Blev påbackad av idiot, i min honda.

Michael Larsson
2 augusti 2008 · 6 Inlägg

Börja fundera lite på om du kan se några skador som bara kan ha uppkommit om han backade på dig, alltså det syns ju på skadorna att " krocken" hände i väldigt låg hastighet så det är ju ganska omöjligt att hans däck hamnade på din huv OM du skulle ha kört på honom. Tycker ju att det skulle blivit betydligt större skador om du skulle kört på honom då det måste krävas rätt bra fart!

Blev  på körd av en linje buss en gång i en smal kurva i låg hastighet,jag stannade när jag såg att det blir för tight och han drog i sidan på min bil, han hävdade samma sak att han stannade..men han hade lite svårt att förklara varför hans däck hade gnidits längs mina fälgar, skärm kanter mm. smile

Martin 9-3 Fisketokig
2 augusti 2008 · 2 997 Inlägg

Jag fattar inte detta.

Han backade vid rödljus? Varför? Sen om man backar så är 2 meter väldigt långt, särskilt om du tutade så borde han reagerat direkt.

På bilden kan då inte jag se om det är du som kört in i honom eller tvärtom.

Tror nog detta kan bli tufft så se till att ta så mycket och bra bilder som möjligt och se till att kunna argumentera för din sak. De som talar emot har det som jobb och vet hur de ska göra.

Första tanken är dock att det är en "sportbil" som kört vårdslöst och inte sett att bilen framför stod stilla alternativt missbedömt avstånd och bromsverkan.

Saab 9-3 Aero SS --- Honda CBR600RR
Can Am 800XXC Vägreg --- Can Am 450X Vägreg
Saab 9-3 Aero SS "Svart och Xenon" (2006)
Morrgan
2 augusti 2008 · 94 Inlägg

Martin 9-3 skrev:
Jag fattar inte detta.

Han backade vid rödljus? Varför? Sen om man backar så är 2 meter väldigt långt, särskilt om du tutade så borde han reagerat direkt.

På bilden kan då inte jag se om det är du som kört in i honom eller tvärtom.

Tror nog detta kan bli tufft så se till att ta så mycket och bra bilder som möjligt och se till att kunna argumentera för din sak. De som talar emot har det som jobb och vet hur de ska göra.

Första tanken är dock att det är en "sportbil" som kört vårdslöst och inte sett att bilen framför stod stilla alternativt missbedömt avstånd och bromsverkan.

Det finns två olika filer att välja på. han hade väl kommit fel o skulle till den andra filen. Istället för att vid grönt ljus, blinka o sen svänga över väljer idioten att backa... men det som alla säger, större skador om jag kört in i honom. har nog lite svarta märken efter däcket på fronten. men foto ska jag ta o sen får vi se vadsom händer. tror inte ens att idioten kommer anmäla sig till sitt förs.bolag utan skita i de små skador som han fick. Svårt att förklara omständigheterna när ni inte vet hur platsen ser ut, tror ni hade varit ännu mera för min sida om ni visste. MEN TACK FÖR ALLT STÖD, UPPSKATTAS VERKLIGEN!!!

CarCass CarCass
2 augusti 2008 · 627 Inlägg

Liknande sak hände mig för nån vecka sen. Riktigt jäkla värdelöst! Då var det en gubbe med husvagn som som sniglar fram i 40km/h på en 70 väg. Stannar helt plötsligt och börjar backa.. En del av min post på evoforumet:

/.../Tro på fan att gubbjävlen börjar backa! Hinner inte ens få i backen innan han bumpar min bil!! Eller om jag hunnit få i backen hade bilarna som samlat på sig bakom fått min bil på sig.. Han kör fram och jag åker åt sidan. Hoppar ur bilen och han gör detsamma. Han frågar varför jag körde på hans husvagn *suck*  Jag säger givetvis vad jag tycker. Hur som helst, vi kollar efter skador, det blev inget som tur var, förutom att reg.skylten blev lite sned. Han säger igen att det var onödigt av mig att köra på hans husvagn. /.../

Det slutade med att jag stod och skrek på gubben och var inte långt ifrån att det bara var ord.. Inga som helst problem om han bara tagit på sig det, var tydligen jag som körde på honom mad

Senast redigerat av CarCass (2 augusti 2008)

Join the Evolution
Michael Larsson
2 augusti 2008 · 6 Inlägg

Dom enda märkena som finns på höger sida är ju av bilden att döma iallafall  i stort set uppe på fronten efter volvon nafsat med däcken när den backade. Ser det likadant ut på andra sidan så finns väl ingen chans i världen att din honda skulle kunna köra under hans bil utan att ha sönder nedre delen av fronten innan volvon hamnar på huven!?

Eller har jag fel? Har han bara sagt i sin version till polisen att hans bil stod med däcken på huven/ fronten så borde väl väl dom själva se vad som egentligen har hänt tycker man..

racerwagon
2 augusti 2008 · 429 Inlägg

Tråkigt när sånna här saker händer sad . Men var det inga mer bilar vid rödljuset som kan vitna?

christofferedil Yellow bug!
2 augusti 2008 · 1 640 Inlägg

Tänkte precis samma sak som föregående talare..

Finns det ingen som var på platsen som kan vittna?

Ännu vet ingen hur gammal en Volkswagen kan bli! :)
lanred
2 augusti 2008 · 555 Inlägg

Fanns det bilar bredvid honom när han ville göra ett filbyte? Om nej, så kan man undra varför han börjar backa UTAN att kolla bakom sig. Två meter är ju en jävligt lång sträcka på rödljus. Man bör ju kolla bakåt innan man backar och han måste ha blundat..

Eller så ville han köra på dig för att du har en fin bil eller att han känner dig samt har nåt emot dig. Långsökt men några andra tankar bara..

Muttley
2 augusti 2008 ·

lanred skrev:
Fanns det bilar bredvid honom när han ville göra ett filbyte? Om nej, så kan man undra varför han börjar backa UTAN att kolla bakom sig. Två meter är ju en jävligt lång sträcka på rödljus. Man bör ju kolla bakåt innan man backar och han måste ha blundat..

Eller så ville han köra på dig för att du har en fin bil eller att han känner dig samt har nåt emot dig. Långsökt men några andra tankar bara..

citerar morgan nu

mobilen fortfarande i örat o snackandes

folk kan inte köra med mobil i örat märker vi allt oftare i dagens läge, speciellt förvirrade personen som han som körde på hondan.

SOLFILM Ocean Race NR:1
2 augusti 2008 · 475 Inlägg

HAde gått ut med en annons i HD (Helsingborgs Dagblad) och gjort en efterlysning av folk som kan ha sett det! Och bett dom kontakta den handläggare som kommer ha hand om det på Försäkrings bolaget!
Tyvärr så ser det inte ljust ut utan vittnen!!
Hoppas det löser sig, tråkigt nu i varjefall inför vallåkra som är inomkort!

mvh
Jörgen

Solfilms montör
En av dom bästa i Sverige samt Europa
BMW 228 Cab "M Performance" (2015)
liddan Oldschool
2 augusti 2008 · 299 Inlägg

Jag skulle ha gett han stryk med det är jag det. Om det verkligen var HAN som körde på dig och inte DU som körde på han så kommer du inte åka dit för det. om du ändå åker dit för det är det högsta du kan åka dit för är självrisken.

SOLFILM Ocean Race NR:1
2 augusti 2008 · 475 Inlägg

liddan skrev:
Jag skulle ha gett han stryk med det är jag det. Om det verkligen var HAN som körde på dig och inte DU som körde på han så kommer du inte åka dit för det. om du ändå åker dit för det är det högsta du kan åka dit för är självrisken.

Samt att bonusen på hans försäkring blir i detta fallet väldigt påverkat! = dyrare försäkring på en redan dyr bil att försäkra!

Solfilms montör
En av dom bästa i Sverige samt Europa
BMW 228 Cab "M Performance" (2015)
lanred
2 augusti 2008 · 555 Inlägg

tkd_rille skrev:

lanred skrev:
Fanns det bilar bredvid honom när han ville göra ett filbyte? Om nej, så kan man undra varför han börjar backa UTAN att kolla bakom sig. Två meter är ju en jävligt lång sträcka på rödljus. Man bör ju kolla bakåt innan man backar och han måste ha blundat..

Eller så ville han köra på dig för att du har en fin bil eller att han känner dig samt har nåt emot dig. Långsökt men några andra tankar bara..

citerar morgan nu

mobilen fortfarande i örat o snackandes

folk kan inte köra med mobil i örat märker vi allt oftare i dagens läge, speciellt förvirrade personen som han som körde på hondan.

Man kan väl vrida lite på huvudet och kolla på backspegeln tycker jag?

bazooka_
2 augusti 2008 · 406 Inlägg

Fy fan man blir ju heltokig själv. Vilken jävla idiotgubbe! har råkat ut för samma sak två ggr. fast inte så dyyr bil. Hade det vart en NSX jag blivit påbackad med då jävlar hade jag blivit galen. En sån ovanlig/dyr bil. Nej jag lider värkligen med dig. Och hoppas du får rätt i detta.

:DPlattan i mattan:D
golf88
2 augusti 2008 · 956 Inlägg

Vilken idiot..ojoj..
Blev själv påbackad för några månader sedan.Fast jag hade min jobb bil(Renault Trafic).
Han backade på mig.Sen kom han ut och bad om ursäkt och sa att han inte såg mig i backspegeln,efter det gick han ett varv runt sin bil.Konstatera att han inte fick nå skador.Sen drog han.
Kvar stog jag med bucklig bakskärm och läckage på luft i vänster bakdäck då han träffade fälgen.
Hann ta hans reg nummer iaf.Men fick aldrig tag på han. Gubb fan dog bara några dagar senare!!

eldus veldus
Audi A6 (2017)
Morrgan
2 augusti 2008 · 94 Inlägg

Ja, vad ska man göra... Så jäkla trist, som jag skrev innan, en sidoruta tar cirka 3 månader att få.. Undrar då hur det är om framskärmen, som e sprucken, måste bytas.. Har någon av er erfarenhet av aluminium? Hela bilen e ju i princip detta material... Men vad kan man göra med snuten bredvid sig o svinet framför sig.? Utan att göra det svårare för sig själv....

hockne
2 augusti 2008 · 433 Inlägg

inga vittnen ?

Mvh/ Fredrik
Projekt tråd!
Behöver du något blästrat?!Gör nu mera DEKALER !!! Maila: hgksand@gmail.com
Morrgan
3 augusti 2008 · 94 Inlägg

hockne skrev:
inga vittnen ?

Jo, ska bara hitta nån som vill ställa upp som ett vittne. Var ju mitt i en buss o tåg station men alla åker ju typ med fem minuters mellanrum. I och med att gubben först erkände för mig så slog det aldrig mig det där med vittnen... Att han sen ändrar sig e fortfarande helt otroligt.

Ska göra som Jörgen skrev, annonsera i nån tidning efter vittnen. Skriva vad som hänt o att idioten nekar efter att först ha erkänt....

hockne
3 augusti 2008 · 433 Inlägg

Morrgan skrev:

hockne skrev:
inga vittnen ?

Jo, ska bara hitta nån som vill ställa upp som ett vittne. Var ju mitt i en buss o tåg station men alla åker ju typ med fem minuters mellanrum. I och med att gubben först erkände för mig så slog det aldrig mig det där med vittnen... Att han sen ändrar sig e fortfarande helt otroligt.

Ska göra som Jörgen skrev, annonsera i nån tidning efter vittnen. Skriva vad som hänt o att idioten nekar efter att först ha erkänt....

Sätt ut lappar eller så.
Typ så man får göra när man har tappat nåt tongue

Mvh/ Fredrik
Projekt tråd!
Behöver du något blästrat?!Gör nu mera DEKALER !!! Maila: hgksand@gmail.com
Epitaph
3 augusti 2008 · 835 Inlägg

Fyfan. Lider med dig! Som sagt, hitta ett vitte. Inte det lättaste om man inte tar ett vittne på en gång.... inte lätt i tumulten men det är det första man skall göra. Hoppas det löser sig, sånadära svin har inte något berättigande att vandra på våra gator. Kommer det fram att han ljuger ligger han illa till!

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang