5542
Sök

Äggkastning på rutan, runnit ner i själva spåret och nu luktat det skit!! Hjälp!!

F-14 Tomcat Fighterpilot
888 Inlägg
8 juni 2008
Trådstartare
Tjena allihopa..

Nu är det så att några jävla snorungar har kastat ägg på farsans XC90 på förarsidan.
Dom har öppnat upp "kanalen" så att ägget runnit ner längst med fönstret och nu luktar det skit!
Hur FAN ska jag göra...?
Finns det någon bilglasfirma öppen nu en söndag som man kan vända sig till?

Vore väldigt väldigt tacksam om någon kunde hjälpa mig med detta problem.

"We want to follow a dream, yes it's true, but it's one thing to follow a dream and another to follow an obsession...A dream is more pure than obsession. A dream is about pride." /José Mourinho

207 Inlägg
8 juni 2008
plocka bort dörrsidan så borde du väl komma åt

QUATTRO = De ä bar å åk

F-14 Tomcat Fighterpilot
888 Inlägg
8 juni 2008
Trådstartare
AUDI_NÖRD skrev:
plocka bort dörrsidan så borde du väl komma åt

Det är just det jag inte gör..
Öppnade dörrsidan, och på Volvojeepen så är det ändå bara en plastsida, sen ser man dörren och där glaset går ner, men man kommer inte åt.
Det är så att man bara plockar bort ett yttre om man tar bort dörrsidan.
Kommer inte åt allt.

Finns det ingen som har öppet en söndag? sad

"We want to follow a dream, yes it's true, but it's one thing to follow a dream and another to follow an obsession...A dream is more pure than obsession. A dream is about pride." /José Mourinho

358 Inlägg
8 juni 2008
Du får fortsätta riva bakom dörr sidan då.. plocka ur fönser o hiss mm om de skall krävas..

Vet inte hur de är i din stad.. men generellt sätt så är de ingen glasbutik öppet.. och om de mot förmodan skulle finnas något så är de nog bara jour.. kostar helvete

Jag vet inte alltid vad jag pratar om,
men jag vet att jag har rätt!

4 586 Inlägg
8 juni 2008
det borde väl sitta skruv vid handtagen annars så bort dörrsidan sitta med clips

F-14 Tomcat Fighterpilot
888 Inlägg
8 juni 2008
Trådstartare
zzzoder skrev:
Du får fortsätta riva bakom dörr sidan då.. plocka ur fönser o hiss mm om de skall krävas..

Vet inte hur de är i din stad.. men generellt sätt så är de ingen glasbutik öppet.. och om de mot förmodan skulle finnas något så är de nog bara jour.. kostar helvete

Det är det jag tänket på också..
Fan då!

Ville helst inte säga nåt till farsan då han har haft så mkt problem med den bilen. Inbrott osv osv..
Men det blir väl att säga hur det var.
Jävla skitungar.. har dom inget annat för sig? Seriöst asså...
Hela parkeringen har fullpepprad och en bil hade fått ägg i tanken. Kul...

Nån i sthlm som vet om det finns nån glasmästare öppet idag?

Hemmasittare
241 Inlägg
8 juni 2008
Vad trött man blir på sånt där.. hmm

bor i
529 Inlägg
8 juni 2008
demontera ner allt tongue och tvätta varge sak för sig.

http://davidstad.myminicity.com/
http://davidstad.myminicity.com/ind
Det är inte polisen jag är rädd för. Det är moderatorerna...

F-14 Tomcat Fighterpilot
888 Inlägg
9 juni 2008
Trådstartare
Måste säga att jag hade en jävla tur..
Kvällen det hände så åkte jag till en polare som jobbar på statoil, började putsa och tvätta vid 00.00 tiden ungefär.
Höll väl på till kl 3, halv 4 nånstanns.

Nu två dagar senare har det gett resultat verkar det som.
Lukten är nästan helt borta.
Körde med TurtleWax´s luktförbättrare för textil på hela insidan av dörren och fönsterputsning på hela glaset (in- utsida) medans jag drar fönstret upp och ner kanske 300ggr för att "få upp" det mesta av "slemmet" från ägget..

Farsan märkte ingenting. *puh*
Men ändå så lär jag åka iväg till en bilmeck till polare som får demontera dörren så jag kan tvätta rent på riktigt. För låter man äggrester ligga så kommer de lukta helvete sa han.

Än en gång, jävla skitungar..

Sök