Gäller de nån speciell försäkring på parkering?

Bonne_MazdaSpeed MazdaSpeed.se
27 augusti 2008 · 174 Inlägg

Tnkte höra om nån vet, om man blir på backad på en parkering och den som backar på den andre, måste denne andvända sin vagnskada eller finns de en speciell försäkring som gäller just parkeringsskador? Lite rörigt men ni förstår nog smile

Squadron
27 augusti 2008 · 1 833 Inlägg

Ring försäkringsbolaget.

Jag är inte dum, jag har bara otur när jag tänker.
www.x40nordic.com - För dig som kör X40/50/30 med eller utan turbo!
Bonne_MazdaSpeed MazdaSpeed.se
27 augusti 2008 · 174 Inlägg

Squadron skrev:
Ring försäkringsbolaget.

De va väl inte riktigt därför ja skrev här för att få de svaret de kunde ja ju lista ut själv wink

Rspeter Audi A5 quattro driver.
27 augusti 2008 · 2 203 Inlägg

En arbetskollega sade att det inte är någon självrisk om man får en parkeringsskada.

rätta mig om jag har fel.

Bonne_MazdaSpeed MazdaSpeed.se
27 augusti 2008 · 174 Inlägg

Rspeter skrev:
En arbetskollega sade att det inte är någon självrisk om man får en parkeringsskada.

rätta mig om jag har fel.

Ne nåt liknande har ja hört förut, men de gäller väl inte båda parter i så fall? wink

powerhouse Mr.
27 augusti 2008 · 120 Inlägg

Om du blir påbackad på en parkering är det partern som kör på dig som tar smällen. Om du blir påbackad MEN ingen tar på sig ansvaret, alltså en typ smitning så får du ta på dig kostnaden. Sedan finns det en brottsofferjour som kan ge dig assistans i kostnaden.
Men det finns ingen specialförsäkring för detta annars.

Hoppas att du blir klokare

Henrik "Orientexpressen" Svensson
Skoda Fabia "Fabbe" (2009)
Bonne_MazdaSpeed MazdaSpeed.se
27 augusti 2008 · 174 Inlägg

powerhouse skrev:
Om du blir påbackad på en parkering är det partern som kör på dig som tar smällen. Om du blir påbackad MEN ingen tar på sig ansvaret, alltså en typ smitning så får du ta på dig kostnaden. Sedan finns det en brottsofferjour som kan ge dig assistans i kostnaden.
Men det finns ingen specialförsäkring för detta annars.

Hoppas att du blir klokare

Japp tror ja är med smile de är alltså motparten som backar på som får andvända sin vagnskadeförsäkring?

kolvas
27 augusti 2008 · 4 001 Inlägg

Bonne_MazdaSpeed skrev:

powerhouse skrev:
Om du blir påbackad på en parkering är det partern som kör på dig som tar smällen. Om du blir påbackad MEN ingen tar på sig ansvaret, alltså en typ smitning så får du ta på dig kostnaden. Sedan finns det en brottsofferjour som kan ge dig assistans i kostnaden.
Men det finns ingen specialförsäkring för detta annars.

Hoppas att du blir klokare

Japp tror ja är med smile de är alltså motparten som backar på som får andvända sin vagnskadeförsäkring?

inte vagnskadeförsäkring utan trafikförsäkring, det är inte alla som har helförsäkrat

Edit: det finns garageförsäkringar som tar sådana kostnader oxå om man har en avställd bil.

Senast redigerat av kolvas (27 augusti 2008)

Fy fan för att vara nykterist, tänk er att vakna upp dagen efter och inse att bättre än så här kommer jag inte att må
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang