svar på dina frågor smile

fel, alla volvo bilar from 99 har elektroniskt gasspjäll osv wink
2,4T fanns mellan 01-03 sen gjordes endel uppdateringar 04 och blev 2,5T istället.
2,4T har mycket riktigt 200Hk och 2,5T 210Hk men det skiljer en hel del i vrid, 2,5T har 320Nm vilket bara är 10Nm mindre än T5 01-04 medans 2,4T bara har 290Nm (har jag för mig det va).

Mvh Christian
kör du före så väntar jag där framme.
itouch
8 juli 2008 · 1 488 Inlägg

Christian S skrev:

itouch skrev:
Har för mig att 2.5t motorn har 210hk och den äldre 2.4t har 200hk, skillnaden är inte jättestor förutom att 2.5t motorn har lite högre topfart. Det som skiljer de åt är att 2.5t motorn istället har elektroniskt gasspjäll , annat insug, annat turboaggregat samt motorstyrningen.

Jag hade nog ändå satsat på 2.5T just därför att den har småsaker som uppgraderats.

Hoppas du fick svar på dina frågor smile

fel, alla volvo bilar from 99 har elektroniskt gasspjäll osv wink
2,4T fanns mellan 01-03 sen gjordes endel uppdateringar 04 och blev 2,5T istället.
2,4T har mycket riktigt 200Hk och 2,5T 210Hk men det skiljer en hel del i vrid, 2,5T har 320Nm vilket bara är 10Nm mindre än T5 01-04 medans 2,4T bara har 290Nm (har jag för mig det va).

Se där smile Uppdaterade uppgifter ifrån en som kan detta, tackar vi för.

sebbe_j
9 juli 2008 · 196 Inlägg

är grymt sugen på att köpa en och styla med ett evolve paket=P

Seb
sebbe_j
9 juli 2008 · 196 Inlägg

ett evolve paket gick föresten på 23 tusen=/ en hel del..

Seb
T5Black
9 juli 2008 · 451 Inlägg

plus lack på det oxå, men helvete vad snyggt de blir!!

sebbe_j
9 juli 2008 · 196 Inlägg

Jooo=P blir riktigt jävla fint!.. men egentligen skull man kunna satsa på ett volvosportpaket oxå=P dom blir fin då å!

Seb
Tega Yrkesförare
9 juli 2008 · 1 073 Inlägg

sebbe_j skrev:
Jooo=P blir riktigt jävla fint!.. men egentligen skull man kunna satsa på ett volvosportpaket oxå=P dom blir fin då å!

Tycker Volvos sportpaket är finast, röstar för det smile

roxe Jesus didn´† Tap
9 juli 2008 · 1 146 Inlägg

Köp "evolve" från realcar kostar runt 10 papp.

Pain is temporary, glory is forever. I don´t fuckin´ Tap..
sebbe_j
10 juli 2008 · 196 Inlägg

haha pratar nyss med dom på realcar och det går på 22 tusen evovle paketet!! inte 10!

Seb
mebben Troligen galen...
10 juli 2008 · 567 Inlägg

Köp en awd, oavsett om du väljer 2.4t eller 2,5t. Det är mitt råd. Jag hade s60 T5 förut och greppet är ju inte direkt skitkul i dessa bilar, hade behövts awd i min T5a...

Senast redigerat av mebben (10 juli 2008)

_TiNcO_ Personbilssystemstekniker.
10 juli 2008 · 365 Inlägg

Helt klart en 2,5T smile som sagt inann mycket bättre vrid än i 2,4T. Steg ett får du 250hk 350nm har jag för mig? Vilket är mer vrid än i T5:an.
Ska du inte trimma ska du inte ha AWD, så rappa är dom inte sad

Felsökning är en konst, inte bara vetenskap... och 90% tur
mebben Troligen galen...
10 juli 2008 · 567 Inlägg

_TiNcO_ skrev:
Helt klart en 2,5T smile som sagt inann mycket bättre vrid än i 2,4T. Steg ett får du 250hk 350nm har jag för mig? Vilket är mer vrid än i T5:an.
Ska du inte trimma ska du inte ha AWD, så rappa är dom inte sad

Det där får du gärna utveckla lite, varför ska han inte ha awd om han inte tänkt trimma? roll

Den hårda sanningen är att fwd är ganska värdelöst redan vid 200hk.... neutral

_TiNcO_ Personbilssystemstekniker.
10 juli 2008 · 365 Inlägg

Jo vad jag menade var att om man kör bilen orginal så förlorar du mer i effekt än vad du vinner i grepp med en 2,5T, Man ska vara glad om det skriker lite på tvåan roll .Men när det gäller väghållnig så givetvis klar fördel med AWD, men jag saknar den inte i min S80. Dock blir det till att trimma i sommar, så jag kanske ändrar min åsikt.

Felsökning är en konst, inte bara vetenskap... och 90% tur
Xuri One Man Clan
10 juli 2008 · 4 287 Inlägg

Jag hade tagit en 2.4T

Farsans förra 2.4 T drog 0.85 långkörning å aldrig över 0.95 stadskörning... sen köpte han en 2.5T 06:a (iofs med automat) men den bilen drog aldrig under litern hur han än körde...

Å den lilla skillnaden är inte märkbar....

Oavsett hur så finns dessa bilarna med antispinn  å de är fan så möe bättre än 4hjulsdriften för de är bara hittepå.... "Den driver baknär du behöver de " Ja ge fan i å gasa så du kör med hjulspinn någongång i månaden å slipp hasa med den vikten hela tiden ... wink

Volvo s40 (2001)
Volvo v70 D5 "Ocean race" (2006)
_TiNcO_ Personbilssystemstekniker.
10 juli 2008 · 365 Inlägg

Xuri skrev:
Jag hade tagit en 2.4T

Farsans förra 2.4 T drog 0.85 långkörning å aldrig över 0.95 stadskörning... sen köpte han en 2.5T 06:a (iofs med automat) men den bilen drog aldrig under litern hur han än körde...

Jag kör min 2,5T på 0,75L/mil långkörning. 0,87L/mil när jag pendlar till jobbet. Fast jag har inte automat.

Felsökning är en konst, inte bara vetenskap... och 90% tur
mebben Troligen galen...
10 juli 2008 · 567 Inlägg

Xuri skrev:
Jag hade tagit en 2.4T

Farsans förra 2.4 T drog 0.85 långkörning å aldrig över 0.95 stadskörning... sen köpte han en 2.5T 06:a (iofs med automat) men den bilen drog aldrig under litern hur han än körde...

Å den lilla skillnaden är inte märkbar....

Oavsett hur så finns dessa bilarna med antispinn  å de är fan så möe bättre än 4hjulsdriften för de är bara hittepå.... "Den driver baknär du behöver de " Ja ge fan i å gasa så du kör med hjulspinn någongång i månaden å slipp hasa med den vikten hela tiden ... wink

Antispinn som satt i min s60 T5 var helt värdelös, så jag kan inte hålla med dig där. Fan, bara nudda gasen så släppte skiten, sedan hackade det när antispinnen ströp tändningen. Inte det minsta skoj och totalt värdelöst om jag ville sätta sjyssta tider...

Fivi
10 juli 2008 · 240 Inlägg

fick ner min R i 0.75 L/milen ungefär när ja körde hem den

Volvo S60R "TM Racing steg 3 plus" (2004)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang