Är Nankang NS-2 ett bra däck eller inte ?

JoeyJ
6 oktober 2009 · 502 Inlägg

jag har nakang ns2 nu, funkar bra även när det regnar. Bra grepp även på bana, slits såklart fort vid bankörning men det gör ju alla gatdäck.
Har iofs lite bredare däck nu men det är bättre grepp i mina nakang 245 18" än det va i 225 17" eagle F1 (rakt fram)

Gamla nakang ns1 va ju tydligen en total flopp men ns2 är mycket bättre.
Jag kommer nog köpa nakang igen, tycker det är väldigt prisvärt.

Keller Hamster
6 oktober 2009 · 817 Inlägg

Kan väl ta och uppdatera mitt eget användande. Dom funkar rätt okej för pengarna. Man får se det till det.
Men det blir inga NS2or till min bil nästa gång. Måste poängtera att det går inte att jämför mot tex T1R eller Kuhmo KU31. Men jag kommer faktiskt att lägga dom extra pengarna på nån av dom nästa gång. Där e inget bra grepp till min körstil. Snyggt däck och funkar bra för normalkörning/bruksbil.
Men ska man leka lite (egen erfarenhet) så rekomenderar jag inte det. Med dessa däck känner ajg hur bilen "glider" t.ex i kurvor, vilket inte mina KU31 gjorde.
Observera detta är vad jag tycker, hur jag upplever NS2orna.

Ford Probe GT "Hamster-Racing" (1992)
DLS
6 oktober 2009 · 258 Inlägg

Har kört nankang på porschen 2 säsonger nu o kan väl säga som alla andra att våtegenskaperna är inge vidare o dom blir även snorhala så fort det är lite kallt ute men dom räcker länge o som lek o drift däck är dom perfa smile
Dock funkar dom säkert på en bruksbil där man inte kör alltför inspirerat o kanske bättre på en fwd bil också.
Jag kommer satsa på bättre däck till nästa år i allafall, ledsnat på att gå på sladd överallt när man trycker ner gasen smile

"She said its just a car, I said you're just a girl"
Bosse-buss
31 mars 2011 · 210 Inlägg

Google är fint! Hittade denna tråden när jag söktke på "Nankang NS2". Att dom är hala vid vått? Man måste inte drämma på i 130 i ösregn... smile

Jag behöver nya däck till min Toyota MR2:a. 205/50 x 15 bak och 185/55 x 15 fram. Sportbil javisst men jag är ingen racerförare och bankörning vet jag inte vad det är. Jag drar på ibland när jag accelererar men i övrigt kör jag rätt lugnt och fint. http://www.skruvat.se/Dack-C478.aspx har börjat sälja däck on-line och jag har hittat Nankang NS2 till min bil för totalt 1 932 kr. inkl frakt för alla 4 däck. Som förstagångsköpare fick jag 100 kr i rabatt. smile

Sen kostar det ca: 600 kr att få dom påsatta. Tycker det är synnerligen prisvärt faktiskt för ett däck som inte tillhör toppen men ändå används av många och då duger det säkert till undertecknad också. Ca. 2 500 kr för fyra sommardäck monterade på bilen! Det är billigt!

Några klick från en beställning...

Senast redigerat av Bosse-buss (31 mars 2011)

soyd
31 mars 2011 · 1 853 Inlägg

Priset är det ju inget fel på i alla fall.

Och kikar man på de betyg däcken fått på dackonline, så visar det inte så dåligt heller. Men jag jämförde med ett däck jag tycker är riktigt bra!

http://img823.imageshack.us/img823/4180/dack.png

Men enligt användarbetygen är Nankang NS-2 bättre än Yokohama Parad. Dock så är det fler som betygsatt Nankang NS-2.

/mvh soyd

Senast redigerat av soyd (31 mars 2011)

FLindgren
31 mars 2011 · 5 089 Inlägg

Tror nog att däcket har utvecklats lite från att tråden skapades 2008(!) till idag...

\Lindgren
Volvo Xc70 "3.2L" (2008)
Volvo S70 "Autotech Motorsport" (1999)
Toyota Cressida Rx30 "Westcoast Motorsport" (1979)
Ralfi Diamantsvart
31 mars 2011 · 20 Inlägg

Black-star skrev:
Jag tänker prova en Nankang NS-2 tongue sen får man se hur det kommer att vara big_smile






hoppas på många sköna mil med dom


vad tror ni om fälgarna jag ska köpa  "NITRO OXIDE"   20" tonguebig_smile





roll

Har nitro oxide fälgarna i 18" snygga men ett rent helvete att tvätta!

Audi är bra skit...
McFlies
17 april 2011 · 37 Inlägg

Bump!

Ska beställa fälgar och tänkte då ta Nankang NS2 till de.

Men när man läser en del inlägg så verkar det som dessa däck är helt livsfarliga.
Hur är det verkligen?

Jag kommer ha däcken på en ibiza 1.4, dvs ingen speedracer precis. Så några höga hastigheter kommer det inte bli med däcken.
Hur är däcken om man kör normalt och inom lagens hastighetsbegränsningar?

JimmyAndersson
17 april 2011 · 1 679 Inlägg

kommar fungera bra big_smile
körde med mina förra året väldigt mycket smile
håller bra, lite högre däckljud smile
lite oroliga ibland känns dom när det är väldigt blöt ute smile
jag är väldigt nöjd med dom smile

Volvo 244 "GLT" (1988)
soyd
24 maj 2011 · 1 853 Inlägg

Zadran skrev:
Yokohama parada är ju ett rent utseendefixerat däck! jag kör med yokohama s-drive och att jämföra med nankang går inte äns.. Det är två skilda världar!

Inte bara... Det är ju fortfarande ett höghastighets däck (samma index som s.drive) Men s.drive är säkert bättre än parada... Då parada's fokus är det snygga mönstret. Så vissa egenskaper är säkert sämre...

paradan och s.driven kostar precis lika mycket... Så kvalitén på själva gummit lär väll inte vara nå sämre gissnings vis?.

/mvh soyd

soyd
24 maj 2011 · 1 853 Inlägg

Zadran skrev:

soyd skrev:

Zadran skrev:
Yokohama parada är ju ett rent utseendefixerat däck! jag kör med yokohama s-drive och att jämföra med nankang går inte äns.. Det är två skilda världar!

Inte bara... Det är ju fortfarande ett höghastighets däck (samma index som s.drive) Men s.drive är säkert bättre än parada... Då parada's fokus är det snygga mönstret. Så vissa egenskaper är säkert sämre...

paradan och s.driven kostar precis lika mycket... Så kvalitén på själva gummit lär väll inte vara nå sämre gissnings vis?.

/mvh soyd

Det är stor skillnad på Parada och S-drive. Jag har åkt på båda så jag sitter inte och hittar på. Vill man ha ett bra däck så köper man S-drive helt klart. Personligen tycker jag inte att Parada'n har snyggt mönster.

Okej jag tror dig... Vi släpper det. Tråden handlar inte om det vi kommer in mer på nu ändå.

/mvh soyd

Bosse-buss
16 augusti 2011 · 210 Inlägg

Jag köpte fyra NanKang Ultra Sport NS-2 till min Toyota MR2:a i förrgår. Köpte inte online utan körde till en däckfirma. Lite dyrare men tryggare på något sätt och mer praktisk. Köra dit och få allting gjort medan jag väntade.

Enligt däckfirman är däcken ovanligt bra till det lite lägre priset. T ex. Vredestein i samma dimensioner skulle kosta 300 kr. mer per däck.

Senast redigerat av Bosse-buss (16 augusti 2011)

Klevert
16 augusti 2011 · 279 Inlägg

får säga att nankang NS2 är ett bra däck för sitt pris.
har haft ns2 senaste 3åren och inte vart missnöjd. sen finns ju även nanknangs AS1 som är lite dyrare
men samtidigt mindre ljud ifrån och går lite mjukare även det att rekomendera

Volvo V70II (2016)
elzza
4 januari 2012 · 6 Inlägg

vilket däck skulle ni ha tage, gäller 20" , nankang NS2 eller Kumho ECSTA SPT KU31?
Kumho däcket kostar 120:- styck mer så skiljer inte myket.

lingua
4 januari 2012 · 2 271 Inlägg

elzza skrev:
vilket däck skulle ni ha tage, gäller 20" , nankang NS2 eller Kumho ECSTA SPT KU31?
Kumho däcket kostar 120:- styck mer så skiljer inte myket.

Kumho vilken dag som helst.

Saab 9000 Talladega "T5.5 Kortmotor" (1988)
smulan_shamn
4 januari 2012 · 110 Inlägg

Av erfarenhet så är just det kumho däcket MYCKET bättre än nankang.
Varför snåla på en sån sak ?

Senast redigerat av Henkeshamn (4 januari 2012)

Audi S3 "8Y" (2023)
elzza
4 januari 2012 · 6 Inlägg

tänkte inte snåla ville bara veta om nån hade erfarenhet om dessa däck för jag hade det inte, dom ligger ju i samma prisklass typ så ville veta vilket av dom man skulle satsa på.

smulan_shamn
4 januari 2012 · 110 Inlägg

Hade just dom kumho däcken till min ralliart . Hade satsat på dom !
Nankang är riktigt dåliga på vått väglag . Har kört på dessa också.

Audi S3 "8Y" (2023)
xzit
4 januari 2012 · 448 Inlägg

kanonbra däck för dem pengarna dem ligger på, har provat på lite olika bilar & körstilar .
håller i vått & torrt som man brukar säga smile
dock lite taskiga vid vått väglag men ok
det är bra mycket bättre än vissa kända märken...

Senast redigerat av XzitXR3I (4 januari 2012)

Xzit
elzza
4 januari 2012 · 6 Inlägg

Ja man få väll testa Kumho då smile

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang