7975
Sök

Varför ha kvar sålda bilar Online.

Teddan
2 495 Inlägg
26 juli 2008
Trådstartare
man ser det hela tiden , men varför gör så många på det viset.
Är det coolt å skryta med att man har en bil som man inte har längre ??

www.byebyepolizei.se, för dig som gillar snabba bilar

Skaune
26 juli 2008
Många bilar e status för vissa vettu! wink men nej jag vet inte varför!

Teddan
2 495 Inlägg
26 juli 2008
Trådstartare
Axor skrev:
Många bilar e status för vissa vettu! wink men nej jag vet inte varför!

jag sålde min ferrari igår , och tog bort den idag ... visst det är jävligt ballt att ha en ferrari i/på garaget men är den inte min längre så kan jag fan inte skryta med det.

3 113 Inlägg
26 juli 2008
man kan ju fortfarande skryta även när man har dom i kategorin "Gamla fordon" så jag förstår inte saken heller. hmm

Semper Fi

Teddan
2 495 Inlägg
26 juli 2008
Trådstartare
cebT skrev:
man kan ju fortfarande skryta även när man har dom i kategorin "Gamla fordon" så jag förstår inte saken heller. hmm

precis , jag försöker lägga in så många som möjligt av mina gamla bilar där.
Men man har ju itne kvar dom online , är ju bara pinsamt.... jag vet flera bilar som blivit sålda för länge sedan som ligger kvar...

Better than God \o/
1 886 Inlägg
26 juli 2008
Många som lagt upp sin mammas, pappas eller annan släktings bil här och sedan hävdar att det är deras. Det beror iofs på att de lever över sina tillgångar och tvunget skall ha en bil de inte har råd med... roll

Man äger bara en bil som man är registrerad ägare på.
Senast redigerat av MrTurbo (26 juli 2008)

Beware the lollipop of normality. Lick it once, and you suck forever.
"Ungdomar borde förbjudas, de för bara ett jävla liv..." :-)

saabtok
1 306 Inlägg
26 juli 2008
MrTurbo skrev:
Många som lagt upp sin mammas, pappas eller annan släktings bil här och sedan hävdar att det är deras. Det beror iofs på att de lever över sina tillgångar och tvunget skall ha en bil de inte har råd med... roll

Har inte kunna sagt de bättre  själv lol

SAAB= Se Andras Avundsjuka Blickar

Administratör
2 993 Inlägg
26 juli 2008
Vi rensar bilar det STÅR såld på i alla fall... Inte varje dag men lite då och då. Dom låses permanent. Även bilar det står till salu på låses dock ej permanent.

En kopp av den svarta såsen...

Teddan
2 495 Inlägg
26 juli 2008
Trådstartare
MrTurbo skrev:

skumt..... jag lever inte över mina tillgångar men jag äger inte en enda bil själv utan alla ägs av släktingar lol
Mina bilar ägs inte av mina släktingar/sambo pga försäkring , bilarna är ju tom dubbelt så dyra på sambon.
Problemet som jag har är mina utomlands inkomster big_smile
Jag tjänar ungefär 20 000kr/året i sverige , och det är enbart kapitalvinster .

skulle jag äga mina bilar själv så hadde jag blivit klassad som bilhandlare , då skattemyndigheterna ser det som min enda inkomst sad

så att inte jag har råd med mina bilar tar jag som ett påhopp

863 Inlägg
26 juli 2008
MrTurbo skrev:

Nu var du väl lite väl hård? wink Bara man betalt för dom! wink

Men jag håller med er sålda bilar till "Gamla Fordon"!! smile

Stöttad av: NYMEK. Pulverline. Ursviken Technology. Autodelar. RisEtrade. MECA. MABI Hyrbilar. Gulf Skellefteå. Skellefteå Bil. Skellefteå Reklam. JBW Färg & Kem. OKQ8 Klemensnäs. LAHEGA. LAITIS.
Följ Golfens renovering! http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=209892

Administratör
2 993 Inlägg
26 juli 2008
Det är alltså tillåtet att lägga upp bilar som föräldrar syskon har enl garaget.orgs regler så sett...

Tomten
1 065 Inlägg
26 juli 2008
sålda bilar ska bort även mamma/pappa/mormors osv.
Tycker enbart bilarna/bilen som man äger sen finns det ju som sagt dom som har dom ståndes på en annan person av en anledning.

Tycker det bli hårdare med låsning på sålda bilar osv

2 164 Inlägg
26 juli 2008
MrTurbo skrev:

den enda bilen jag äger SJÄLV är Novan.. alla andra är mamma och pappas.. men jag kör dom oxå, så jag tycker att det är Familjens bilar.. Men jag har aldrig sagt att det är MINA, det står tilloch med på min press att det är familjens.. smile

"Life´s too short to drive a boring car"

Administratör
2 993 Inlägg
26 juli 2008
Hårdare? Det finns 8a bilar det står såld på om man söker.....

Teddan
2 495 Inlägg
26 juli 2008
Trådstartare
det är inte lätt för moderatorerna att veta vilka som är sålda ....

men min ferrari som jag sålde igår , ligger tom kvar hos ägaren som hadde den innan mig hehe.
Men som sagt hur F*N skall man kunna hålla reda på sånt, det är ju upp till varje användare med lite självbevarelsedrift

Skaune
26 juli 2008
r-ted skrev:
MrTurbo skrev:

skumt..... jag lever inte över mina tillgångar men jag äger inte en enda bil själv utan alla ägs av släktingar lol
Mina bilar ägs inte av mina släktingar/sambo pga försäkring , bilarna är ju tom dubbelt så dyra på sambon.

skulle jag äga mina bilar själv så hadde jag blivit klassad som bilhandlare , då skattemyndigheterna ser det som min enda inkomst sad

Nu hänger jag inte helt med, lite OT visserligen, men varför kan du inte jobba utomlands och äga ett par bilar? Man kan ju som privatperson enbart äga 8 bilar eller vad det är per år, sen räknas man som bilhandlare, men enbart för att man jobbar utomlands? Jag fattar inte? hmm

Administratör
2 993 Inlägg
26 juli 2008
Jag skulle kunna tänka mig att r-ted äger runt 15-20 bilar per år..... smile

Better than God \o/
1 886 Inlägg
26 juli 2008
r-ted skrev:
MrTurbo skrev:

Det var inte menat så som du säkert förstår. wink

Goffen skrev:
Det är alltså tillåtet att lägga upp bilar som föräldrar syskon har enl garaget.orgs regler så sett...

Jo, det är ju inga problem enligt gorg;s regler, dock försäkringsbolagens.

dadde skrev:
MrTurbo skrev:

den enda bilen jag äger SJÄLV är Novan.. alla andra är mamma och pappas.. men jag kör dom oxå, så jag tycker att det är Familjens bilar.. Men jag har aldrig sagt att det är MINA, det står tilloch med på min press att det är familjens.. smile

Det gäller vem som i huvudsak brukar dem. Alltså vem som använder bilen mest.

Goffen skrev:
Jag skulle kunna tänka mig att r-ted äger runt 15-20 bilar per år..... smile

Precis, då tycker vv att man är bilhandlare...  Mysko regler...

Beware the lollipop of normality. Lick it once, and you suck forever.
"Ungdomar borde förbjudas, de för bara ett jävla liv..." :-)

2 164 Inlägg
26 juli 2008
sök på "såld" och tryck sedan på "Alla fält".. då ska ni få se MÅNGA som är sålda men kvar... tongue

"Life´s too short to drive a boring car"

349 Inlägg
26 juli 2008
Verkar finnas hur många sålda bilar som helst. :S

http://www.garaget.org/search.php?q=s%C … 2=&p=3

Sök