3479
Sök

Öppet Luftfilter Saab 93

Rumpmas
3 860 Inlägg
1 januari 2011
#21
MrTurbo skrev:
Skitsnack att öppet filter kan sabba LMM. Det som skadar LMM är när en amatör till bilägare inte kan följa de enkla instruktioner som finns ang hur man rengör filtret. För dem / oss som klarar det är det absolut INGA problem. Har troligen kört ca 15 000 mil med öppet filter och inte haft minsta lilla problem med LMM...

Detta gäller iofs endast om man har ett filter av god kvalité samt använder rätt vätskor till dess underhåll. Skippa Feltemadyngan alltså.

Varför använda ett filter som är så jävla uselt att det inte klarar av att rena luften utan att man tillsätter olja? Ta lite för mycket olja, och oljedroppar riskerar att fastna på LMM, och ta lite för lite olja och skit går igenom filtret och fastnar på LMM.

För att det ska låta coolt och häftigt!!?

Jaja, gillar man att köpa reservdelar i prisklassen flera tusen så varsågod. Men du kan aldrig övertyga någon om att det riskfritt.

Edit: Är man riktigt jävla dum kompletterar man sin T7 med öppet filter med en öppen dumpventil.
Senast redigerat av Andromeda (1 januari 2011)


930 Inlägg
1 januari 2011
#22
Andromeda skrev:
MrTurbo skrev:
Skitsnack att öppet filter kan sabba LMM. Det som skadar LMM är när en amatör till bilägare inte kan följa de enkla instruktioner som finns ang hur man rengör filtret. För dem / oss som klarar det är det absolut INGA problem. Har troligen kört ca 15 000 mil med öppet filter och inte haft minsta lilla problem med LMM...

Detta gäller iofs endast om man har ett filter av god kvalité samt använder rätt vätskor till dess underhåll. Skippa Feltemadyngan alltså.

Varför använda ett filter som är så jävla uselt att det inte klarar av att rena luften utan att man tillsätter olja? Ta lite för mycket olja, och oljedroppar riskerar att fastna på LMM, och ta lite för lite olja och skit går igenom filtret och fastnar på LMM.

För att det ska låta coolt och häftigt!!?

Jaja, gillar man att köpa reservdelar i prisklassen flera tusen så varsågod. Men du kan aldrig övertyga någon om att det riskfritt.

Edit: Är man riktigt jävla dum kompletterar man sin T7 med öppet filter med en öppen dumpventil.

Finns oljefria filter med det vet du va?

V8 och lustgas är för folk som inte kan trimma / köra riktigt!

Rumpmas
3 860 Inlägg
1 januari 2011
#23
Kamulen skrev:
Andromeda skrev:
MrTurbo skrev:
Skitsnack att öppet filter kan sabba LMM. Det som skadar LMM är när en amatör till bilägare inte kan följa de enkla instruktioner som finns ang hur man rengör filtret. För dem / oss som klarar det är det absolut INGA problem. Har troligen kört ca 15 000 mil med öppet filter och inte haft minsta lilla problem med LMM...

Detta gäller iofs endast om man har ett filter av god kvalité samt använder rätt vätskor till dess underhåll. Skippa Feltemadyngan alltså.

Varför använda ett filter som är så jävla uselt att det inte klarar av att rena luften utan att man tillsätter olja? Ta lite för mycket olja, och oljedroppar riskerar att fastna på LMM, och ta lite för lite olja och skit går igenom filtret och fastnar på LMM.

För att det ska låta coolt och häftigt!!?

Jaja, gillar man att köpa reservdelar i prisklassen flera tusen så varsågod. Men du kan aldrig övertyga någon om att det riskfritt.

Edit: Är man riktigt jävla dum kompletterar man sin T7 med öppet filter med en öppen dumpventil.

Finns oljefria filter med det vet du va?

Hursom lär de inte rena lika bra. Inte så bra att blästra turbinhjulen med en massa skräppartiklar i onödan va?


930 Inlägg
1 januari 2011
#24
Dem uppfyller nog kraven om det finns några, och jag tror inte att alla firmor har råd att sälja undermåliga produkter.

Samma sak med motoroljor, folk går och köper olja för flera 1000 när man kan köpa samma olja på t ex swedol för 249kr.

V8 och lustgas är för folk som inte kan trimma / köra riktigt!


Sök