2694
Sök

Körkortsåterkallelse vid fotning av fartkamera.

"audiot"
287 Inlägg
21 juli 2008
Trådstartare
Hejsan alla, jag har lite brådis här och tänkte ställe en fråga som jag inte riktigt kan finna ett bra svar på ( trots sökningar)

OM jag blir fotad av en fartkamera i en hastighet som skulle resultera i indraget körkort, blir jag då av med körkortet?

Jag har nämligen snackat runt lite och sökt och flera har sagt att man inte får indraget körkort när man blir tagen av en fartkamera utan att man bara åker på högsta bötern osv osv.

Är det någon som har något definitivt svar på om jag kan förlora körkortet på grund av en fartkamera?

"... Vi hamnade i alla fall inte på taket"

73 Inlägg
21 juli 2008
Vad jag har hört så kan dom inte plocka körkortet när du åkt dit i en kamera..

Bil stavas med 3 bokstäver, B M W

117 Inlägg
21 juli 2008
japp du kan bli av med lappen

2 911 Inlägg
21 juli 2008
Ja, lappen kan ryka.
Grannen tappade sin på en kamera förra sommarn.

"audiot"
287 Inlägg
21 juli 2008
Trådstartare
OK, så man är alltså inte säker bara för det var en fartkamera.
Det är lite kört då kanske.

835 Inlägg
21 juli 2008
Nej du kan bli av med kortet precis som vanligt.

"audiot"
287 Inlägg
21 juli 2008
Trådstartare
Ok, ja då kanske ett körkort någonstans sitter löst. Tack för mig och tack för alla svar.

MVH

534 Inlägg
21 juli 2008
Du kan bli av med lappen sålänge dom kan bevisa att just du har kört.
Ner med solskyddet och på med solbrillor så är det löst

I do whatever the voices in my head tell me to do!

3 722 Inlägg
21 juli 2008
farssan åkte dit på en kamera en gång, och han fick en varning om att gör han om det så drar dom in hans kort. Helt sjukt!,

872 Inlägg
21 juli 2008
oumi skrev:
Ok, ja då kanske ett körkort någonstans sitter löst. Tack för mig och tack för alla svar.

MVH

har du fått hem något om att du ens fastnat på bild, du behöver inte ens få något bara för det blixtrar,

If its too loud you are too old!

Muttley
22 juli 2008
Digital_Kicker skrev:
farssan åkte dit på en kamera en gång, och han fick en varning om att gör han om det så drar dom in hans kort. Helt sjukt!,

och varför är de helt sjukt ?

407 Inlägg
22 juli 2008
tkd_rille skrev:
Digital_Kicker skrev:

Farsan rånade en bank en gång, han blev dock bara varnad och polisen sade att om han gjorde om det så skulle han få fängelse. Ser du logiken?

204 Inlägg
22 juli 2008
Men egentligen borde man inte kunna bli av mä körkortet om man blir tagen av en fartkamera. Om jag lånar ut min bil till en polare och han/hon kör för fort. Ska då Jag bli av mä mitt körkort. Kameran vet ju inte vem det är som kör bilen. Eller har jag fel? Böter däremot kan jag gå mä på lite sådär. Att de går till bilens ägare?

463 Inlägg
22 juli 2008
Det gör det inte, enligt rådande lagstiftning (om det inte ändrades 1 juli dvs) bötfälls föraren. Kan inte föraren identifieras går det heller inte utfärda ett straff.

DO IT LOW STYLE
1 342 Inlägg
22 juli 2008
Bettan_Nostdal skrev:
Men egentligen borde man inte kunna bli av mä körkortet om man blir tagen av en fartkamera. Om jag lånar ut min bil till en polare och han/hon kör för fort. Ska då Jag bli av mä mitt körkort. Kameran vet ju inte vem det är som kör bilen. Eller har jag fel? Böter däremot kan jag gå mä på lite sådär. Att de går till bilens ägare?

Nej inte du, men din polare blir av med det om dem lyckas identifera honom/henne

Muttley
22 juli 2008
Vallås Locos skrev:
tkd_rille skrev:
Digital_Kicker skrev:

Farsan rånade en bank en gång, han blev dock bara varnad och polisen sade att om han gjorde om det så skulle han få fängelse. Ser du logiken?

va gjorde han de? att du erkänner det här roll haha skoja.

jo klart konstigt bara de varnar de borde dragit de direkt om de nu hade ork med en varning.

982 Inlägg
22 juli 2008
ja vet folk som kört 200/240..jag själv 140 på 70 väg..endast böter inge mer o då har ja typ 3 fortkörningar,en stopp plikt, 2 bältesböter m.m på mig..o då hade ja fortfarande prövotidkvar

Muttley
22 juli 2008
Beeenny skrev:
ja vet folk som kört 200/240..jag själv 140 på 70 väg..endast böter inge mer o då har ja typ 3 fortkörningar,en stopp plikt, 2 bältesböter m.m på mig..o då hade ja fortfarande prövotidkvar

och de är ren bullshit för kör du över 200 förbi en kamera så blir du absolut av med kortet om den tar dig.

Kokar ris
923 Inlägg
22 juli 2008
skita i stopp plikt är väl grovt trafik brott som tar kortet också?

"står inte v tec för turbo motor?? satans jävla skit snackare överallt!"

Muttley
22 juli 2008
cenoxide skrev:
skita i stopp plikt är väl grovt trafik brott som tar kortet också?

ja de är de, eller de brukar vara det

Sök