3470
Sök

Streetrace olycka.

Meister
6 763 Inlägg
23 april 2009
Tompak skrev:
terazzi skrev:
Ofta man kör race i rondeller? :S
"Klockan 01.02 inträffade en olycka vid rondellen på Malmöleden i samband med illegalt streetrace"...

lite gammalt nu kanske. men vi åkte förbi precis när det hänt och ändra visste han inte att det skulle komma en rondell eller så hade han inge fart begrepp, för det var jävligt långa bromsspår innan den feta rondellen, och ingen liten kant han dammat över. typ buss trotoarer. rent idioti att tävla med folk i bilen. om man nu ska köra race med en framhjulsfriven s40? synd om tjejen iaf.

mvh

Vadå lite gammalt? De va ju du som lyfte tråden. Sen undrar jag hur man får till bromsspår med en bil som har ABS

Fotograf @ Team Insane Racing
1 781 Inlägg
24 april 2009
han kansk drog kryckan när han hamnade på gräset?tongue

Team Insane Racing

1 489 Inlägg
24 april 2009
mr_stacy skrev:
man ska köra med huvudet.....

Åfan, jag kör med händerna wink

• Även den starka måste ta i när han skiter

Smålänning
7 887 Inlägg
24 april 2009
Vilken idiot... Hade han vart ensam hade det NÄSTAN vart roligt, men nu är det synd om tjejen... Bilen är det ju han själv som pajat, så hoppas han inte sitter och gråter... 

Vart nått liknande här för några år sen, kanske snäppet värre ändå, två som skulle racea till Göteborg från kalmar heller hur de va, och en dåre missar storarondellen (Karlsro för er som vart där) med sin Ford Probe, piskar den i, enligt vad jag hört, 180 blås.. Blev nästan inge kvar av bilen yikes

Robbs_ skrev:
Jag har haft min 740 nårra veckor, och det dröjde inte länge innan jag visste på ett ungefär hur mycket min bil klarar av att pressas i sådana situationer..

Hoppas killen lärde sig en läxa i alla fall, hoppas det verkligen var bromsspår och inte nått annat.. typ, I filmer gasar man upp bilen på ställ nu, och fantiserar bort framhjulsdriften (Y)wink

Jag lovar dig... Du har inte hittat gränsen för din bil än... 740 är rätt förlåtande då det känns som den ska välta långt innan gränsen för väghållningen är nådd... Sen det faktum att 740 är världens mest understyrda bil gör att det är förlåtande när gränsen passerats smile

En expert är en person som gjort alla misstag som är möjliga att göra inom ett begränsat område!
Du kan ta smålänningen ur Småland, men du kan aldrig ta Småland ur smålänningen!

maskinförare
125 Inlägg
24 april 2009
Brandis skrev:
tkd_rille skrev:
Brandis skrev:
street race går ut på att ta sig från A - B snabbast, precis som ungefär 70% av alla grenar i OS gör... men jag håller med, OS är en jävla lek stuga... seriösa street recare och arrare brukar ha mer i huvudet än publiken eftersom dom vet vilka krafter dom har att göra med.

senaste olyckan jag vet va street race relaterad i min hemstad va några idiot ungdomar i 740 som va fullt medvetna om att det pågick race just på den vägen, eftersom dom precis lämnat det, och körde med full gas, förmodligen för bevisa att han va manligt trots sitt bil val, i riktning MOT räjset, just då stog alla bilarna som skulle köra stilla, men det sluta i att han i 740 krachade in i en av bilarna som skulle köra med stroa skador som följd...

i street race vinner man inte ett skit ju , hur ofta står någon och tar tiden ?. de är en ren lek bara. blackrace är en tävling men de är två skilda saker.

och de var i princip bara lek när jag var där sist.

det handlar väl itne om att vinna ett skit, det handlar om att vinna ÖVER dom andra... att vinna i en kamp om snabbast bil, handlar inte om att man kan köra rakt fram fort som fan, utan förberedelsen, att bygga och utväckla en bil som klarar åka fort, det kallar jag en vinst

håller med dig helt...

vart jag mig i världen vänder ska jag rita streck i alla länder :-)

huh?
10 427 Inlägg
24 april 2009
supersupra87 skrev:
Original klossar + Hög hastighet = "Smör-bromsar"

De e najs!! big_smile

Kanske lite gammal bromsvätska också -> vaarmt wink

218 Inlägg
24 april 2009
camaro67 skrev:
Tompak skrev:
terazzi skrev:
"Klockan 01.02 inträffade en olycka vid rondellen på Malmöleden i samband med illegalt streetrace"...

lite gammalt nu kanske. men vi åkte förbi precis när det hänt och ändra visste han inte att det skulle komma en rondell eller så hade han inge fart begrepp, för det var jävligt långa bromsspår innan den feta rondellen, och ingen liten kant han dammat över. typ buss trotoarer. rent idioti att tävla med folk i bilen. om man nu ska köra race med en framhjulsfriven s40? synd om tjejen iaf.

mvh

Vadå lite gammalt? De va ju du som lyfte tråden. Sen undrar jag hur man får till bromsspår med en bil som har ABS

ja eftersom det var på vallåkra förra sommaren. ja du, dålig abs eller så hade någon åkt precis samma ställe och gjort ett långt däckspår.

och på svar om att vissa delar gick sönder på bilen var väl för att framvagnen och fälgar mm gick sönder.

//"Sprit ger män kvinnliga hormoner, efter några groggar kan vi varken köra bil eller hålla käften" :)

Kräsen grafiker
1 775 Inlägg
24 april 2009
Varför bumpar folk gamla trådar? Och varför skriver Tompak med fet stil?

Whine whine!

140 Inlägg
24 april 2009
chand021 skrev:
Framhjulsdrift rakt in i rondellen... Idioter, och att ha me en passagerare som dessutom är kvinnlig är väl inge vidare smart. Hoppas hon klara sig väl!  Nåväl sånt som händer...

Spelar det någon roll om passageraren är kvinnlig ?

The devil is a looser and he´s my bitch!
1 948 Inlägg
24 april 2009
MariaC skrev:
chand021 skrev:
Framhjulsdrift rakt in i rondellen... Idioter, och att ha me en passagerare som dessutom är kvinnlig är väl inge vidare smart. Hoppas hon klara sig väl!  Nåväl sånt som händer...

Spelar det någon roll om passageraren är kvinnlig ?

jag satt just och funderade på det jag också...

Before you criticize someone, you should walk a mile in their shoes. That way, when you criticize them, you're a mile away and you have their shoes.

5 089 Inlägg
24 april 2009
orka diskutera detta igen.... jag åkte förbi strax efter att det hände...

Det var två filigt länge och killen\tjejjen hade troligtvis gasast litegranna med en annan bil. sen kom det en vänsterböjj och efter där så kom dte en stor rondell. tydligen så fick inte killen\tjejjen stopp på bilen och åkte rakt över rondellen.

Knappast något streetrace där inte, bara vanlig gas gas på stora vägen...

Och ni som klagar på framhjulsdrift kan bara hålla käften tycker jag smile

\Lindgren

1 517 Inlägg
24 april 2009
tycker denna tråd e lite taskig. tänk om han e medlem här o ser denna tråd, hur tror ni han/dom känner sig ?   

Smajly,  om du hade krockad i en rondell, vad hade du sakt om nån hade lakt ut dinbil /texten här o får dumma komentarer ???

▂ ▃ ▅ ▆ ▇ ▉ 100%

865 Inlägg
24 april 2009
Tompak skrev:
terazzi skrev:

mvh

rent idioti att tävla med folk i bilen. hur vet du att han tävlade var du där?
kan man inte köra race med en framhjulsdriven s40 ir måste de vara bakhjulsdrift?
varför ens lyfta en tråd gamal tråd igen?

Nissan Gazelle
1 460 Inlägg
24 april 2009
de e inget kul när sånt händer

Nissan Silvia

Allmänt envis
12 512 Inlägg
24 april 2009
Tja, så går det när man chippar upp en 100hp extra i en bil som inte hanterar orginaleffekten speciellt bra.

Volvo/FWD ägare får tolka det hur de vill. Inget ont om S40 men intercooler och ett chip gör ingen racerbil.

Motorer är som människor; Behöver de andningshjälp står inte allt rätt till.

378 Inlägg
24 april 2009
Rquired skrev:
Tja, så går det när man chippar upp en 100hp extra i en bil som inte hanterar orginaleffekten speciellt bra.

Volvo/FWD ägare får tolka det hur de vill. Inget ont om S40 men intercooler och ett chip gör ingen racerbil.

precis krävs lite modifiering i väghållning och bromsar också ^^

// KimpaaBooY

218 Inlägg
25 april 2009
FLindgren skrev:
orka diskutera detta igen.... jag åkte förbi strax efter att det hände...

Det var två filigt länge och killen\tjejjen hade troligtvis gasast litegranna med en annan bil. sen kom det en vänsterböjj och efter där så kom dte en stor rondell. tydligen så fick inte killen\tjejjen stopp på bilen och åkte rakt över rondellen.

Knappast något streetrace där inte, bara vanlig gas gas på stora vägen...

Och ni som klagar på framhjulsdrift kan bara hålla käften tycker jag smile

gasat litegranna? smile okok. kan ju säga att vi körde strax över hastighet å han stanna med stor marginal, så de va inte 120 direkt smile kör själv framhjulsdrift och vet att det inte är så stor idé med mycke hästar utan klister så nej jag håller inte käften. och det är därför dom stänger av hela helsingborg för att folk inte kan bete sig. annars skulle det vara sveriges bästa cruisingar enligt mig.

och den som klagar på att det tas upp. klaga på den som startat tråden istället eller stäng ner den om man inte får skriva.. eller ge fan i att läsa

//"Sprit ger män kvinnliga hormoner, efter några groggar kan vi varken köra bil eller hålla käften" :)

5 089 Inlägg
The devil is a looser and he´s my bitch!
1 948 Inlägg
25 april 2009
ingen bil hade klarat rondellen.. folk snackar som om det spelar roll om det driver bak eller fram eller runt om.. ingångshastigheten hade varit för hög i vilket fall..

Before you criticize someone, you should walk a mile in their shoes. That way, when you criticize them, you're a mile away and you have their shoes.

Muttley
25 april 2009
Rquired skrev:

intercooler och chip gör inte 100 hästar mer smile bmw ägare eller vad du nu vill vara men du har fel=)

Bilen i sig hanterar originaleffekten sjukt bra.

Sök