Varför ställer du ut din bil?

Camitz
11 augusti 2008 · 646 Inlägg

TenZer skrev:

Camitz skrev:
Det är inte ofta jag ställer ut min bil pga att jag tycker oftast inte att den platsar som en utställningsbil, samt att jag på något sätt skäms över den eller inte skäms men tycker det är lite pinsamt och glida in på en parkering eller utställningsområde!

ca:4.8/5 i snitt av 314 röster... räcker inte det som bekräftelse nog på att din Audi är mer än nog?

Grejen för mig är inte betyg eller så inte heller priser men nån gång så vore det kul att få nån bekräftelse för just tiden man lagt ner!

Lite dubbelmoral kanske men det är svårt att förklara! hmm

_MaCCe_ Majestas
11 augusti 2008 · 1 319 Inlägg

Jag ställer ut bilen när jag känner för det, det ska BOLLMA RÖK!!!

Team VeboTrim
Ford Sierra Laser M30b35 Turbo "The Senior six" (1986)
FLindgren
11 augusti 2008 · 5 089 Inlägg

jag ställer oftast bara ut min bil på ställen dit jag åker för att se på annat (t.e.x gatebil o.s.v). så jag har något roligt att titta på. är inte speciellt social utav mig mot andra mäniskor jag inte känner så jag åker inte på många småträffar och så.
På en vanlig bilträff typ SCF tar det en kvart-halvtimma innan man har granskat varje bil. sen blir det sittandes i några timmar iväntan på bättre tider oftast.  Sen ifall man ville kunde man väll åkt runt halva sverige och försökt vinna priser o.s.v, men jag tycker inte det är värt å bara sitta och titta många timmar fram tills prisutdelningen. Jag behöver ingen bekräftelse i form av en pokal för att själv inse att min bil är snygg.
Men det är ju bara för att jag är som jag är ;P

\Lindgren
Toyota Cressida Rx30 "Westcoast Motorsport" (1979)
Volvo S70 "Autotech Motorsport" (1999)
Volvo Xc70 "3.2L" (2008)
roxe Jesus didn´† Tap
11 augusti 2008 · 1 146 Inlägg

Jag ställer inte ut. Kör bara rakt fram och på brädden. Stylingen är för att jag själv ska trivas med bilen. Vill inte ha massa dekaler, häftig lack, ljudbygge, massa skärmar och jättespoilers för att väcka uppmärksamhet.

Vill ha min personliga prägel och det är en svart låg clean bil med svarta fälgar och 700hk+. Alltid kul med uppskattningen från folk över något man har skapat eller köpt. Uppmärksamheten innan racen på träffen räcker för mig. Så länge man själv är nöjd med sin bil ska man stå på sig och göra det man vill med den. Camitz och Masterworks ni har väldigt underbara bilar båda två.

Pain is temporary, glory is forever. I don´t fuckin´ Tap..
Camitz
11 augusti 2008 · 646 Inlägg

roxe skrev:
Jag ställer inte ut. Kör bara rakt fram och på brädden. Stylingen är för att jag själv ska trivas med bilen. Vill inte ha massa dekaler, häftig lack, ljudbygge, massa skärmar och jättespoilers för att väcka uppmärksamhet.

Vill ha min personliga prägel och det är en svart låg clean bil med svarta fälgar och 700hk+. Alltid kul med uppskattningen från folk över något man har skapat eller köpt. Uppmärksamheten innan racen på träffen räcker för mig. Så länge man själv är nöjd med sin bil ska man stå på sig och göra det man vill med den. Camitz och Masterworks ni har väldigt underbara bilar båda två.

Det är sådant här som är kul att läsa, mycket bra skrivet och det är sådant som man tar åt sig av!!

Mycket bra sagt!

terazzi
11 augusti 2008 ·

Jag ställer inte ut men hade jag sett din bil camitz hade jag tittat en extra gång smile
som sagt skit i vad alla andra tänker,huvudsaken e ju att du tycker din bil e fin..

Masterworks
11 augusti 2008 ·

roxe skrev:
Jag ställer inte ut. Kör bara rakt fram och på brädden. Stylingen är för att jag själv ska trivas med bilen. Vill inte ha massa dekaler, häftig lack, ljudbygge, massa skärmar och jättespoilers för att väcka uppmärksamhet.

Vill ha min personliga prägel och det är en svart låg clean bil med svarta fälgar och 700hk+. Alltid kul med uppskattningen från folk över något man har skapat eller köpt. Uppmärksamheten innan racen på träffen räcker för mig. Så länge man själv är nöjd med sin bil ska man stå på sig och göra det man vill med den. Camitz och Masterworks ni har väldigt underbara bilar båda två.

Tackar, siktar oxå på lågt, svart och närmre 700hk! hehehe...  wink

By_Alfzone
11 augusti 2008 · 679 Inlägg

Jag ställer inte ut så ofta.... har haft den på utställning 3 ggr iår... varav 2 st inärheten där jag bor.... kul o visa upp bilen...
men den är långt ifrån lika fin eller grym som många andra bilar som finns...
Det är juh e bruksbil som man åker till jobbet i varja dag under sommarn... och vart man nu mer åker...!!!
Men jag tycker om den ändå...
sen så har man juh alltid planer för den men det få bli en senare fråga...
var sak tar sin tid.... sen ska man juh ha ekonomi till de oxå...!!

KHRacing
12 augusti 2008 ·

MIn bil är verkligen inte en utställningsbil.

Men....
under våren så har jag varit på 10 olika event & visat upp bilen för att sponsorerna sklal fe sin beskärda del & även för att jag vet att det varit så pass mkt skitsnack om mitt bygge så jag har velat få tyst på dessa personerna.

jag vet att bilen drar blickarna till sig var helst man kommer med den, även om det bara är på ett släp mtt i en korsning nånstans .

Har även vunnit Performance Car på SCF två ggr iår
& satsar på att vinna även i Halmstad snart.

Men som sagt, den är byggt för att köras, hårt & länge, intr för att vinna priser.

Men det e ju kul med träffar & events


mvh Kristian

_Glenne_ Bry mindre, varva mer
12 augusti 2008 · 5 753 Inlägg

hade jag byggt en bil som var värdig att ställas ut så skulle det vara för att stolt visa upp bygget jag byggt och är stolt över samt för nöjes skull smile

Jag skryter inte gärna och spelar inte känd men jag är född till en stjärna och kommer dö som en legend!
BMW 535iM E28 "Imolarot II" (1986)
Pikey
12 augusti 2008 · 2 283 Inlägg

Geiros skrev:
självklart är de ju som du skriver.

men största anledningen för mig är för att de är roligt att bygga.

Jag bygger om min bil hela tiden. har haft 3 ljudbyggen redan i år.

Just nu håller jag på med de 3e.. t.ex..


Men också är de ju för en bekräftelse av andra. och alltid kul att se andras byggen och få idéer..

R.I.P. Michael Jackson!
evilaudio
12 augusti 2008 · 16 195 Inlägg

bygger ju endast bilar som ja ställer ut... inte för att vinna nåt utan för att ge folk en "musik" upplevelse..big_smile

www.supersonic.se de mesta inom PA-ljud
www.stylingwebben.se LEDs,xenon samt MOMOprodukter
http://seastreamsgarage.se/
MissMotor_
12 augusti 2008 · 274 Inlägg

Ställer inte ut någon av bilarna jag har nu just för att dom inte platsar.
Dom få gånger de hänt är det som tidigare nämnt. För att det är kul o för att träffa folk. Sen är det väl kul att få lite respons på ett projekt man lagt ner mkt tid och pengar på.

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang