8001
Sök

Varför ha kvar sålda bilar Online.

Med.lem
3 759 Inlägg
26 juli 2008
Sådär, nu har jag gjort dages "moderator uppdrag" Anmälde ett gäng av dom som var sålda... smile

200 på bakhjulen är mer än 400 på forumet!

Better than God \o/
1 886 Inlägg
26 juli 2008
Mr_EmCom skrev:
Sådär, nu har jag gjort dages "moderator uppdrag" Anmälde ett gäng av dom som var sålda... smile

Bra buss på bara, ibland får man göra jobbet åt dem. hehe

Beware the lollipop of normality. Lick it once, and you suck forever.
"Ungdomar borde förbjudas, de för bara ett jävla liv..." :-)

Jesus didn´† Tap
1 146 Inlägg
26 juli 2008
Fattar inte heller.

Pain is temporary, glory is forever. I don´t fuckin´ Tap..

1 297 Inlägg
26 juli 2008
Jobbar själv på försäkringsbolaget där "mina" bilar är försäkrade. Hade mer än gärna ägdt alla bilar men när det är ca 4000kr billigare per år(per bil) att de står på sambon så var det bara att skriva över dem. Surt men det kändes helt enkelt inte värt det(dock så övervägde jag peugeotn väldigt länge=)).

Teddan
2 495 Inlägg
26 juli 2008
Trådstartare
Axor skrev:
r-ted skrev:
MrTurbo skrev:
Många som lagt upp sin mammas, pappas eller annan släktings bil här och sedan hävdar att det är deras. Det beror iofs på att de lever över sina tillgångar och tvunget skall ha en bil de inte har råd med... roll

Man äger bara en bil som man är registrerad ägare på.

skumt..... jag lever inte över mina tillgångar men jag äger inte en enda bil själv utan alla ägs av släktingar lol
Mina bilar ägs inte av mina släktingar/sambo pga försäkring , bilarna är ju tom dubbelt så dyra på sambon.
Problemet som jag har är mina utomlands inkomster big_smile
Jag tjänar ungefär 20 000kr/året i sverige , och det är enbart kapitalvinster .

skulle jag äga mina bilar själv så hadde jag blivit klassad som bilhandlare , då skattemyndigheterna ser det som min enda inkomst sad

så att inte jag har råd med mina bilar tar jag som ett påhopp

Nu hänger jag inte helt med, lite OT visserligen, men varför kan du inte jobba utomlands och äga ett par bilar? Man kan ju som privatperson enbart äga 8 bilar eller vad det är per år, sen räknas man som bilhandlare, men enbart för att man jobbar utomlands? Jag fattar inte? hmm

som några andra har skrivit så har jag ganska många bilar på ett år, mycket inbytesbilar oxå som aldrig hamnar på garaget.org... ¨

kanske har bilar för  några miljoner ibland , då börjar dom stöka det vet jag.
Jag har varit tvungen att deklarerar för min bil köp/sälj affärer ett år ..

www.byebyepolizei.se, för dig som gillar snabba bilar

Avstängd
653 Inlägg
26 juli 2008
MrTurbo skrev:
Många som lagt upp sin mammas, pappas eller annan släktings bil här och sedan hävdar att det är deras. Det beror iofs på att de lever över sina tillgångar och tvunget skall ha en bil de inte har råd med... roll

Du menar alltså att mina bilar som jag har betalt helt själv med egna pengar inte är mina eftersom jag ej är myndig än så länge, och bilen MÅSTE stå på min mor? Okej, då fattar jag.
Senast redigerat av airflow (26 juli 2008)

Jag har rätt i vad jag än säger.

Administratör
2 993 Inlägg
26 juli 2008
Söker du på såld alla fält får du fram svensk såld "nej det är inte jag som särskriver" motor såld osv och givetvis en del som skrivit såld i texten nånstans.

En kopp av den svarta såsen...

Better than God \o/
1 886 Inlägg
27 juli 2008
MrTobias skrev:
Jobbar själv på försäkringsbolaget där "mina" bilar är försäkrade. Hade mer än gärna ägdt alla bilar men när det är ca 4000kr billigare per år(per bil) att de står på sambon så var det bara att skriva över dem. Surt men det kändes helt enkelt inte värt det(dock så övervägde jag peugeotn väldigt länge=)).

Då får du köpa bilar som är billigare att äga alternativt förhandla fram en högre lön ju. smile

airflow skrev:
MrTurbo skrev:

Du menar alltså att mina bilar som jag har betalt helt själv med egna pengar inte är mina eftersom jag ej är myndig än så länge, och bilen MÅSTE stå på min mor? Okej, då fattar jag.

Alltså. I juridisk mening NEJ, du äger dem inte. Enligt pappren är det din mammas bilar. Står du inte som registrerad ägare är det inte din bil. Är det så svårt att förstå? Din mamma kan tex sälja "din" bil när och hur hon vill. Du kan inget göra åt det för det är hennes namn i pappren. Krockar du med "din" bil kan försäkringsbolagen ta bort / sänka ersättningen pga att de bedömer det som att ägaren till bilen inte är samma person som den huvudsakliga användaren.

Jag var reggad på min första bil när jag var 11år, varför kan inte du stå registrerad på dina? Du får ju ändå inte köra dem om du inte har körkort (18år). tongue

Sedan skiter ju jag personligen hur ni löser vad, det är hur försäkrigsbolag & myndigheter klassar det jag menar.  Personligen så får ni väl fuska och mygla som ni vill men tyvärr blir ju vi andra försäkringsbetalare lidande eftersom våra premier går upp.

Körv
3 535 Inlägg
27 juli 2008
Haft 6 bilar skrivna på mig i år.. Hm.. Undrar hur de kommer gå.

Truckdriving Man

Teddan
2 495 Inlägg
27 juli 2008
Trådstartare
decib3L skrev:
Haft 6 bilar skrivna på mig i år.. Hm.. Undrar hur de kommer gå.

dert är ingen fara om inte det är skit dyra bilar ...

1 486 Inlägg
27 juli 2008
Jag har kvar min för att det var min förstabil

Med vänlig hälsning, Oscar.
Besök mig gärna på Facebook!
Volbeat, forever and always <3

1 585 Inlägg
27 juli 2008
Vet också skit många som har kvar sina gamla bilar.. Och många av dom skriver inte äns såld osv i informationen utan låter dom bara ligga kvar.. Sen bara för att det va ens första bil är det ingen anledning till att man ska ha bilen online fortfarande.. Är bilen inte din/din familjs bil längre. Då tycker jag man tar bort bilen eller flyttar den till Gammla fordon..

Bäst i värla
150 Inlägg
27 juli 2008
VV har sett till så att ingen person som är under 18 år kan stå som ägare på ett fordon. Du måste antingen vara minst 18 år eller ha körkort för fordonet för att få stå som ägare. Jag (som bara är 17 år) stod som ägare på 2 bilar förut men det ändrade vv automatiskt till den personen som var äldst i hushållet, i mitt fall min pappa. Så, min bil som jag har köpt för egna pengar står på min far fram tills den dagen jag fyller 18, då skriver vi över bilen på mig. Men jag får väl fortfarande ha bilen online på garaget?

Administratör
2 993 Inlägg
27 juli 2008
Bilen måste ägas eller framföras av den som publicerar, alternativt någon närstående (sambo, släkting, förälder osv). Att publicera en bil man inte äger kan leda till avstängning!

Detta är vad som gäller på garaget.org och inget annat. Mao är föräldrar godkännt som ägare.

En kopp av den svarta såsen...

Biltokig
870 Inlägg
27 juli 2008
MrTurbo skrev:
Jag var reggad på min första bil när jag var 11år, varför kan inte du stå registrerad på dina? Du får ju ändå inte köra dem om du inte har körkort (18år). tongue

Förr var det möjligt... de ändrade detta i vintras eftersom det var folk som lät bilen stå på barnen och på så sätt slapp ta parkeringsböter eftersom barnen bara var tex. 11år och inte kunde bötfällas...

Volvo: Built to protect Volvo drivers from other Volvo drivers.

645 Inlägg
27 juli 2008
Jag tycker det är lite töntigt när man lägger upp andras bilar i sitt garage. Ex pappas Ferrari eller låtsasfarsans Merca.

Better than God \o/
1 886 Inlägg
27 juli 2008
Goffen skrev:
Bilen måste ägas eller framföras av den som publicerar, alternativt någon närstående (sambo, släkting, förälder osv). Att publicera en bil man inte äger kan leda till avstängning!

Detta är vad som gäller på garaget.org och inget annat. Mao är föräldrar godkännt som ägare.

Ja Goffen, det har ingen sagt någe om. smile Det är myndigheternas syn på saken det gällde innan, drivit iväg lite från ämnet mao.

Mr_Gear skrev:
MrTurbo skrev:

Förr var det möjligt... de ändrade detta i vintras eftersom det var folk som lät bilen stå på barnen och på så sätt slapp ta parkeringsböter eftersom barnen bara var tex. 11år och inte kunde bötfällas...

Oki, det visste jag inte. Men håller med om att det var bra regeländring. Men är det verkligen 18 som åldersgräns? Hur gör 16åringar med lätt mc då?  (är vi möe OT nu?  tongue )

296 Inlägg
27 juli 2008
Min bil ligger online på en annan användare . har anmält det men inget har hänt . Lite småstörande är de väl:P men kul att läsa gamla kommentarer oxå:D

Teddan
2 495 Inlägg
27 juli 2008
Trådstartare
Horizon skrev:
Min bil ligger online på en annan användare . har anmält det men inget har hänt . Lite småstörande är de väl:P men kul att läsa gamla kommentarer oxå:D

pm:a goffen så fixar han det garanterat

Yellow bug!
1 640 Inlägg
27 juli 2008
MrTurbo skrev:

Så om man jobbar ihop pengar till en bil kontant, och sen registrerar den på exempelvis sin far, så kan man enligt dej inte anse att bilen är ens egen? hmm

Man äger en bil när man betalt den på något sätt med egna pengar. Om det så är lån, spelar ingen roll, det ska ju ändå betalas av. För många säger ju "ööh... han äger fan inte den, det är bankens bil". Jo, men vem betalar av lånet?    Tycker jag då.. tongue

Men ja, att ha kvar sålda bilar har jag aldrig förstått... Men det handlar väl om att ha så många bilar som möjligt, eller iaf ge sken av det..
Senast redigerat av Edil_ (27 juli 2008)

Ännu vet ingen hur gammal en Volkswagen kan bli! :)

Sök