jag undrar vilken som är bästa drifting bilen

Masaru hater
1 augusti 2008 · 656 Inlägg

Helt klart Nissan 180zx. Man får en idag för 10k vilket gör att du har 40k godis att skämma bort den ^^

when you're into it, you're into it. it consums you. it's all your money, it's all your time, it turns out to be you girlfriend, it turns out to be all your friends you surround yourself with. everybody knows what you are doing and how much you do it.. and it's the greatest thing when you can make it work right!...
chrno RE-雨宮
2 augusti 2008 · 481 Inlägg

rx7 fc3s

RE-Amemiya Kitted FD3S
te_wik Forummoderator
2 augusti 2008 · 12 813 Inlägg

Saab V4

Senast redigerat av te_wik (2 augusti 2008)

Ställ inte cykeln utanför stället, ställ den i stället istället.
Projekttråden - Handlar om en gammel Audi 100 2.3E och en Audi 100 Tqs. Typ44, det är kärlek det!
Audi 100 2.3E "Das Mutterschiff" (1988)
chrno RE-雨宮
2 augusti 2008 · 481 Inlägg

Peter_H skrev:
Bästa driftingbilen är helt klart Toyota Corolla AE86 Sprinter Trueno eller AE86 Levin GT enligt många Japanska "drifters".

Dessa bilar ska tydligen vara riktigt bra driftingbilar. Om de finns med automat vet jag tyvärr inte.

Ett skäl till att köpa den är att den både är ovanlig i Sverige och att den är sjukt cool! (enligt min åsikt)

För mer info om AE86, gå in på:

http://driftjapan.com/blog/topics/toyota/ae86/ (Här hittar du även fler Bakhjulsdrivna bilar som lämpar sig bra för drifting)

om du surfar in på www.driftworks.com så kan du kika lite priser på AE86 eller kanske hitta andra bilar att "drifta" med.

Ae86 är den svåraste bilen att drifta med (av dom Japanska som räknas som driftingbilar), dock jävligt nice om du kan den. Dom är SVINDYRA att trimma, och dom är inte lätta att få tag på i fina ex. Räkna med minst 100k om du ska ha en som funkar ok, och dom har väääldigt lite kraft jämfört med andra bilar för billigare pengar. Dock.. SJUKT roliga att köra om dom är fixde som dom ska..

Senast redigerat av chrno (2 augusti 2008)

RE-Amemiya Kitted FD3S
KHRacing
2 augusti 2008 ·

chrno skrev:
Ae86 är den svåraste bilen att drifta med (av dom Japanska som räknas som driftingbilar), dock jävligt nice om du kan den. Dom är SVINDYRA att trimma, och dom är inte lätta att få tag på i fina ex. Räkna med minst 100k om du ska ha en som funkar ok, och dom har väääldigt lite kraft jämfört med andra bilar för billigare pengar. Dock.. SJUKT roliga att köra om dom är fixde som dom ska..

Jupps, AE86:an tillsammans med Honda´s S2000 är de mest svårbemästrade bilarna på tvären.
Dock inte så svindyra att trimma :-)

ett komplett kitt från TODA kostar ca 20 000kr i Sverige, sedan tillkommer portning, spridare, extraktorrör & lite lull-lull.

Kanske kan man räkna med 40 000 kr så har din 4-age motor runt 180hk.

Min gamla bil (Corolla AE86 GT-S) var helt orginal förutom extraktorgrenrör från TRD & uppställt bränsletryck, den varvade 8600rpm orginal..
Att sträcka sig över 180hk är bara dumt med dessa motorerna, då de helt enkelt måste renoveras ofta då.

mvh K - före detta AE86-ägare

chrno RE-雨宮
2 augusti 2008 · 481 Inlägg

Jag rattar en AE86a med vad jag kan tänka mig är 200hästar lite då å då..  Kan tänka mig att det är en av Japans finaste om jag ser till vad som brukar dyka upp på AE86träffar här, å att få det chassiet till den nivån som folk som driftar med dom. Samt fixa växellåda,diff,koppling,motor,bur osv kostar pengar.  TODA är för mig inte aktuellt men det funkar kanske för andra. Plus att jag helst skulle ta min Hachi till nån som verkligen är duktig på Hachi's typ Techno Prospirit. Då kostar det mer, men blir självklart bättre.
Ett annat problem man brukar ha på Hachis är att grenröret spricker.. Att köpa ett som håller kostar mkt pengar. Jag vet, jag har varit med å letat efter ett.  Jag känner dock folk här i Japan som varvar 10k med standardblock, å de har hållt mycket bra, dock så har Tomo-san med sig extra av typ allt till banan. Å i EU så är det inte lika lätt att hitta en växellåda eller dylikt.

Att trimma en bil är inte dyrt om man går billigaste vägen, men ska man göra det rätt så kostar det alltid pengar. smile

RE-Amemiya Kitted FD3S
LoFET Almännt tokig
2 augusti 2008 · 481 Inlägg

Om du skall ha automat så bör du ha något med bra vrid samt att det går att stega växlarna manuellt.

Hade en 940 turbo automat och det gick helt ok att sladda med.
Annars en BMW 535 eller 540 IA e34 med m5 diff eller svets diff så borde det gå att åka rätt bra.

största nackdelen med att ha auto är ju att det inte går att rycka loss den in i böjarna utan man får kasta loss den eller ha mycket effekt så man kan gasa loss den. och skall man åka på högre nivå och börja länka ihop sladdarna får man nog skaffa hydralisk handbroms eftersom det inte går att få till några förställ genom motorbroms......

Inline sixes ist sie scheisse.......
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang