Helt sjukt svårt att sälja bilen!!

Piratstikin 2015 Dbakuten.
26 augusti 2008 · 5 092 Inlägg

bmx skrev:

caromania skrev:

fish skrev:
Samma problem för mig... Men jag byter ju helst bort min bil mot en anna, men ingen som vill byta mot det jag vill ha tydligen...

Inte så konstigt att ingen vill byta sin Anna mot din bil?


tongue

hahahahaha cool

HA HA HA! fattade inte först men sen när jag såg det =P =P =P

Nexa
26 augusti 2008 · 25 Inlägg

jes skrev:
tror inte nån köper en s40 för runt 70k .tänk själv vad man kan få för BIL för dom pengarna

Gjorde en sökning och det som går att få tag på i samma klass (DVS att man inte jämför äpplen med päron) är saab 9-5 modell äldre! Så jag tror inte ditt argument fungerar...

Nexa
26 augusti 2008 · 25 Inlägg

Dark_Angel skrev:

Nexa skrev:
Hej!
Är det någon mer än jag som har märkt att det är helt sjukt dött på bilköpar fronten? Jag försöker sälja min bil men det går ej. Jag har en Volvo S40 2.0T – 02. Jag har haft ute den på blocket.se och fått Ett mail på två månader! Prismässigt ligger jag rätt enligt blocket. Har kollat med KVD och finner att jag enligt deras värderingstjänst att jag även där ligger i rätt prisläger dvs 72 000 kr.hmm

Är det någon mer än jag som upplever samma sak?
(Eller är det någon som blev intresserad av att köpa?) (Försöker sälja bilen i alla lägen pga tjänstebil).wink

//N

Är det en stylad sommarbil?? eller en typ original "sommar/vinter" bil?

är det endast en sommar bil så är det till 90% omöjligt att sälja nu pga årstiden, annars borde det ju gå. har du kollat med bilfirmor vad dom skulle ge??

/ Johan.

Året om bil med nya däck... Gjorde koll på KVD och fick reda på att jag ligger rätt i pris... Humm

jes
26 augusti 2008 · 582 Inlägg

Nexa skrev:

jes skrev:
tror inte nån köper en s40 för runt 70k .tänk själv vad man kan få för BIL för dom pengarna

Gjorde en sökning och det som går att få tag på i samma klass (DVS att man inte jämför äpplen med päron) är saab 9-5 modell äldre! Så jag tror inte ditt argument fungerar...

lycka till med försäljningen då smile

hej
Nexa
26 augusti 2008 · 25 Inlägg

jes skrev:

Nexa skrev:

jes skrev:
tror inte nån köper en s40 för runt 70k .tänk själv vad man kan få för BIL för dom pengarna

Gjorde en sökning och det som går att få tag på i samma klass (DVS att man inte jämför äpplen med päron) är saab 9-5 modell äldre! Så jag tror inte ditt argument fungerar...

lycka till med försäljningen då smile

Men berätta för mig vad du tycker jag skall göra? Jag är öppen för förslag...

Garfen
26 augusti 2008 · 39 Inlägg

verkar inte vara ensam om att ha problem att sälja bilen, sitter med s70:n på blocket och 1 enda som ringt.. Riktigt trist hmm men antagligen bara och sitta under sin korkek och vänta......

//Fredrik
patrikke
27 augusti 2008 · 1 749 Inlägg

Kapar lite i tråden.
Vad är det för fel på min annons?
http://www.blocket.se/vi/17734161.htm?ca=5_s
2 Samtal inga mail inte en skambud!!

Förstår inte detta, Hade en likadan förra året som var lite skabbigare och den blev jag nedringd på.
Det var ca 20-30 samtal inom första timmen på den bilen.
Den gick bort för 15 och hade gått ca 25000 om jag minns rätt.

Är det för att folk inte har några pengar som jag inte får svar på min bil eller är det annonseringen på den?

Alla stavfel ni hittar i mina inlägg ska vara där, det är alltså meningen med dem och ingen felstavning.
Syst3m
27 augusti 2008 · 1 079 Inlägg

patrikke skrev:
Kapar lite i tråden.
Vad är det för fel på min annons?
http://www.blocket.se/vi/17734161.htm?ca=5_s
2 Samtal inga mail inte en skambud!!

Förstår inte detta, Hade en likadan förra året som var lite skabbigare och den blev jag nedringd på.
Det var ca 20-30 samtal inom första timmen på den bilen.
Den gick bort för 15 och hade gått ca 25000 om jag minns rätt.

Är det för att folk inte har några pengar som jag inte får svar på min bil eller är det annonseringen på den?

Ja du, skriv vad den har för utrustning osv och bättre bilder på bilen i annonsen. Alla pallar inte gå in på "dni sida" och se hur den ser ut.

Sen nämner du bara massa negativa saker känns det som, nämn vad som är positivt också!

+ Att formuleringen av att mail också funkar kan man skippa... Likaså "Passa på att gör en bra affär och köp min sportiga mazda."

Senast redigerat av Syst3m (27 augusti 2008)

kolvas
27 augusti 2008 · 4 001 Inlägg

patrikke skrev:
Kapar lite i tråden.
Vad är det för fel på min annons?
http://www.blocket.se/vi/17734161.htm?ca=5_s
2 Samtal inga mail inte en skambud!!

Förstår inte detta, Hade en likadan förra året som var lite skabbigare och den blev jag nedringd på.
Det var ca 20-30 samtal inom första timmen på den bilen.
Den gick bort för 15 och hade gått ca 25000 om jag minns rätt.

Är det för att folk inte har några pengar som jag inte får svar på min bil eller är det annonseringen på den?

ifall det är skambud du vill ha så går det att ordna tongue

allt går att sälja om man har rätt pris, jag fattar inte vitsen med alla dessa trådar om folk som inte lyckas sälja sina bilar/saker, sänk priset till vad du själv hade kunnat tänka dig att ge så blir det nog sålt.

Fy fan för att vara nykterist, tänk er att vakna upp dagen efter och inse att bättre än så här kommer jag inte att må
Mortalis VW-nörd?
27 augusti 2008 · 4 332 Inlägg

patrikke skrev:
Kapar lite i tråden.
Vad är det för fel på min annons?
http://www.blocket.se/vi/17734161.htm?ca=5_s
2 Samtal inga mail inte en skambud!!

Förstår inte detta, Hade en likadan förra året som var lite skabbigare och den blev jag nedringd på.
Det var ca 20-30 samtal inom första timmen på den bilen.
Den gick bort för 15 och hade gått ca 25000 om jag minns rätt.

Är det för att folk inte har några pengar som jag inte får svar på min bil eller är det annonseringen på den?

Dålig bild, importerad bil med knappt körbara däck och dåligt skick inuti för 12500+rostangrepp? Glöm det, var glad om du får hälften.
Skulle kunna tänka mig att du får mellan 3-6000 som mest...

Syst3m
27 augusti 2008 · 1 079 Inlägg

Mortalis skrev:

patrikke skrev:
Kapar lite i tråden.
Vad är det för fel på min annons?
http://www.blocket.se/vi/17734161.htm?ca=5_s
2 Samtal inga mail inte en skambud!!

Förstår inte detta, Hade en likadan förra året som var lite skabbigare och den blev jag nedringd på.
Det var ca 20-30 samtal inom första timmen på den bilen.
Den gick bort för 15 och hade gått ca 25000 om jag minns rätt.

Är det för att folk inte har några pengar som jag inte får svar på min bil eller är det annonseringen på den?

Dålig bild, importerad bil med knappt körbara däck och dåligt skick inuti för 12500+rostangrepp? Glöm det, var glad om du får hälften.
Skulle kunna tänka mig att du får mellan 3-6000 som mest...

Men herregud! Importerad bil är inget argument för att få ner priset, tvärtom däremot kan jag gå med på. Alla, i princip alla, importerade bilar har skötts bättre och har mindre rost tack vare mindre salt. Speciellt om man importerar från Tyskland, de är extremt noga med sina bilar, kanske mest tack vare Autobahn. Man måste ha en fungerande bil i bra skick för att köra där, gamla rostiga sunkhögar ser man inte många av i Tyskland för att de tar hand om sina bilar på ett helt annat sätt än här i Sverige. I Sverige ska man vara själaglad om bilen är fullservad. I Tyskland ses det som standardutrustning på en begagnad bil.

I övrigt håller jag med dig! wink

Senast redigerat av Syst3m (27 augusti 2008)

Hamilton
27 augusti 2008 · 8 864 Inlägg

patrikke skrev:
Kapar lite i tråden.
Vad är det för fel på min annons?

Bättre och flera bilder, bilder säljer mera än man tror.

Sedan att det just varit semester och att vi är i en lågkonjunktur gör att folk väntar med att köpa bil.

Fotograf på tierpidag.se
kolvas
27 augusti 2008 · 4 001 Inlägg

Syst3m skrev:

Mortalis skrev:

patrikke skrev:
Kapar lite i tråden.
Vad är det för fel på min annons?
http://www.blocket.se/vi/17734161.htm?ca=5_s
2 Samtal inga mail inte en skambud!!

Förstår inte detta, Hade en likadan förra året som var lite skabbigare och den blev jag nedringd på.
Det var ca 20-30 samtal inom första timmen på den bilen.
Den gick bort för 15 och hade gått ca 25000 om jag minns rätt.

Är det för att folk inte har några pengar som jag inte får svar på min bil eller är det annonseringen på den?

Dålig bild, importerad bil med knappt körbara däck och dåligt skick inuti för 12500+rostangrepp? Glöm det, var glad om du får hälften.
Skulle kunna tänka mig att du får mellan 3-6000 som mest...

Men herregud! Importerad bil är inget argument för att få ner priset, tvärtom däremot kan jag gå med på. Alla, i princip alla, importerade bilar har skötts bättre och har mindre rost tack vare mindre salt. Speciellt om man importerar från Tyskland, de är extremt noga med sina bilar, kanske mest tack vare Autobahn. Man måste ha en fungerande bil i bra skick för att köra där, gamla rostiga sunkhögar ser man inte många av i Tyskland för att de tar hand om sina bilar på ett helt annat sätt än här i Sverige. I Sverige ska man vara själaglad om bilen är fullservad. I Tyskland ses det som standardutrustning på en begagnad bil.

I övrigt håller jag med dig! wink

Om du inte läste så ÄR bilen rostig +att en importerad bil är större risk för skruvad mätare + högre försäkring hos vissa bolag

Fy fan för att vara nykterist, tänk er att vakna upp dagen efter och inse att bättre än så här kommer jag inte att må
Hammarslag Inläggskritiker
27 augusti 2008 · 990 Inlägg

En vanlig bil, finns många att välja mellan i alla milklasser så vill du bli av med den så sätt ner priset 10,000

Saab 2,4L Smidda JE kolvar, Holset Hx40, Siemens 630cc, Quaife 6växlad rakskuren + Quaife ATB diffbroms. 515hk / 604nm bänkad hos Trollspeed
anvandare_12345
27 augusti 2008 · 654 Inlägg

kolvas skrev:

Syst3m skrev:

Mortalis skrev:

...

...

Om du inte läste så ÄR bilen rostig +att en importerad bil är större risk för skruvad mätare + högre försäkring hos vissa bolag

En importerad bil kan stå högre i kurs hos motorintresserade om det finns mycket papper och historik om bilen, men hos gemene man så är det snarare tvärt om. Är en bil importerad så har i alla fall jag fått för mig att det ses som ganska negativt, inte minst pga det kolvas skrivit ovanför.

Dessutom kanske det inte är just denna typen av bilar som motorintresserade letar efter?

pars Operatör
27 augusti 2008 · 346 Inlägg

Jag tycker att det är skönt om bilen är importerad, från Italien då främst. Slipper (ofta) rosten då.

Men ni som vill ha en mindre bil, jag har en 323a -98 som jag vill byta mot en kombi med drag big_smile (Köp och sälj, jag vet)

"kossan" är bara en trimmad familjeräser :)
Volvo 144 "Vera" (1971)
patrikke
27 augusti 2008 · 1 749 Inlägg

kolvas skrev:

Syst3m skrev:

Mortalis skrev:

Dålig bild, importerad bil med knappt körbara däck och dåligt skick inuti för 12500+rostangrepp? Glöm det, var glad om du får hälften.
Skulle kunna tänka mig att du får mellan 3-6000 som mest...

Men herregud! Importerad bil är inget argument för att få ner priset, tvärtom däremot kan jag gå med på. Alla, i princip alla, importerade bilar har skötts bättre och har mindre rost tack vare mindre salt. Speciellt om man importerar från Tyskland, de är extremt noga med sina bilar, kanske mest tack vare Autobahn. Man måste ha en fungerande bil i bra skick för att köra där, gamla rostiga sunkhögar ser man inte många av i Tyskland för att de tar hand om sina bilar på ett helt annat sätt än här i Sverige. I Sverige ska man vara själaglad om bilen är fullservad. I Tyskland ses det som standardutrustning på en begagnad bil.

I övrigt håller jag med dig! wink

Om du inte läste så ÄR bilen rostig +att en importerad bil är större risk för skruvad mätare + högre försäkring hos vissa bolag

Bilen är rostfri undertill och den enda rosten som är på den är sk. kosmetisk rost.
Lite bubblor under höger baklyse och den är bättrad på vänster skärmkant i bak.

Alla stavfel ni hittar i mina inlägg ska vara där, det är alltså meningen med dem och ingen felstavning.
patrikke
27 augusti 2008 · 1 749 Inlägg

Nu har jag följt era råd lite grann och satt in fler bilder och sänkt priset.
Håll tummarna lite ni också att jag får den såld så håller jag tummarna åt er när ni ska sälja:)

Alla stavfel ni hittar i mina inlägg ska vara där, det är alltså meningen med dem och ingen felstavning.
bytoken
27 augusti 2008 · 104 Inlägg

Det går trögt att sälja bil i dagens läge, verkar som att alla köper/byter på firma, har haft min till salu ett tag nu och det är nästan helt dött med köpare, och min är nu den billigaste v70 2,4t -00 som har rullat under 20000 mil.

v70 awd 2,5t -07
855R -97
Magnus___Andersson
28 augusti 2008 · 56 Inlägg
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang