Beg bilar vid 27000mil

JFall
23 juni 2008 · 69 Inlägg

Hej! Håller på att hjälpa mina föräldrar med en ny dieselbil, (Passat TDI Kombi) och märkte att på blocket.se fanns det många passater som var tillsalu vid nästan exakt 27000gränsen.
Är det nån "storservice" som måste göras då eller vad? Nån som har någon idé om varför ?

Det man inte har under huvven får man ha i bagaget!
WWW.AUTOHIFI.SE
Mekaren
23 juni 2008 · 89 Inlägg

nej de e de inte:) åk o kolla på en av dom o kolla oljan, och sök efter missljud när motorn e igång. och sen kan man ju alltid ta en tur med och se så att allting e i sin ordning:) ja vet några stycken som har typ diesel caddys m.m och dom har la gått ca 30000mil men de e inget fel på dom och de e istort sett samma motorer i dom:) går den bra utan missljud och fin olja så e den i regel ganska välvårdad:) beroende på hur den ser ut. men sen så e de ju inget fel med att serva den ändå, de skadar ju inget:)

Volvo 740 GLT 16V "MEKARN" (1989)
JFall
24 juni 2008 · 69 Inlägg

ok gött, det ska jag tänka på smile

Det man inte har under huvven får man ha i bagaget!
WWW.AUTOHIFI.SE
twin_cam Smålänning
24 juni 2008 · 7 877 Inlägg

Är serviceboken stämplad som den ska så är en diesel precis provstartad vid 27k mil wink

En expert är en person som gjort alla misstag som är möjliga att göra inom ett begränsat område!
Du kan ta smålänningen ur Småland, men du kan aldrig ta Småland ur smålänningen!
Tribbe SAAB♥SUBARU
24 juni 2008 · 1 636 Inlägg

En diesel ska väll gå längre än en med bensin? Eller iaf brukar..
Min bensinare har iaf gått över 27 och funkar fin fint.

Saab 9-2x Aero "SAABaru" (2005)
kolvas
24 juni 2008 · 4 001 Inlägg

jag kommer inte ihåg vid vilka intervaller som kamremmen ska bytas men det är nästan det enda man måste vara riktigt noga med!

Som sagt, bra service så är det inga problem! Min V70 har gått över 75.000 mil

Fy fan för att vara nykterist, tänk er att vakna upp dagen efter och inse att bättre än så här kommer jag inte att må
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang