4080
Sök

Sierra 2,8 mot nissan 180zx, behöver råd

Bry mindre, varva mer
5 753 Inlägg
7 augusti 2008
Trådstartare
har sierran ute på annons för 7500kr och nu är det en som vill byta mot en nissan 180zx turbo... så nu skulle jag vilja veta vad ni tycker, och om en sån är nånting och ha osv, kan nämligen ingenting om dessa bilar...

180zx är obes och oskattad, men felen killen fick på polisens flygande är åtgärdade så det är bara att rulla in på bes...

sierrans deffekt är att lådan är slut och låter illa

så vad tror/tycker ni??

tacksam för svar smile
Senast redigerat av _Glenne_ (7 augusti 2008)

Jag skryter inte gärna och spelar inte känd men jag är född till en stjärna och kommer dö som en legend!

. : F a d e r a t o r : .
5 042 Inlägg
7 augusti 2008
njaa jag hade inte bytt. En turbo bil för under 10 papp & att det är en 180 yikes ???
Nått måste ju vara fel! Eller så är den helt slutkörd!
Sen att den e obes också. Du vet aldrig va den kommer för roliga nyheter.
Jag hade inte gjort det i alla fall.

C H E V R O L E T <3

Bry mindre, varva mer
5 753 Inlägg
7 augusti 2008
Trådstartare
killen har själv annonserat ut den för runt 10000kr, men han behöver en bil som är bes och skattad, därför han vill byta enligt han... sen så har han ju använt den som vintersläde, kanske därför han inte orkar lägga ner pengar på att bessa och skatta den.... vad vet jag smile

men vill han byta så får ju han ta och komma till mig så jag får kika på skiten isf... är ju svårt att avgöra en affär via msn

Jag skryter inte gärna och spelar inte känd men jag är född till en stjärna och kommer dö som en legend!

. : F a d e r a t o r : .
5 042 Inlägg
7 augusti 2008
bor han lågnt ifrån ??
sånna fall som du säger. Han vill byta = Han får komma

C H E V R O L E T <3

Bry mindre, varva mer
5 753 Inlägg
7 augusti 2008
Trådstartare
vet inte riktigt vart han bor, men det är ju inte riktigt mina bekymmer om han vill byta... för jag kan lika gärna ha kvar sierran också... så inte tänker jag åka massa mil för den affären om jag säger så smile

1 703 Inlägg
7 augusti 2008
180zx är kunglig!! Jag skulle lätt bytt bort en sierra mot en het 80tals japs!

Bry mindre, varva mer
5 753 Inlägg
7 augusti 2008
Trådstartare
hehe okej smile.... men är det nån som kan ge lite info om 180zx? typ är det bra, roliga bilar? går dom bra eller slött, kul att leka med? osv.. jävlas dom mkt mer mera? ja all info är välkommen smile

huh?
10 427 Inlägg
7 augusti 2008
henkebenke skrev:
180zx är kunglig!! Jag skulle lätt bytt bort en sierra mot en het 80tals japs!

Går in fem pers i dom också faktiskt (med lite våld) smile En lumparpolare hade en sån back in the day.

Motoreffekten ligger väl på 140hk eller nåt om jag inte minns fel.

Varningar. 36
1 200 Inlägg
7 augusti 2008
Nej för helvete! tongue Byt inte!

Fjädrar är för fåglar och Roger Pontare.

219 Inlägg
7 augusti 2008
Byt ifall om bilen är fullt fungerande smile En polare till mig har en sådan och han har haft ganska så kul me den hyffsat lätt att drifta me dessutom.

Bara till att byta ut turbon sen till en turbo ifrån 200sx så blir det lite mer skojj tongue

Herr
1 722 Inlägg
7 augusti 2008
Jepp, mkt från s13 passar på s12an, rolig lätt bil som har turbo och bakhjulsdrift, hur du än vrider och vänder på det så har du ju en roligare bil som du kan mecka lite me=) kolla rosten!

There's no need to fear, UNDERDOG is here!

Bry mindre, varva mer
5 753 Inlägg
7 augusti 2008
Trådstartare
okej, tack för lite svar... enligt ägaren så skulle det inte vara nått upprostat skit smile

men är dom slöa orginal elle, lätt att få lite mer fart på för en billig peng?

garret T03, justerbar pysventil, dumpventil, 2,5" rostfritt avgassystem och lite sånt var det på den med om det har nån betydelse, kan nämligen inte mkt om turbo bilar smile

219 Inlägg
7 augusti 2008
Den har en annan turbo iaf så det är ju bra plus 2,5" systemet så den går ju mkt bättre än orginal. Sen får man ju hoppas på att turbon inte är slut körd men annars så äre bara att smäcka på en t25 (s13 org) eller en t28bb turbo på.

Jag hade bytt iaf tongue

219 Inlägg
7 augusti 2008
sök i forumet på 200sx.nu där har man tagit upp massa frågor om 180 tidigare smile

Herr
1 722 Inlägg
7 augusti 2008
_Glenne_ skrev:
okej, tack för lite svar... enligt ägaren så skulle det inte vara nått upprostat skit smile

men är dom slöa orginal elle, lätt att få lite mer fart på för en billig peng?

garret T03, justerbar pysventil, dumpventil, 2,5" rostfritt avgassystem och lite sånt var det på den med om det har nån betydelse, kan nämligen inte mkt om turbo bilar smile

Ska nog gå bättre än din ford skaru se=)

Jora, lätta att trimma, fixa oljekylare Större IC,  chip o dump så skaru nog komma upp i 200~ smile

There's no need to fear, UNDERDOG is here!

Bry mindre, varva mer
5 753 Inlägg
7 augusti 2008
Trådstartare
men hur är motorerna på dom där då? tänkte så dom inte rasar om man börjar trimma lite? smile

219 Inlägg
7 augusti 2008
Den skall nog hålla smile

Undrar om det är samma på s12 som på s13 att man måste byta soppa pumpen direkt innan man äns börjar trimma? hmm kommer inte ihåg tongue

Bry mindre, varva mer
5 753 Inlägg
7 augusti 2008
Trådstartare
okej... nån som vet om dom är dyr/billig att äga ?

219 Inlägg
7 augusti 2008
kolla me ditt försäkringsbolag smile Har för mig att dom skall vara rätt så billiga

Bry mindre, varva mer
5 753 Inlägg
7 augusti 2008
Trådstartare
hehe jao, men tänkte ifall nån visste ifall dom var dyr eller billig så här på rak arm... smile

nån som vet vad det är för bultdelning på dom?

men får se hur det blir, ingenting är ju säkert än heller... enda nackdelen är ju att dom är rätt så fula roll

Sök