köpråd: Saab 9-5 Aero VS volvo V70 T5...?

doitfast Ratthållare på E4
7 augusti 2008 · 165 Inlägg

Mr_Gear skrev:
Jag kör både och men tycker ändå bättre om Saab big_smile

Kan bara hålla med.

Är livet värt att liva utan bil??
Syst3m
7 augusti 2008 · 1 079 Inlägg

Bjork skrev:

Syst3m skrev:

peegee skrev:

Vart har du fått det ifrån?? roll Det stämmer i alla fall inget vidare...

Saab har under många år ansetts lite mer exklusiv i många länder, speciellt US... inriktningen på senare tid är ju en praktiskt bil till sportiga personer och de allra senaste som miljöbil med sportegenskaper.

Volvo har nästan alltid sålt på säkerhet och kvalité, Tyskarna väljer inte Volvo om de vill ha exklusiv bil...

HAha, BULLSHIT!

Vet av egna erfarenheter... Volvo är i Tyskland en mycket exklusiv bil, Saab är minst sagt lågt rankad.

Du gillar inte Saab va?

Läs min presentation...

Då skulle du få veta att jag gillar Saab, men jag gillar också sanningen.

ShyGuy RM-operatör
7 augusti 2008 · 667 Inlägg

Har man inget behov av att försöka hävda sig eller kompensera för annat så är Volvon fullgod smile


Pikey skrev:
Ingen av dem, boda er svensson raesers tongue

Jag skulle likaså valt Volvo. De känns tryggare på alla sätt och vis.

TenZer N.O.S Cruisers Stockholm
7 augusti 2008 · 3 404 Inlägg

Bla bla bla köpa 740 bla bla bla. Jag har nu kört en hel del volvo (nya gen s40 & v50 och lite 740 innan dess) och jag förstår inte vad det är som ni finner så förbaskat attraktivt i dessa bilar. Chassit är horribelt, går inte att gämföra med en 9-5, lådan kanske håller (det gör även Saabens) men den saknar kännsla vilket även innefattar pedalerna. Motorerna går inte att gämföra med Saabs fina turbopjäser. Stolarna är även dem mkt bättre i Saabarna, det enda jag kan komma på som är bättre med volvon är aningen bättre kvalitetskännsla i instrumentering och reglage men saab är inte mkt efter.


Syst3m: Jag har också varit i Tyskland, jag fann ingen tendens till att de skulle höjde volvo till skyarna som du påstår...

Rock'n Roll
Volvo 945 GL "Skåpet" (1993)
Saab 9000cs 2.3 16 Turbo "Jakt Attack Spaning" (1992)
cheva-Petter
11 september 2008 · 3 Inlägg

nu kanske ja snor tråden lite men det skiter ja icool

Har planer på att köpa en 95 aero me automat lådan i. dock funkar ej backen...

Nån som råkat ut för det?
Renovering eller helt byte av låda.. billigast?  pm:a mig i stället me svar....

Vågar du gasa fullt har du trimmat för lite
Joo
11 september 2008 · 741 Inlägg

cheva-Petter skrev:
nu kanske ja snor tråden lite men det skiter ja icool

Har planer på att köpa en 95 aero me automat lådan i. dock funkar ej backen...

Nån som råkat ut för det?
Renovering eller helt byte av låda.. billigast?  pm:a mig i stället me svar....

Är du väldigt väldigt duktig hemmamekaniker så kan du riva isär den själv men det är ingen enkel match.. Smidigast blir att köpa en låda på en bildemontering..

Men har du tänkt och trimma lite hårdare i framtiden? isåfall lämna in lådan på förstärkning..

J-P-R DO IT LOW STYLE
11 september 2008 · 1 342 Inlägg

Syst3m skrev:

peegee skrev:

Syst3m skrev:
Fråga bara ute i världen, t.ex. Tyskland. Där rankas Saab inte vidare högt, Volvo anses däremot som lyxbil.

Vart har du fått det ifrån?? roll Det stämmer i alla fall inget vidare...

Saab har under många år ansetts lite mer exklusiv i många länder, speciellt US... inriktningen på senare tid är ju en praktiskt bil till sportiga personer och de allra senaste som miljöbil med sportegenskaper.

Volvo har nästan alltid sålt på säkerhet och kvalité, Tyskarna väljer inte Volvo om de vill ha exklusiv bil...

HAha, BULLSHIT!

Vet av egna erfarenheter... Volvo är i Tyskland en mycket exklusiv bil, Saab är minst sagt lågt rankad.

Haha, ibland undrar man om folk på garaget försöker knäcka extra som komiker. Volvo är inte ett dugg exklusivt i Tyskland, vart har du fått det ifrån?
Jag menar, ett företag som gör reklam om lådor (think outside the box) kan aldrig vara exklusivt, för hur mång förknippar en låda med lyx och status? Jag tänker mer på något som lodisar bor i.

Nej, bättre att välja en "naturkraft" och njuta av trevligheter istället.

ShyGuy RM-operatör
12 september 2008 · 667 Inlägg

J-P-R skrev:

Syst3m skrev:

peegee skrev:

Vart har du fått det ifrån?? roll Det stämmer i alla fall inget vidare...

Saab har under många år ansetts lite mer exklusiv i många länder, speciellt US... inriktningen på senare tid är ju en praktiskt bil till sportiga personer och de allra senaste som miljöbil med sportegenskaper.

Volvo har nästan alltid sålt på säkerhet och kvalité, Tyskarna väljer inte Volvo om de vill ha exklusiv bil...

HAha, BULLSHIT!

Vet av egna erfarenheter... Volvo är i Tyskland en mycket exklusiv bil, Saab är minst sagt lågt rankad.

Haha, ibland undrar man om folk på garaget försöker knäcka extra som komiker. Volvo är inte ett dugg exklusivt i Tyskland, vart har du fått det ifrån?
Jag menar, ett företag som gör reklam om lådor (think outside the box) kan aldrig vara exklusivt, för hur mång förknippar en låda med lyx och status? Jag tänker mer på något som lodisar bor i.

Nej, bättre att välja en "naturkraft" och njuta av trevligheter istället.

Nej då är Saab med sina markbudna "flygplan" bättre wink

Team-Adolfsson Gödseldräng
12 september 2008 · 4 529 Inlägg

Syst3m skrev:

666_Beast skrev:

TurbOla skrev:
Ändå rätt märkligt. Det finns ca 5000 Saabar på Garaget, och över 11000 Volvo. Klart som tusan Saab-ägarna är desperata i jakten på mer folk som köper Saab. lol

Varför vara en i mängden å köra Volvo? Köp Saab å bli mer exklusiv!

Ursäkta mig lite: lollollollollollollollol

Man blir inte exklusiv så fort man köper sig den en dålig bil, tyvärr. Fråga bara ute i världen, t.ex. Tyskland. Där rankas Saab inte vidare högt, Volvo anses däremot som lyxbil.

Eller menar du att man är exklusiv bara för att man har Sveriges näst mest sålda bil?

VOLVO LYXbil i Tyskland ? HAHAHAHAHA
bästa jag hört ^^
så du tror själv på att tyskarna väljer volvo framför BMW Audi Mercedes VW + hela köret ?
volvo är INGET mot vad tyskarna bygger
kvalitet framför kvantitet
eller hur fan de stavas
de mottot kör tyskarna me
inget som volvo vet något av


edit
efter ha kört volvo 740  850 GLT 855 T5 V70se V70 GLT
och saab 9000 2.3T saab 9.3 aero saab 9.5 nånting
valet är lätt
SAAB klår volvo med hästlängder i körglädje
allt känns så mycket bättre i saaben
turbo motor är riktigt skön att köra något som volvo inte e bra på
framhjlsdriften är mycket bättre hoppas inte fram som volvo har en tendens till att göra i lägre hastigheter

Senast redigerat av Team-Adolfsson (12 september 2008)

MrKerm Avstängd
12 september 2008 · 1 557 Inlägg

Jag har just en T5a dock 05a men ändå med BSR funkar väl hmm Men jag har även en saab hmm
Skulle jag kunna välja just nu hade jag valt Audi eller BMW smile

Senast redigerat av MrKerm (12 september 2008)

R.I.P GBrt :/
Nya friska tag i G.S.R ! Kommer snart hända något mer kul :)
www.goteborgsstreetracing.se
Team-Adolfsson Gödseldräng
12 september 2008 · 4 529 Inlägg

MrKerm skrev:
Jag har just en T5a dock 05a men ändå med BSR funkar väl hmm Men jag har även en saab hmm
Skulle jag kunna välja just nu hade jag valt Audi eller BMW smile

sälj volvon köp BMW svårare är det inte wink

TurbOla Reservdansk
12 september 2008 · 6 271 Inlägg

Så himla kul att höra på den oändliga pajkastningen angående Saab vs Volvo...  wink

NOT.

"Då pansar dundrar fram på öppna hedar
vi alla liksom känner oss förmer."

P7 - Södra Skånska Regementet
Team-Adolfsson Gödseldräng
12 september 2008 · 4 529 Inlägg

TurbOla skrev:
Så himla kul att höra på den oändliga pajkastningen angående Saab vs Volvo...  wink

NOT.

bara skita i att LÄSA ?
för du HÖR ju ändå inte vad folk skriver wink

men folk har olika smak och jävla tur är väl det

och ALLA bilar har fel ALLA bilar är sämre på vissa saker än vad andra bilar är

viktore
12 september 2008 · 187 Inlägg

Team-Adolfsson skrev:

Syst3m skrev:

666_Beast skrev:

Varför vara en i mängden å köra Volvo? Köp Saab å bli mer exklusiv!

Ursäkta mig lite: lollollollollollollollol

Man blir inte exklusiv så fort man köper sig den en dålig bil, tyvärr. Fråga bara ute i världen, t.ex. Tyskland. Där rankas Saab inte vidare högt, Volvo anses däremot som lyxbil.

Eller menar du att man är exklusiv bara för att man har Sveriges näst mest sålda bil?

VOLVO LYXbil i Tyskland ? HAHAHAHAHA
bästa jag hört ^^
så du tror själv på att tyskarna väljer volvo framför BMW Audi Mercedes VW + hela köret ?
volvo är INGET mot vad tyskarna bygger
kvalitet framför kvantitet
eller hur fan de stavas
de mottot kör tyskarna me
inget som volvo vet något av


edit
efter ha kört volvo 740  850 GLT 855 T5 V70se V70 GLT
och saab 9000 2.3T saab 9.3 aero saab 9.5 nånting
valet är lätt
SAAB klår volvo med hästlängder i körglädje
allt känns så mycket bättre i saaben
turbo motor är riktigt skön att köra något som volvo inte e bra på
framhjlsdriften är mycket bättre hoppas inte fram som volvo har en tendens till att göra i lägre hastigheter

Haha, visst är det kul med märkeslojalitet!
Av ditt sätt och skriva och de erfarenheter du nämner så är ju bara frågan om man ska ta ditt inläg på allvar.

Gillar man att använda armarna är SAAB definitivt rätt bil, många modeller lider av torque-steer i varierad utsträckning. Tar priset gör nog 9-3 Viggen.

Jag påstår inte att Volvo skulle vara bättre i detta avseendet, men att påstå det motsatta får mig att undra om du skämtar ?

MrKerm Avstängd
12 september 2008 · 1 557 Inlägg

Team-Adolfsson skrev:

MrKerm skrev:
Jag har just en T5a dock 05a men ändå med BSR funkar väl hmm Men jag har även en saab hmm
Skulle jag kunna välja just nu hade jag valt Audi eller BMW smile

sälj volvon köp BMW svårare är det inte wink

Om det bara hade gått hmm (OTvet ..)  Sedan måste jag bara säga att du har fel om volvo i Tyskland, jobbat en del där nere med bilar o volvo håller en mycket hög kurs där nere främst då nyare..

R.I.P GBrt :/
Nya friska tag i G.S.R ! Kommer snart hända något mer kul :)
www.goteborgsstreetracing.se
TenZer N.O.S Cruisers Stockholm
12 september 2008 · 3 404 Inlägg

viktore skrev:

Team-Adolfsson skrev:

Syst3m skrev:
Ursäkta mig lite: lollollollollollollollol

Man blir inte exklusiv så fort man köper sig den en dålig bil, tyvärr. Fråga bara ute i världen, t.ex. Tyskland. Där rankas Saab inte vidare högt, Volvo anses däremot som lyxbil.

Eller menar du att man är exklusiv bara för att man har Sveriges näst mest sålda bil?

VOLVO LYXbil i Tyskland ? HAHAHAHAHA
bästa jag hört ^^
så du tror själv på att tyskarna väljer volvo framför BMW Audi Mercedes VW + hela köret ?
volvo är INGET mot vad tyskarna bygger
kvalitet framför kvantitet
eller hur fan de stavas
de mottot kör tyskarna me
inget som volvo vet något av


edit
efter ha kört volvo 740  850 GLT 855 T5 V70se V70 GLT
och saab 9000 2.3T saab 9.3 aero saab 9.5 nånting
valet är lätt
SAAB klår volvo med hästlängder i körglädje
allt känns så mycket bättre i saaben
turbo motor är riktigt skön att köra något som volvo inte e bra på
framhjlsdriften är mycket bättre hoppas inte fram som volvo har en tendens till att göra i lägre hastigheter

Haha, visst är det kul med märkeslojalitet!
Av ditt sätt och skriva och de erfarenheter du nämner så är ju bara frågan om man ska ta ditt inläg på allvar.

Gillar man att använda armarna är SAAB definitivt rätt bil, många modeller lider av torque-steer i varierad utsträckning. Tar priset gör nog 9-3 Viggen.

Jag påstår inte att Volvo skulle vara bättre i detta avseendet, men att påstå det motsatta får mig att undra om du skämtar ?

Ja man får kämpa emot när man trycker plattan i botten på 2an och man har en fulltryckare under huven. Bilen lever i vart fall, ingenting jag skulle vilja säga om volvo. Riktigt tråkiga att köra både vad gäller chassie och främst motor (iaf på de jag kört)

Senast redigerat av TenZer (12 september 2008)

Rock'n Roll
Volvo 945 GL "Skåpet" (1993)
Saab 9000cs 2.3 16 Turbo "Jakt Attack Spaning" (1992)
TurbOla Reservdansk
12 september 2008 · 6 271 Inlägg

Team-Adolfsson skrev:

TurbOla skrev:
Så himla kul att höra på den oändliga pajkastningen angående Saab vs Volvo...  wink

NOT.

bara skita i att LÄSA ?
för du HÖR ju ändå inte vad folk skriver wink

men folk har olika smak och jävla tur är väl det

och ALLA bilar har fel ALLA bilar är sämre på vissa saker än vad andra bilar är

Jag läste igenom tråden då den var aktuell, då trådskaparen skulle köpa ny bil... sen dess jag har inte ens orkat bry mig, det räcker ju läsa denna sidan, någon som premierar Volvo som lyxbil i tyskland, nästa snubbe dementerar påståendet och hänvisar till en reklam från bilskaparen ifråga... wink

"Då pansar dundrar fram på öppna hedar
vi alla liksom känner oss förmer."

P7 - Södra Skånska Regementet
Team-Adolfsson Gödseldräng
12 september 2008 · 4 529 Inlägg

TenZer skrev:

viktore skrev:

Team-Adolfsson skrev:
VOLVO LYXbil i Tyskland ? HAHAHAHAHA
bästa jag hört ^^
så du tror själv på att tyskarna väljer volvo framför BMW Audi Mercedes VW + hela köret ?
volvo är INGET mot vad tyskarna bygger
kvalitet framför kvantitet
eller hur fan de stavas
de mottot kör tyskarna me
inget som volvo vet något av


edit
efter ha kört volvo 740  850 GLT 855 T5 V70se V70 GLT
och saab 9000 2.3T saab 9.3 aero saab 9.5 nånting
valet är lätt
SAAB klår volvo med hästlängder i körglädje
allt känns så mycket bättre i saaben
turbo motor är riktigt skön att köra något som volvo inte e bra på
framhjlsdriften är mycket bättre hoppas inte fram som volvo har en tendens till att göra i lägre hastigheter

Haha, visst är det kul med märkeslojalitet!
Av ditt sätt och skriva och de erfarenheter du nämner så är ju bara frågan om man ska ta ditt inläg på allvar.

Gillar man att använda armarna är SAAB definitivt rätt bil, många modeller lider av torque-steer i varierad utsträckning. Tar priset gör nog 9-3 Viggen.

Jag påstår inte att Volvo skulle vara bättre i detta avseendet, men att påstå det motsatta får mig att undra om du skämtar ?

Ja man får kämpa emot när man trycker plattan i botten på 2an och man har en fulltryckare under huven. Bilen lever i vart fall, ingenting jag skulle vilja säga om volvo. Riktigt tråkiga att köra både vad gäller chassie och främst motor (iaf på de jag kört)

ja saab går <--> med ratten volvo gör inte det
volvo går upp och ner hoppar fram
saab 9-3 viggen kan jag inte säga nåt om då jag aldrig kört eller ens åkt i någon

när jag va i Tyskland såg jag kanske max 4-5 volvo va i Stuttgart
va inte mycket svenssons bilar där alls

och hur man än vrider och vänder det så kan inte volvo vara en lyxbil

Senast redigerat av Team-Adolfsson (12 september 2008)

Hamilton
12 september 2008 · 8 864 Inlägg

Håller fullständigt med Team-Adolfsson i att vare sig SAAB eller Volvo inte är någon "Lyxbil" kommer inte att bli det heller. Är och förblir en bil för medelsvensson och inget fel i det.

Fotograf på tierpidag.se
MissMotor_
12 september 2008 · 274 Inlägg

Team-Adolfsson skrev:
men folk har olika smak och jävla tur är väl det

och ALLA bilar har fel ALLA bilar är sämre på vissa saker än vad andra bilar är

WORD!

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang