Audi TT - Tjejbil ?

Felax
13 juni 2008 · 1 963 Inlägg

hmm eller parkeringsbucklor hehe.. då så ta tillbaka att de va dåligt när dom skriver det wink

Men are not born - Men are made
Snogge
13 juni 2008 · 15 Inlägg

"Njae..inte enbart därför men jag inbillar mig att det nog faktiskt är rätt många kvinnor som köper SUV-ar,kanske för att de vill sitta högt,ha bra överblick,känna sig säkra m.m.
Hur som helst så tycker jag att SUV:ar är lika mycket tjejbil som Audi TT."

Till skillnad mot Honda Civic som till största delen köps och körs av den manliga gruppen av Sveriges medborgare menar du ? Den gruppen som uppskattar bilens byggkvalité, säkra köregenskaper och låga bränsleförbrukning...

Känns som om bilar tilltalar folk av olika anledningar varvid det enligt mig är svårt att stämpla bilar som direkt tillhörande könsroller. Ett ganska så narrow minded stereotypt sett att se på saken...

Flickor är rosa och pojkar är blå.

PlumCrazy
13 juni 2008 · 881 Inlägg

Pikey skrev:
Nja den är något mellanting, original TT med original fälgar etc är lite tjej men en små-tillhottad nej.
Däremot peugeot 206 och allt vad dem heter där snackar vi tjejbil.

big_smile Ska du ha en smäll eller? lol Nä skoja!

Volvo S70 R "019 Black Stone" (1997)
Mido__
13 juni 2008 · 276 Inlägg

Va spelar dde för roll audi TT e en snygg bil enligt mig och om du oxo tycker det så edet bara och köpa bilfan!  vem bestämmer om vilka bilar ska köras av tjejer och vilka av killar.... det ligfger väl i betraktarens öga!

Volvo 360 GL "Douchebag" (1987)
Martin 9-3 Fisketokig
13 juni 2008 · 2 997 Inlägg

Roligt att några tar upp att det är hela 225 hästar i TTn och därför måste det INTE vara en tjejbil.
Herregud, 225 hästar fördelat på 4 hjul och i en modern bil som är troligen väldigt lättkörd och snäll om man vill det.

Tjejer springer väl inte och gömmer sig bara för det är över 200 hästar i stallet. big_smile

För övrigt så är det topp nu vad gäller antal supersporthojjar registrerade på tjejer, hojjar som har prestanda som följer en Bugatti Veyron upp till 200km/h utan problem, dvs ligger på 100km/h redan efter 2,5-3 sek.

Innebär det att alla hojjar är felreggade och inga tjejer vågar åka så fort eller är föregående inlägg fel wink
J**lar, detta innebär ju att allt under en sån prestanda innebär tjejbil nu då... Hjälp måste sälja bilen big_smilebig_smilebig_smile

Vad gäller utseendet så är det kanske inte enbart en tjejbil, men ser man en kille i den så tvekar jag inte en sekund att han är bög. Det är dock de enda sorterna som man förknippar med bilen.

Senast redigerat av Martin 9-3 (13 juni 2008)

Saab 9-3 Aero SS --- Honda CBR600RR
Can Am 800XXC Vägreg --- Can Am 450X Vägreg
Saab 9-3 Aero SS "Svart och Xenon" (2006)
Mr_EmCom Med.lem
14 juni 2008 · 3 759 Inlägg

Mido__ skrev:
Va spelar dde för roll audi TT e en snygg bil enligt mig och om du oxo tycker det så edet bara och köpa bilfan!  vem bestämmer om vilka bilar ska köras av tjejer och vilka av killar.... det ligfger väl i betraktarens öga!

Precis, men på internet får man inte ha en egen åsikt..

Eller får får man väll, men då kommer 15 TT ägere och säger att man har fel..

Men så fungerar det ju här på g.org är jag rädd.

200 på bakhjulen är mer än 400 på forumet!
BMW e24 635csi M-technic "The Great white shark" (1983)
RobertS
14 juni 2008 · 71 Inlägg

TheFinnishFlash skrev:
En fikus bil helt enkelt smile

Man har inte rätt att kalla något för fikus när man har en sådan avatar som du har;)wink

Mr_EmCom Med.lem
14 juni 2008 · 3 759 Inlägg

RobertS skrev:

TheFinnishFlash skrev:
En fikus bil helt enkelt smile

Man har inte rätt att kalla något för fikus när man har en sådan avatar som du har;)wink

HAHA sårätt!

200 på bakhjulen är mer än 400 på forumet!
BMW e24 635csi M-technic "The Great white shark" (1983)
Linusa High Performance
16 juni 2008 · 21 Inlägg

RobertS skrev:

TheFinnishFlash skrev:
En fikus bil helt enkelt smile

Man har inte rätt att kalla något för fikus när man har en sådan avatar som du har;)wink

ÄGD! big_smile

Volvo S60R (2004)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang