8538
Sök

Volvo 740 värderins debatttråd

3 650 Inlägg
29 juli 2008
Trådstartare
denna tråden har ju vänt..ville bara få reda på hur mkt man skulle kunna få..inte massa snack om att göra si å göra så!

461 Inlägg
29 juli 2008
Tycker inte du ska ta åt dig, din bil ser ju ut att vara i bra skick, och mycket bytt det senaste, så tror inte denna kommer bli direkt svår såld.
Hade någ lagt ut den runt 10-11 och så.

When You Feel Like U Have Full Control!
You Are Not Drivig Fast Enough!
http://www.youtube.com/watch?v=8BHqINOSdWE

3 650 Inlägg
29 juli 2008
Trådstartare
nä tar inte åt mig, tycker bara det är jobbigt när folk skriver massa annat skit när jag inte behöver veta annat än de som står i första inlägget smile

461 Inlägg
29 juli 2008
Jo men senast jag kollade så bor du oxå i sverige, landet där ingen kan va glad för nån annan och alltid måste klanka ner på / rätta andra wink

182 Inlägg
29 juli 2008
M.Persson skrev:
Jo men senast jag kollade så bor du oxå i sverige, landet där ingen kan va glad för nån annan och alltid måste klanka ner på / rätta andra wink

Det där är skitsnack. Man måste tåla att alla inte håller med dig i din bedömning av bilens värde. Du vill ha dubbelt så mycket som flera här tycker den är värd och då får en förklaraing vara på sin plats...

OT, men hur ofta hur man inte folk snacka jantesverige precis som du nu gjorde. Det är fan lika överallt oavsett land så kom med en bättre förklaraing. Dessutom är inte jag avis på en 740...

Muttley
29 juli 2008
ljud, huvudenhet, högtalare, bas steg m.m
sportratt
sportstolar
Xtramätare
2,5" system
sänkt

de är saker du inte kommer få något av ifall de är äldre som köper din bil, men är de snorungar som tycker sådant är häftigt kanske du får en tusenlapp för det.

jag hade inte gett mer än 5 tusen för en 740 då de är inte attraktiva för fem öre idag smile

men du kan nog få 8 tusen om någon vill ha de som arbetsbil smile.

13 tusen är nog något du kan glömma.

Miklen
29 juli 2008
Instämmer nog med ca 10 papp.. max.. 22k mil för en 740 av årsmodell ?? styling,tuning å att den ser bra ut (normalt underhåll) är inget som ja läggar extrapengar på..

1 878 Inlägg
29 juli 2008
jag säger 10-15000. svårt att säga men träffar man den rätta köparen så är ingenting omöjligt!

283 Inlägg
29 juli 2008
5-6000 max.

3 650 Inlägg
30 juli 2008
Trådstartare
sand3rs skrev:
M.Persson skrev:

Det där är skitsnack. Man måste tåla att alla inte håller med dig i din bedömning av bilens värde. Du vill ha dubbelt så mycket som flera här tycker den är värd och då får en förklaraing vara på sin plats...

OT, men hur ofta hur man inte folk snacka jantesverige precis som du nu gjorde. Det är fan lika överallt oavsett land så kom med en bättre förklaraing. Dessutom är inte jag avis på en 740...

jag tål, det är bara bra att ni skriver vad ni tror smile

3 650 Inlägg
30 juli 2008
Trådstartare
tkd_rille skrev:
sportratt
sportstolar
Xtramätare
2,5" system
sänkt

de är saker du inte kommer få något av ifall de är äldre som köper din bil, men är de snorungar som tycker sådant är häftigt kanske du får en tusenlapp för det.

jag hade inte gett mer än 5 tusen för en 740 då de är inte attraktiva för fem öre idag smile

knappast att det är nån gammal gubbe som änns kollat min bil tongue sen vad ni tycker om 740 och priserna ni skriver bara för att ni inte gillar modellen är en helt annan sak..ni sätter pris efter vad NI tycker om bilen smile
jag tycker ex inte om v40 så då skulle jag inte heller betala mkt alls för den, men värdet är nåt helt annat för den som söker (exempel) v40 smile

3 650 Inlägg
30 juli 2008
Trådstartare
Frozen1985 skrev:
jag säger 10-15000. svårt att säga men träffar man den rätta köparen så är ingenting omöjligt!

precis,man kan ju alltid testa, priset kan alltid sänkas wink

3 650 Inlägg
30 juli 2008
Trådstartare
Paddee636 skrev:
5-6000 max.

hehe den va bra wink

Muttley
30 juli 2008
Kesler skrev:
tkd_rille skrev:
sportratt
sportstolar
Xtramätare
2,5" system
sänkt

knappast att det är nån gammal gubbe som änns kollat min bil tongue sen vad ni tycker om 740 och priserna ni skriver bara för att ni inte gillar modellen är en helt annan sak..ni sätter pris efter vad NI tycker om bilen smile
jag tycker ex inte om v40 så då skulle jag inte heller betala mkt alls för den, men värdet är nåt helt annat för den som söker (exempel) v40 smile

nej jag sätter inte värde efter vad jag tycker om bilen. visst den är inte snygg men de är en bra arbetsbil och billiga delar, hade jag behövt en arbetsbil som jag behövt verktyg i hade jag lätt köpt en sådan för man behöver inte vara rädd om sådana.

kusinen köpte en 740 i toppskick som hade gått 21 tusen mil för 8 tusen för 2 veckor sedan.
och därmed tycker jag inte de är speciellt mer värda.

sen min bror köpte sin förra året för 6 tusen och gått 20 tusen smile så de är inga priser alls på de bilarna ska jag säga dig..

sen var de 740 vi prata om inte v40.

3 650 Inlägg
30 juli 2008
Trådstartare
original bilar,olika köp, olika bilar, olika personer smile

deet jag menar, skiljer från person till person vad dom är ute efter, vissa kanske villa ha ljud som redan är inkopplat osv..klart jag fattar att man inte kan begära några fantasisummor..10k funkar för mig också..men såklart så hoppas man på lite mer, det gör nog alla som säljer
Senast redigerat av Kesler (30 juli 2008)

461 Inlägg
30 juli 2008
sand3rs skrev:
M.Persson skrev:

Okej, men du såg inte den lilla gubben som gjorde såhär wink Ironi.
Som han själv sa så brydde han sig ju inte, men från början så ville han bara veta ett pris på sin bil, inte att folk tycker den är ful, och borde säljas orginal, då hade han någ frågat det.
Ne okej kommer inte ihåg jag sagt du e avis, förståligt med en så ny bil. Fast snygg är den ju inte, måste ju va volvos fulaste nu!
Senast redigerat av M.Persson (30 juli 2008)

huh?
10 427 Inlägg
30 juli 2008
Tidigare ägare försökte sälja min Volvo 740 GLT 16 Valve i flera månader för 25 000.
Hade bara gått strax över 12000 mil då, men den hittade väl så småningom till mig
nedprutad till 20 000. Entusiastpriser wink

Körv
3 535 Inlägg
30 juli 2008
steifan skrev:
Tidigare ägare försökte sälja min Volvo 740 GLT 16 Valve i flera månader för 25 000.
Hade bara gått strax över 12000 mil då, men den hittade väl så småningom till mig

Vill man verkligen ha en bil så betalar man nog det där lilla extra smile

Truckdriving Man

Yellow bug!
1 640 Inlägg
30 juli 2008
decib3L skrev:
steifan skrev:

Vill man verkligen ha en bil så betalar man nog det där lilla extra smile

Säger detsamma, lägger hellre till nåra tusen och får den bil jag vill ha, än försöker pruta ner den 10.000 och kanske behöva gå därifrån utan bil tongue

För jag sitter inte och ringer på tusen bilar på blocket, ringer när jag hittat den jag verkligen vill ha, den perfekta bilen tongue
Senast redigerat av Edil_ (30 juli 2008)

Ännu vet ingen hur gammal en Volkswagen kan bli! :)

Sök