8143
Sök

Skall jag byta min Golf Vr6 mot en 855 T5-R

Biltokig
870 Inlägg
30 juli 2008
Trådstartare
Skall jag byta min Golf Vr6 -93 23000mil, nybytt kamkedja, renoverad topp som är i väldigt fint skick som jag lagt ner mycket tid på mm(http://www.blocket.se/vi/16971211.htm?ca=15_s)
mot en 855 T5-R - 95 26000mil automat som verkar fin i motor/transmission men med dåligt lackad vinge(behöver ny lack) och risiga original 17"-fälgar? bsr-chip, nybytta vevlager, kolvringar, turbo och lite sånt... Gick jättetyst och fint i motor.
Största minus jag har(bortsett från att den är automat) är att fälgarna var ganska risiga, speciellt en av dem hade kantstötningar runt exakt hela fälgen och även lite repor mitt på.
(är ingen volvoexpert men kollade så gott jag kan och såg inga tydliga tecken på oljeläckage mellan motor/låda, ac och all el verkar funka, går tyst och fint, växlar som den skall osv.)

Motivera ditt val, DOCK vill jag inte att detta skall bli en vw vs. volvo-tråd så håll er sakliga så är ni snälla och inte bara "volvon går som fan välj den" eller "vr6an låter gryyyyymt som fan välj den"...
Senast redigerat av Mr_Gear (30 juli 2008)

Volvo: Built to protect Volvo drivers from other Volvo drivers.

Kapten på disco!
1 729 Inlägg
30 juli 2008
T5 Är ju en fruktansvärt rolig motor, frågan är väl om du står ut med automaten?
Jag personligen tycker det är sjukt tråkigt att köra automat om den inte är kopplad till något med minst 8 burkar, jag hade sålt golfen och köpt en T5:a utan tomatlåda istället.

Vadå plåtlåda, 740 har V8:a och 286hk... Eller det kanske bara var i tyskland.

2 164 Inlägg
30 juli 2008
jag hade valt Volvon, fast mest pga att det är en större bil.. jag gillar lite större bilar, men golfen är ju inte illa heller.. hmm, svår fråga.. det är upp till dig detta egentligen tycker jag! smile

"Life´s too short to drive a boring car"

Lackerare/Rekondare
834 Inlägg
30 juli 2008
Skulle bytt mot volvon fixat iordning och sålt då den står i högre pris än din golf!

Money money^^

Sen skulle jag köpt en japs:P

Reservdansk
6 271 Inlägg
30 juli 2008
Alltså, T-5R tillverkades i 2500 exemplar per färg.
Det är en hyfsat exklusiv bil, med förmåga till att behålla andrahandspriset så länge den är i bra skick, med ganska stora skillnader i teknologi och väghållning, säkerhet mot sina föregångare, 700/900-serien.

Ser man bara till att serva bilen regelbundet, och kolla automatlådan, spola och byta olja i den, så är drivlinan inget problem.
EDIT: Just det, finns det inte oljekylare, bör bilen nog eftermonteras med det, för att automatlådan ska må riktigt bra.
Det som slits hårt på bilarna är (konstigt nog wink ) framvagnen.
Även ACC-anläggningen bör kollas så att den fungerar.
EDIT: Finns inte kupéfilter, bör detta också eftermonteras, för att spara kylanläggningen, kostar ett par hundralappar på Volvo för eftermontering.

Men det är ju en större bil än Golfen, och gillar du inte stora bilar så...
Vikten ligger ju lätt på 1600kg+, min 855 T-5R väger 1660kg skattevikt.

Sen bör du kolla om det är en importbil, de italienska varianterna har bara en 2 liters motor med mindre turbo och ca 30-40hk mindre än den tyska/svenska versionen.

Bilmodellen blev ju, som alla vet, omåttligt populär, och efterföljdes av 850 R, S70R, V70R, S60R, V70NR, och nu eventuellt C30R.

Jag har ju inte kört Golf, så jag vet inte hur den var, men jag bytte upp mig från 245 till 855, och det var ju en ganska enorm förbättring, och bilen är ju pigg som få, i motsvarande prisklass. wink

EDIT: Priset på reservdelar sjunker, antalet eftermarknadstillbehör är brett, och bilen är fortfarande relativt enkel att skruva med själv, förutom vid motorproblem, då det är lite trångt där, men ändå väldigt rymligt jämfört med många andra nyare framhjulsdrivna bilar.
(Har själv lyft ur motorn med hjälp, renoverat den, och lyft i den igen, satt fast alla kontakter och sladdar, och startat och kört utan ett enda problem.)

Och det bästa är ju förstås motorljudet, T5an morrar ju gott som få, och körkänslan går inte att jämföra med nyare S70, V70, där komforten gör att bilen inte känns lika aggressiv.
Senast redigerat av TurbOla (30 juli 2008)

"Då pansar dundrar fram på öppna hedar
vi alla liksom känner oss förmer."

P7 - Södra Skånska Regementet

Volvonörd
1 187 Inlägg
30 juli 2008
TurbOla skrev:
Alltså, T-5R tillverkades i 2500 exemplar per färg.
Det är en hyfsat exklusiv bil, med förmåga till att behålla andrahandspriset så länge den är i bra skick, med ganska stora skillnader i teknologi och väghållning, säkerhet mot sina föregångare, 700/900-serien.

Ser man bara till att serva bilen regelbundet, och kolla automatlådan, spola och byta olja i den, så är drivlinan inget problem.
EDIT: Just det, finns det inte oljekylare, bör bilen nog eftermonteras med det, för att automatlådan ska må riktigt bra.
Det som slits hårt på bilarna är (konstigt nog wink ) framvagnen.
Även ACC-anläggningen bör kollas så att den fungerar.
EDIT: Finns inte kupéfilter, bör detta också eftermonteras, för att spara kylanläggningen, kostar ett par hundralappar på Volvo för eftermontering.

Men det är ju en större bil än Golfen, och gillar du inte stora bilar så...
Vikten ligger ju lätt på 1600kg+, min 855 T-5R väger 1660kg skattevikt.

Sen bör du kolla om det är en importbil, de italienska varianterna har bara en 2 liters motor med mindre turbo och ca 30-40hk mindre än den tyska/svenska versionen.

Bilmodellen blev ju, som alla vet, omåttligt populär, och efterföljdes av 850 R, S70R, V70R, S60R, V70NR, och nu eventuellt C30R.

Jag har ju inte kört Golf, så jag vet inte hur den var, men jag bytte upp mig från 245 till 855, och det var ju en ganska enorm förbättring, och bilen är ju pigg som få, i motsvarande prisklass. wink

EDIT: Priset på reservdelar sjunker, antalet eftermarknadstillbehör är brett, och bilen är fortfarande relativt enkel att skruva med själv, förutom vid motorproblem, då det är lite trångt där, men ändå väldigt rymligt jämfört med många andra nyare framhjulsdrivna bilar.
(Har själv lyft ur motorn med hjälp, renoverat den, och lyft i den igen, satt fast alla kontakter och sladdar, och startat och kört utan ett enda problem.)

Och det bästa är ju förstås motorljudet, T5an morrar ju gott som få, och körkänslan går inte att jämföra med nyare S70, V70, där komforten gör att bilen inte känns lika aggressiv.

Detta är det bästa svaret jag har läst på ett forum och lämna min åsikt med motivering är inte ens att tänka på efter detta svar.
Men jag tror nog att jag skulle behålla golfen just för att jag tycker det är en roligare bil helt enkelt. Samt att den är snyggare än volvon.... 850 är en modell av volvo jag inte gillar å som han skriver kolla framvagnen som är en sjukdom som kan ställa till med fattig plånbok....

Sponsorer 2013:
SBS Reklam Söderhamn, Nordqvist Bilvård Söderhamn, Meca Söderhamn, Lindkvist & Söner Billackering AB, Skruvat.se, Pinass Fastfood, BDS-Bilakuten Bollnäs, Vågbro Glas Söderhamn, Kajakshoppen Söderhamn
Projekttråden: http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=194391

Biltokig
870 Inlägg
30 juli 2008
Trådstartare
Turbomatte skrev:
Skulle bytt mot volvon fixat iordning och sålt då den står i högre pris än din golf!

Money money^^

Jo men en fräsch uppsättning fälgar så är ju den prisskillnaden borta wink

Tack för era åsikter, fyll gärna på med mer! smile

PS. när det kommer nån och föreslår ett byte är man ju alltid orolig att det skulle vara något tråkigt fel som är svårt att upptäcka med bilen...

Reservdansk
6 271 Inlägg
30 juli 2008
TheRefunder skrev:
Detta är det bästa svaret jag har läst på ett forum och lämna min åsikt med motivering är inte ens att tänka på efter detta svar.
Men jag tror nog att jag skulle behålla golfen just för att jag tycker det är en roligare bil helt enkelt. Samt att den är snyggare än volvon.... 850 är en modell av volvo jag inte gillar å som han skriver kolla framvagnen som är en sjukdom som kan ställa till med fattig plånbok....

Man tackar, man tackar. big_smile

Nja, framvagnen är inte så fruktansvärt dyr att renovera, länkarmarna kostar nya inkl. bussningar ca 600kr/st på Biltema, och stötdämparsats runtom inkl. fjädrar kostar ca 4000kr från GE Motorsport.

Sen är ju krängningshämmarstaget som går från ena sidan till andra en klassiker, men inget kostar några större pengar, och är man på det humöret, pressar man ur originalbussningarna ur länkarmarna och sätter i Powerflex/IPDUsa bussningar för ca 1000kr, som gör framvagnen mycket styvare/sportigare.

Och beroende på hur hårt man kör förstås, men renoverar man hela framvagnen på en gång, lär man inte behöva göra det igen på minst ett par år...
Annars blir det som med allt annat, allt kommer att ge sig efterhand.

Reservdansk
6 271 Inlägg
30 juli 2008
Mr_Gear skrev:
Turbomatte skrev:

Money money^^

PS. när det kommer nån och föreslår ett byte är man ju alltid orolig att det skulle vara något tråkigt fel som är svårt att upptäcka med bilen...

Många fina 850 T-5R/R ligger i prisklassen runt 80/90 000kr, även om det finns många för 50 000kr, vet man ju inte hurdana de är, jag skulle själv bli väldigt misstänksam på en sådan bil.
Den egentliga anledningen till att bilarna har ökat på begagnat-marknaden är bensinpriset, eller att personen ifråga söker nyare bil eller helt enkelt vill leka av sig med bakhjulsdriven bil.

Får jag fråga vilken anledning han har till att vilja byta sin Volvo mot din VR6? wink

Biltokig
870 Inlägg
30 juli 2008
Trådstartare
TurbOla skrev:
Mr_Gear skrev:
Turbomatte skrev:

Money money^^

Många fina 850 T-5R/R ligger i prisklassen runt 80/90 000kr, även om det finns många för 50 000kr, vet man ju inte hurdana de är, jag skulle själv bli väldigt misstänksam på en sådan bil.
Den egentliga anledningen till att bilarna har ökat på begagnat-marknaden är bensinpriset, eller att personen ifråga söker nyare bil eller helt enkelt vill leka av sig med bakhjulsdriven bil.

Får jag fråga vilken anledning han har till att vilja byta sin Volvo mot din VR6? wink

Finns inte en enda till salu på blocket för mer än 79.000, finns väldigt många i 40-50k tycker jag det verkar som, speciellt automatarna ligger lägre! Denna bilen ligger ju i prisklassen "normal" 40-50k men som sagt de risiga fälgarna och vingen och att den allmänt behövde lite omvårdnad för att bli riktigt fin drar ju ner priset rejält! gissar att han får inte mer än vad jag får för vr6an som den står... De dyrare bilarna verkar dessutom äckligt svåra att sälja wink
Hans anledning låter något i stil med att han vill ha en mindre bil, köpte t5an för att familj var på G men det sket sig visst.

Reservdansk
6 271 Inlägg
30 juli 2008
Mr_Gear skrev:
Denna bilen ligger ju i prisklassen "normal" 40-50k men som sagt de risiga fälgarna och vingen och att den allmänt behövde lite omvårdnad för att bli riktigt fin drar ju ner priset rejält! gissar att han får inte mer än vad jag får för vr6an som den står...
Jo ett par st ligger i 80.000+ men de verkar inte särskilt lättsålda... speciellt inte automatarna som verkar leta sig riktigt långt ner i pris!
Hans anledning låter något i stil med att han vill ha en mindre bil, köpte t5an för att familj var på G men det sket sig visst.

Aha, antagligen då p.g.a bensinpriset och förbrukningen.
Min 855 ligger i snitt på 1,2liter per mil blandad körning, vilket inte är så farligt med tanke på att den har 285hk och 1,7ton att släpa runt på.

På motorväg är man lätt nere i 0,8liter per mil, och det är ju där Volvon trivs som bäst, har nämligen mött en BMW 316 vid ett rödljus, och han drog ifrån mig i 1a växeln tack vare bakhjulsdriften, han fick ner kraften i backen mycket lättare, jag bara spann loss trots 225/R18. Men sen vände det förstås när jag petade i tvåan. wink

Automaten dricker något mer än den manuella lådan, och är lite känsligare för trimning, men det är ju förstås inte hästkrafterna som dödar, det är vridmomentet. Men automatlådan ska väl vara god för runt 350hästkrafter och ca 450Nm med oljekylare, jag kan det inte till 100%.

Men steg 2 ger 285hk/425Nm så gränstrakterna nås ganska snabbt.

Sammanfattning: Det är en rolig turboladdad, hyfsat stor bil, lättrimmad, som trivs som fisken i dammen på landsväg, med bra utrymme för passagerare och last, mycket väl utrustad, och ganska exklusiv bil. Reservdelarna är lite dyrare än till de äldre 200/700/900-bilarna men inte farligt mycket.
Men bor man i stan i en lägenhet, är det kanske att föredra med en liten bil, som t.ex en Golf VR6.

Biltokig
870 Inlägg
30 juli 2008
Trådstartare
TurbOla skrev:
Mr_Gear skrev:
Denna bilen ligger ju i prisklassen "normal" 40-50k men som sagt de risiga fälgarna och vingen och att den allmänt behövde lite omvårdnad för att bli riktigt fin drar ju ner priset rejält! gissar att han får inte mer än vad jag får för vr6an som den står...
Jo ett par st ligger i 80.000+ men de verkar inte särskilt lättsålda... speciellt inte automatarna som verkar leta sig riktigt långt ner i pris!

Aha, antagligen då p.g.a bensinpriset och förbrukningen.
Min 855 ligger i snitt på 1,2liter per mil blandad körning, vilket inte är så farligt med tanke på att den har 285hk och 1,7ton att släpa runt på.

På motorväg är man lätt nere i 0,8liter per mil, och det är ju där Volvon trivs som bäst, har nämligen mött en BMW 316 vid ett rödljus, och han drog ifrån mig i 1a växeln tack vare bakhjulsdriften, han fick ner kraften i backen mycket lättare, jag bara spann loss trots 225/R18. Men sen vände det förstås när jag petade i tvåan. wink

Automaten dricker något mer än den manuella lådan, och är lite känsligare för trimning, men det är ju förstås inte hästkrafterna som dödar, det är vridmomentet. Men automatlådan ska väl vara god för runt 350hästkrafter och ca 450Nm med oljekylare, jag kan det inte till 100%.

Men steg 2 ger 285hk/425Nm så gränstrakterna nås ganska snabbt.

Sammanfattning: Det är en rolig turboladdad, hyfsat stor bil, lättrimmad, som trivs som fisken i dammen på landsväg, med bra utrymme för passagerare och last, mycket väl utrustad, och ganska exklusiv bil. Reservdelarna är lite dyrare än till de äldre 200/700/900-bilarna men inte farligt mycket.
Men bor man i stan i en lägenhet, är det kanske att föredra med en liten bil, som t.ex en Golf VR6.

Liten bil är inte samma som bensinsnål bil i detta fallet... En vr6a drar mellan 0.9-1.2 i de flesta fall vid blandad körning, en 2.8l 6cyl motor är svår att få bensinsnål även i en liten bil wink

Evolution Garage
1 299 Inlägg
30 juli 2008
26.000 mil... automat... förmodligen redigt hårt körd iom vevlager å kolvringsbyte.... trimmad... låter som mycket problem för en inte så himlans rolig bil. Dessutom så drar enligt mig (ursäkta inge tjafs nu, bara min personliga ödmjuka blygsamma åsikt) nästan alla volvos orimligt mycket soppa i förhållande till effekt. Inte bara på grund av vikten.

Sky´s the limit...

Reservdansk
6 271 Inlägg
30 juli 2008
Mr_Gear skrev:
Liten bil är inte samma som bensinsnål bil i detta fallet... En vr6a drar mellan 0.9-1.2 i de flesta fall vid blandad körning, en 2.8l 6cyl motor är svår att få bensinsnål även i en liten bil wink

Ja, då lär du ju inte byta ner dig i motorstyrka vs bensinförbrukning i alla fall. wink

Men det är jättesvårt att veta hurdant skick det är på hans volvo, det märker man när man ägt bilen ett tag, men om hans bil ska besiktigas snart, låt honom göra det först, eller vänta tills den är besiktigad, och är det fel på den, låt honom åtgärda dom.

Jag begärde besiktning innan jag köpte min och det visade sig att båda spindellederna var slut, och det fick säljaren åtgärda.

Biltokig
870 Inlägg
30 juli 2008
Trådstartare
TurbOla skrev:
Mr_Gear skrev:

Ja, då lär du ju inte byta ner dig i motorstyrka vs bensinförbrukning i alla fall. wink

Men det är jättesvårt att veta hurdant skick det är på hans volvo, det märker man när man ägt bilen ett tag, men om hans bil ska besiktigas snart, låt honom göra det först, eller vänta tills den är besiktigad, och är det fel på den, låt honom åtgärda dom.

Jag begärde besiktning innan jag köpte min och det visade sig att båda spindellederna var slut, och det fick säljaren åtgärda.

Vr6an känns ju roligare tyvärr wink
Den är nybes, 2 veckor sedan... blankt papper

Rushman: Jag kan inte mer än hålla med om bensinförbrukningen, min aero drar som jämförelse under litern blandad vid vettig körning. Snittade 1.03 på första tanken, mycket ikring stad och inte enbart lugn körning... och den är dessutom snabbare än volvon tongue

Reservdansk
6 271 Inlägg
30 juli 2008
Mr_Gear skrev:
TurbOla skrev:
Mr_Gear skrev:

Som sagt, det är ju alltid jättesvårt med att skaffa begagnad bil som man själv inte ägt och pillat med. wink Oavsett bil det handlar om.

Men som i mitt fall, jag skulle aldrig vilja byta min Volvo mot en Golf, just för att jag gillar T5an, och den rymliga bilen. tongue
Men du verkar ha lagt ut en massa pengar på Golfen, som du vet att du aldrig kommer att få igen, vore det då inte bättre att behålla bilen ett år och köra med den, i vetskap om att det inte kommer att hända något, till skillnad från volvon, som du inte vet vad det är gjort med egentligen?

Har han några kvitton, dokumentationer? Sånt är bra att ha koll på med. smile

Idag vette tusan om jag hade köpt min bil, om jag vetat att min motor skulle rasa efter 2 månader, och jag skulle behöva köpa nya däck, göra hjulinställningar, m.m.
Men jag har lite otur med bilar känner jag.

Å andra sidan är ju motorn som ny, den går så vackert så. smile

Men 1,2 liter per mil blandad körning är väl inte farligt i förhållande till att den har 70hk mer än vad du har i VR6an, och väger 1600kg minst, och din VR6 är nog snabb i accelerationen i startögonblicket, men en turboladdad T-5R har fartresurser och är pigg som en adrenalinstinn maratonlöpare runt 90km/h och över.
För att vara Volvo alltså. tongue
Senast redigerat av TurbOla (30 juli 2008)

Biltokig
870 Inlägg
30 juli 2008
Trådstartare
TurbOla skrev:
Mr_Gear skrev:
TurbOla skrev:

Som sagt, det är ju alltid jättesvårt med att skaffa begagnad bil som man själv inte ägt och pillat med. wink Oavsett bil det handlar om.

Men som i mitt fall, jag skulle aldrig vilja byta min Volvo mot en Golf, just för att jag gillar T5an, och den rymliga bilen. tongue
Men du verkar ha lagt ut en massa pengar på Golfen, som du vet att du aldrig kommer att få igen, vore det då inte bättre att behålla bilen ett år och köra med den, i vetskap om att det inte kommer att hända något, till skillnad från volvon, som du inte vet vad det är gjort med egentligen?

Har han några kvitton, dokumentationer? Sånt är bra att ha koll på med. smile

Idag vette tusan om jag hade köpt min bil, om jag vetat att min motor skulle rasa efter 2 månader, och jag skulle behöva köpa nya däck, göra hjulinställningar, m.m.
Men jag har lite otur med bilar känner jag.

Å andra sidan är ju motorn som ny, den går så vackert så. smile

Men 1,2 liter per mil blandad körning är väl inte farligt i förhållande till att den har 70hk mer än vad du har i VR6an, och väger 1600kg minst, och din VR6 är nog snabb i accelerationen i startögonblicket, men en turboladdad T-5R har fartresurser och är pigg som en adrenalinstinn maratonlöpare runt 90km/h och över.
För att vara Volvo alltså. tongue

Jo precis detta är det som gnager mig... golfen har ju kostat mig rejäla summor om man säger så!

Han har kvitto på alla delar för "motorrenoveringen" som nyligen gjordes, han gjorde den tydligen själv - jobbar på bilias verkstad säger han. Finns en stämpel i boken just därifrån från renoveringen också... Boken är inte fullstämplad men en hel del av servicarna är stämplade och kamremsbyte står med på 22xxx mil.
Han hade lite andra kvitton sen innan han ägt bilen också på småsaker mest. Han har ägt den i 1år tydligen

Nej men jämför man bensinförbrukningen med likvärdiga bilar så är det rätt saftigt, men det är inget som oroar mig särskilt mycket just nu...
Prestamässigt går ju säkerligen en T5-R bättre som du säger, men med tanke på att golfen väger 1300kg vs. 1660kg så... Golfen går åtminstone marginellt bättre än en std T5 med 225hk.

Reservdansk
6 271 Inlägg
30 juli 2008
Mr_Gear skrev:
Jo precis detta är det som gnager mig... golfen har ju kostat mig rejäla summor om man säger så!

Han har kvitto på alla delar för "motorrenoveringen" som nyligen gjordes, han gjorde den tydligen själv - jobbar på bilias verkstad säger han. Finns en stämpel i boken just därifrån från renoveringen också... Boken är inte fullstämplad men en hel del av servicarna är stämplade och kamremsbyte står med på 22xxx mil.
Han hade lite andra kvitton sen innan han ägt bilen också på småsaker mest. Han har ägt den i 1år tydligen

Nej men jämför man bensinförbrukningen med likvärdiga bilar så är det rätt saftigt, men det är inget som oroar mig särskilt mycket just nu...

Jag vet hur det är, lagt ner 30 000 på bilen i form av nya grejer och renovering, och man vet att det är pengar man aldrig får igen. smile
Man har inte råd att sälja bilen, om man säger som så.

Men utöver mitt ras är jag helnöjd med bilen, folk ser mina R-fälgar, går runt och inspekterar bilen, kollar på den, kollar inredningen, letar efter T-5R/R-emblemet på bakluckan, det är det som får mig att känna mig nöjd. big_smile
Den går bra, låter bra, och man trycks bakåt in i sätet vid acceleration, elglastaklucka är inte helt fel, ACC, färddator, allt det.

Men i slutändan är det ju upp till dig, vad du gillar.

Förresten, vad var det för stakar han satte i, original eller H-profilstakar?

1 749 Inlägg
30 juli 2008
Sätt ut bilen för det pris du vill ha och låt bli att pruta.
Till slut får du en köpare och då köper du en t5,a om det är det du vill ha.

Alla stavfel ni hittar i mina inlägg ska vara där, det är alltså meningen med dem och ingen felstavning.

Biltokig
870 Inlägg
30 juli 2008
Trådstartare
TurbOla skrev:
Mr_Gear skrev:

Jag vet hur det är, lagt ner 30 000 på bilen i form av nya grejer och renovering, och man vet att det är pengar man aldrig får igen. smile
Man har inte råd att sälja bilen, om man säger som så.

Men utöver mitt ras är jag helnöjd med bilen, folk ser mina R-fälgar, går runt och inspekterar bilen, kollar på den, kollar inredningen, letar efter T-5R/R-emblemet på bakluckan, det är det som får mig att känna mig nöjd. big_smile
Den går bra, låter bra, och man trycks bakåt in i sätet vid acceleration, elglastaklucka är inte helt fel, ACC, färddator, allt det.

Men i slutändan är det ju upp till dig, vad du gillar.

Förresten, vad var det för stakar han satte i, original eller H-profilstakar?

Jo det är ju så tyvärr... har lyckats räkna till över 35.000 på vr6an senaste året och har säkert missat en del, så jag har ju betalat bilen där tongue

Där har vi problem1 för mig, fälgarna är riktigt skruttiga! hade de varit fräscha hade det känts betydligt bättre...
Jo den låter bra helt klart! iaf om man byter till 3" för original är den väldigt tyst... men den låter inte bättre än vr6an wink

Skall kolla på den igen hur som helst... wish me luck

Sök