5494
Sök

Radiostyrd driftingbil.

Garaget Video Crew
842 Inlägg
16 juni 2008
Trådstartare
Tjenare!
Är riktigt sugen på o inskaffa mig en radiostyrd bil som man kan sladda med. Är hel ute o cyklar på det området så om nån kan komma med tips och kanske nån bra nybörjarbil så hade det varit super!
Vill inte lägga ner en hel förmögenhet på det till början (vill först se om det e kul innan jag köper nån dyr model) så om nån kanske vet nån billig och nått så hyffsad bil så får ni lov att posta den här smile

MVH Kajlie

N.O.S Cruisers Stockholm
3 404 Inlägg
16 juni 2008
Kyosho har fina bilar för såväl nybörjare som proffs, en helt ok modell kan du få för ca 3-5000sek beroende på vad du vill ha.

Om du inte är säker på vad du vill så är nog det bässta att börja leta på Blocket.
Senast redigerat av TenZer (16 juni 2008)

Rock'n Roll

143 Inlägg
16 juni 2008
Här kanke du hittar något: http://www.rcdrift.se/

Garaget Video Crew
842 Inlägg
16 juni 2008
Trådstartare
Tack för svaren! Får se vad det blir hittade nån på hobbex för runt 1500:- e det bara skräp eller ?

German cars, quality and beyond
8 197 Inlägg
16 juni 2008
Köpte en Tamiya TT-01 på rcdrift för 440 spänn. Lite beg, men funkar kanon! big_smile

"You never step on the gas pedal until you know you never have to take it off."
-Sir Jackie Stewart

"Aldrig mer en Volvo!" -Jag.

N.O.S Cruisers Stockholm
3 404 Inlägg
16 juni 2008
http://www.blocket.se/vi/16359224.htm?ca=11_s Fin modell, finns en hel del delar till dem, bra pris samt 4wd (som lätt kan kopplas ur när du känner dig hemma och vill ha mer ställ)

Rock'n Roll

FreddeK
16 juni 2008
www.rsb.se

Dom flesta touringchassina kan du ju köra med som irmcher vectra skrev så är tamiya tt-o1 chassit prisvärt. På med driftingdäck och ut och lattja. finns mycket beggat i länken jag tipsar om.

Sen att drifting med rcbil är fjolligt får stå för mig=)
Senast redigerat av Freddeponken (16 juni 2008)

4 506 Inlägg
16 juni 2008
_Strom_ här på gorg har presis börjat med det, O hans arbets kamrater är riktigt inbitna och tävlar.
Så du kan nog fråga igenom han om du vill ha tipps på riktigt bra grejer.

*Lånar tråden lite*
Ingen som håller på med RC Flyg?
Sj har jag en E-Sky R22 som jag ska reparera lite för att sedan lära mig flyga med.
Tycker jag det är skoj så köper jag mig nog en E-Sky HoneyBee King II.

Om det är någon mer som håller på med E-Sky's produkter så skika gärna ett Gb eller Pm!
Senast redigerat av _Wallis_ (16 juni 2008)

Kan du andas kan du dö.

FreddeK
16 juni 2008
_Wallis_ skrev:
_Strom_ här på gorg har presis börjat med det, O hans arbets kamrater är riktigt inbitna och tävlar.
Så du kan nog fråga igenom han om du vill ha tipps på riktigt bra grejer.

*Lånar tråden lite*
Ingen som håller på med RC Flyg?
Sj har jag en E-Sky R22 som jag ska reparera lite för att sedan lära mig flyga med.
Tycker jag det är skoj så köper jag mig nog en E-Sky HoneyBee King II.

Om det är någon mer som håller på med E-Sky's produkter så skika gärna ett Gb eller Pm!

wässmar här på garaget driver en butik i Etuna som säljer allt. han kan även mycket om bilar då han tävlat väldigt mycket och varit en av sveriges bästa förare. pma honom om du har frågor...han kam säkert hjälpa dig!

Sök