2714
Sök

Köpa Volvo 850 "T5"

53 Inlägg
20 juni 2008
#21
När jag köpte min italienare och prata med autotech sa dom att det är lättare att få 2.0a att gå bra och ja har åkt från dom 320hk kittade volvona här i stan wink


915 Inlägg
20 juni 2008
#22
viktore skrev:
Enda som skiljer 2.0 Italienmotorn mot 2.3an är veven och turbon. I grund och botten samma motor alltså.

Det är väl stakar/kolv som skiljer inte vev? Lättare för Volvo att köra med samma 90slag vev på alla motorer smile

Sveriges bästa pris på Speedparts?
www.Tuning-import.com

Reservdansk
6 271 Inlägg
21 juni 2008
#23
Det är väl slaglängden som ändrar cylindervolymen? wink

Tänk dock på att Italien-modellerna har lågt andrahandsvärde i Sverige, man litar hellre till 2,3 liters modellerna.

När jag letade efter min T-5R och såg på annonser att det var italien-modellen så dissade jag dom direkt.
Sitter även bara 13G turbo på 2,0an, så jag har svårt att tänka mig att någon har plågat ur 320 hk ur den stackarn, om dom nu inte bytt turbo, downpipe, cat, spridare, vevstakar, koppling, chip/map...

Men ska du ha bilen som lite mer slit-å-släng så är det ju bara att slå till. smile

"Då pansar dundrar fram på öppna hedar
vi alla liksom känner oss förmer."

P7 - Södra Skånska Regementet

53 Inlägg
21 juni 2008
#24
Nu menade jag då trimmade 2,3 och 2,0 så ska det enligt autotech vara lättare att få 2,0n att gå bra.


henkeboy77
21 juni 2008
#25
dom funkar hur bra som hälst!! jag har en själv som är chipad och körd med 1.4bar tryck i fyra år utan att föra ägaren visste om det kör nu på 1.2bar. sen så fick jag ner försäkringen på den när jag kunde försäkra den som en vanlig turbo i stället för en T5 smile det gjorde väll bara 30-40 kr /mån men det är ju pengar det med!! min har gått 16500mil nu!! bara att köpa!!

719 Inlägg
21 juni 2008
#26
henkeboy77 skrev:
dom funkar hur bra som hälst!! jag har en själv som är chipad och körd med 1.4bar tryck i fyra år utan att föra ägaren visste om det kör nu på 1.2bar. sen så fick jag ner försäkringen på den när jag kunde försäkra den som en vanlig turbo i stället för en T5 smile det gjorde väll bara 30-40 kr /mån men det är ju pengar det med!! min har gått 16500mil nu!! bara att köpa!!

Vanlig turbo? T5 är ju precis det, en vanlig turbo

Refined
1 770 Inlägg
21 juni 2008
#27
Ja, kolla upp miltal!
Men vad gäller att det är en 2.0l motor i den är ingen fara. Enda som skiljer är att dom har annan vev, kolvar och turbo. Annars är motor samma som 2.3:an

Allmänt känt är ju oxo att vxl lådorna på -94 och under brukar ge med sig om man chippar eller liknande och kör lite hårt med den.
Men man kan ju ha tur och få tag i ett bra ex smile
Lycka till


Sök