5256
Sök

Toyota supra MKIV N/A manuell

TEAM "BONNMECK"ÖREBRO
1 123 Inlägg
12 juli 2008
Trådstartare
_lee_jr skrev:
twin_cam skrev:
roxe skrev:
Låt den vara som den är. Inte värt att lägga pengarna på att trimma sugis.

Frågat vad de som kör i Grupp H i rally tycker om det resonemanget...roll

För att svara på trådskaparens fråga:

Chip: Max 5 hk
Filter: MAX 1 hk.
Svänghjul: 0 hk, men rappare motor.

http://www.suprastore.com/unracligalfl1.html här står de att man få mellan 8-10hk utseende ser bilen precis som jag vill ha så de kommer nog inte mkt av de:P

793 Inlägg
12 juli 2008
_lee_jr skrev:
_lee_jr skrev:
twin_cam skrev:

Frågat vad de som kör i Grupp H i rally tycker om det resonemanget...roll

För att svara på trådskaparens fråga:

Chip: Max 5 hk
Filter: MAX 1 hk.
Svänghjul: 0 hk, men rappare motor.

http://www.suprastore.com/unracligalfl1.html här står de att man få mellan 8-10hk utseende ser bilen precis som jag vill ha så de kommer nog inte mkt av de:P

Skitsnack vad jag vet smile

Toyota Supra MKIV TT J-Spec HKS-Edition
Toyota Supra MKIV HKS GT2835
BMW 318iS E36

TEAM "BONNMECK"ÖREBRO
1 123 Inlägg
12 juli 2008
Trådstartare
Goli skrev:
_lee_jr skrev:
_lee_jr skrev:

Skitsnack vad jag vet smile

rappare motorn? hur menade den personen med de?

Jesus didn´† Tap
1 146 Inlägg
12 juli 2008
Goli skrev:
Chip till supra!? Finns inget s.k chip... Vad hade du tänk att de ska göra? (Höjja laddtrycket?? hihi)
BPU trimma en n/a motor? Suck...
Kasta inte ut några mer pengar än vad som redan sitter på den, möjligtvis ett uppet luftfilter, men inget mer.

Bara Suprafolk som tycker det är lönlöst att trimma sugis tydligen tongue

Pain is temporary, glory is forever. I don´t fuckin´ Tap..

Allmänt Jobbig
1 200 Inlägg
12 juli 2008
roxe skrev:
Goli skrev:
Chip till supra!? Finns inget s.k chip... Vad hade du tänk att de ska göra? (Höjja laddtrycket?? hihi)
Kasta inte ut några mer pengar än vad som redan sitter på den, möjligtvis ett uppet luftfilter, men inget mer.

Är det inte lönlöst då? wink Kostar ju satan och man får typ ingen effekthöjning tongue

If loyalties must be broken, If the lines must be crossed, do it fast, do it Furious

TEAM "BONNMECK"ÖREBRO
1 123 Inlägg
12 juli 2008
Trådstartare
är de nån som vet var man kan chippa för några tusen? de räcker om jag få 15hk till så + 3tum avgassystem(hks)sportluftfilt lär jag väl nå 250hk med tanken på att bilen har 225hk original....

1 963 Inlägg
12 juli 2008
Du får mappa om bilen, svårt att hitta chip till sugisar som fungerar. Men jag tycker om du vill lägga ner pengarna att du ska uppgradera allt du har råd med sen mappa den så tror jag utan tvekan du kan få 250hk i motorn. Speciellt med tanke på den låga litereffekten supramotorn har utan turbo!

Så enda rätta är att byta så mycke du vill lägga ner pengar på sen mappa smile Färdiga chip lämnar vi till tråkiga dieselbilar haha!

Se på alla som tycker de är lönlöst att trimma sugisar, men jag kan själv intyga som har en sugis att den är sjukt mkt roligare nu än original.. så nog är de värt det!
Senast redigerat av Felax (12 juli 2008)

Men are not born - Men are made

TEAM "BONNMECK"ÖREBRO
1 123 Inlägg
12 juli 2008
Trådstartare
mappa vad hjälper de? vad kostar de? var kan man göra de? är de nån som är närheten av örebro?

Det som inte dödar gör ont
2 668 Inlägg
12 juli 2008
men har du förstort avgas på en sugmotor så tappar du hk istället för att få fler.. sen att lätta svänghjulet gör bara att du får rappare gasrespons efter som det inte är lika mycke tyngd att få i rörelse...

2slow

TEAM "BONNMECK"ÖREBRO
1 123 Inlägg
12 juli 2008
Trådstartare
rappare gasrespons får man bättre acce??

2 668 Inlägg
12 juli 2008
ja men samtidigt blir bilen svagare lättare att få kärrning stopp

2slow

TEAM "BONNMECK"ÖREBRO
1 123 Inlägg
12 juli 2008
Trådstartare
Felax skrev:
Byta svänghjul kan du göra, finns ju massa olika tyngder på olika svänghjul. Hur tungt du ska ha vet jag ej, men inte för lätt. Ja hur ska man göra man får kolla upp hur lätt man har original sen utgå därifrån att inte banta för mycket..
Hade jag varit du hade jag bytt avgas till ett 2,5" det du har nu tror jag är lite för stort och anpassat till turbo supror. Finns ju endel du kan göra för att sugmotor trimma bilen, jag har fått ut kanske 50hk mer ur min maskin än original fast då blir de ganska dyrt..

vad har du gjort för att få de där 50hk som du skrev

Avstängd
58 Inlägg
12 juli 2008
i teorin ja smile

2 668 Inlägg
12 juli 2008
varför inte köpa turbo bilen på en gång om du nu vill trimma

2slow

TEAM "BONNMECK"ÖREBRO
1 123 Inlägg
12 juli 2008
Trådstartare
undrar vad han killen har gjort för att få ut så mkt som 50hk och hur mkt de kostade honom själv vill jag bara uppnå från 225hk original till 250hk dvs hälften än honom med tanken på hans bil är 2.0l 4:an min är ju lite större 3.0l r6:an så de lär nog inte kostar många tusen lappar med tanken på att jag har redan sportavgassystem hks och lika så med sportluftfilt bara där har jag små åsna där redan så chip o lite till så tror jag nog att jag kommer nog att nå 250hk och lär ej kostar så mkt som folk tror eller har jag fel?

TEAM "BONNMECK"ÖREBRO
1 123 Inlägg
12 juli 2008
Trådstartare
azid skrev:
varför inte köpa turbo bilen på en gång om du nu vill trimma

visst men alla ha ej pengar slängt ut  de dubbla för en med turbo sen försäkring e så mkt dyrare också du vet:P sen jag vill bara glida och ha en fin supra jag skiter i om de är turbo elelr inte de är ju ändå en supra(utsende mässig) de räcker för mig 250hk som sagt

2 668 Inlägg
12 juli 2008
skulle gissa på att det kommer kosta minst 10 papp att få ut 25hk ur motorn

2slow

TEAM "BONNMECK"ÖREBRO
1 123 Inlägg
12 juli 2008
Trådstartare
azid skrev:
skulle gissa på att det kommer kosta minst 10 papp att få ut 25hk ur motorn

maila min importören och fick svaret de är 2,5Tum hehe inte 3tum och sportluftfilt då lär jag ha några små-åsnor där ca: 8-10hk så 15hk till tror jag nog chip kan ge vet ni/du var kan man chippa? it´s fun e de nåt att ha?

Jesus didn´† Tap
1 146 Inlägg
12 juli 2008
Waho skrev:
roxe skrev:
Goli skrev:

Är det inte lönlöst då? wink Kostar ju satan och man får typ ingen effekthöjning tongue

Såklart det är lönlöst, är ju själv supraägare (TT) smile

Pain is temporary, glory is forever. I don´t fuckin´ Tap..

TEAM "BONNMECK"ÖREBRO
1 123 Inlägg
13 juli 2008
Trådstartare
VAR NÅNSTANS KAN MAN KÖPA ETT PAR LYKTOR TILL min supra för bra pris?

Sök