hjälp, köpt MDS GP800 slutsteg men de slårifrån!

zinkaN
25 juni 2008 · 8 Inlägg

Hej, som topic lyder så har jag köpt ett GP800 slutsteg som ska driva mina dubbla Dynamic 12" slutsteget är nytt och aldrig i kopplat jag har kopplat (+), (-), (R) och lågnivå rätt, jordat på rätt ställe allt enligt rekomendation från butik, men nu är de som så att steget slårifrån och ställer sig på protect, åker jag tillbaka med steget till butik imon får jag ut ett nytt steg utanproblem eller extra kostnader, eller tar dom in steget och lagar de och jag måste vänta?
är lite tveksam så tänkte höra först!

okej som du vill jag har jordat vid bältes fästningen och slipat rent och så kabeln är absolut tillräcklig steg bas och kabel rekomenderad från firman och han jag köpt de av kan sin sak om man säger så betvivlar absolut inte de. och GP800 monoblocksteg och kopplat ihop allt enligt shcema som man får med i kartong.

Tack på förhand
/zinkaN

Senast redigerat av zinkaN (25 juni 2008)

yellow740
25 juni 2008 · 119 Inlägg

Bara för dom säger att det är rätt ställe att jorda behöver det inte vara det! Skiljer från bil till bil..  Har du slipat plåt rent och sedan jordat i en bra punkt?  Är du säker att du har ström kabel(tjocklek) så det räcker?  Klarar det steget vekligen 2st basar? har du bryggat?  Beskriv mer innan man ger dig ett bra svar...

mYGeL
25 juni 2008 · 1 338 Inlägg

zinkaN skrev:
Hej, som topic lyder så har jag köpt ett GP800 slutsteg som ska driva mina dubbla Dynamic 12" slutsteget är nytt och aldrig i kopplat jag har kopplat (+), (-), (R) och lågnivå rätt, jordat på rätt ställe allt enligt rekomendation från butik, men nu är de som så att steget slårifrån och ställer sig på protect, åker jag tillbaka med steget till butik imon får jag ut ett nytt steg utanproblem eller extra kostnader, eller tar dom in steget och lagar de och jag måste vänta?
är lite tveksam så tänkte höra först!

okej som du vill jag har jordat vid bältes fästningen och slipat rent och så kabeln är absolut tillräcklig steg bas och kabel rekomenderad från firman och han jag köpt de av kan sin sak om man säger så betvivlar absolut inte de. och GP800 monoblocksteg och kopplat ihop allt enligt shcema som man får med i kartong.

Tack på förhand
/zinkaN

yellow740 skrev:
Bara för dom säger att det är rätt ställe att jorda behöver det inte vara det! Skiljer från bil till bil..  Har du slipat plåt rent och sedan jordat i en bra punkt?  Är du säker att du har ström kabel(tjocklek) så det räcker?  Klarar det steget vekligen 2st basar? har du bryggat?  Beskriv mer innan man ger dig ett bra svar...

ja visst gör det de klarar tom några till om man vill det wink

Ang jordningspunkten,
Ohm Mät från Minus polen på batteriet och mellan din jordningspunkt. Ska vara så nära 0Ohm som möjligt.
Kan skilja mycket från bil till bil men brukar funka bra att jorda där du gjort....

mätt upp så du har remote & bra plus?

kolla så basarna e kopplade rätt att inte nån kardel tex korsluter mot korgen?..

Lycka till!

MVH//

Seat Leon Cupra-08 AWD Konverterad 500hp+
Missa ej Projekttråd för Seaten!
http://www.seatcupra.net/forums/showthr … mp;page=30
MDS, VTech Tuning, Pirelli - Power Is Nothing Without Controll, JE-Design
Seat Leon CUPRA "AWD Konverterad mYGeL Edt" (2008)
Saab_Vector
25 juni 2008 · 9 Inlägg

Låter som det är kortis nånstans eftersom det ställer sej på protect..kolla upp strömkabeln och remoten..
angående om steget klarar 2 12" basar så är det inga bekymmer..det är ju ett monoblock på 1600w bryggat om jag inte minns fel..du skulle kanske kolla upp jordpunkten oxå, men då är det som sagt bäst
att ohmmäta..

Born From Jets
Drönirettab
25 juni 2008 · 21 761 Inlägg

Att göra en resistansmätning på en jordpunkt med en vanlig multimeter ger inte ett pålitligt mätresultat, mätinstrumentet är för oexakt.

Drönirettab
25 juni 2008 · 21 761 Inlägg

zinkaN skrev:
men nu är de som så att steget slårifrån och ställer sig på protect

Gör steget så när du spelar musik högt eller även fast du inte spelar musik alls?

zinkaN
25 juni 2008 · 8 Inlägg

Drönirettab skrev:

zinkaN skrev:
men nu är de som så att steget slårifrån och ställer sig på protect

Gör steget så när du spelar musik högt eller även fast du inte spelar musik alls?

när jag slår på steron så slår den över på protect direkt..

Drönirettab
25 juni 2008 · 21 761 Inlägg

Då bör du kolla det som andra har skrivit, dvs om det är kortis vid någon högtalarkabel eller annan kabel.

Slå av hela anläggningen och dra ur alla kablar från steget, även lågnivåkablarna. Sätt sedan i endast minuskabel, pluskabel och remotekabel. Slå igång stereon på lägsta volym och kolla om steget går i protect. Om det inte gör det så sätter du i högtalarkablarna, kolla på steget igen.

Sist av allt så sätter du i lågnivåkablarna och kollar, men felet borde redan ha inträffat tycker jag.

zinkaN
25 juni 2008 · 8 Inlägg

Drönirettab skrev:
Då bör du kolla det som andra har skrivit, dvs om det är kortis vid någon högtalarkabel eller annan kabel.

Slå av hela anläggningen och dra ur alla kablar från steget, även lågnivåkablarna. Sätt sedan i endast minuskabel, pluskabel och remotekabel. Slå igång stereon på lägsta volym och kolla om steget går i protect. Om det inte gör det så sätter du i högtalarkablarna, kolla på steget igen.

Sist av allt så sätter du i lågnivåkablarna och kollar, men felet borde redan ha inträffat tycker jag.

okej ska kolla de imon men nu är de dags att sova ska upp imon men tack för tipsen! big_smile

Saab_Vector
25 juni 2008 · 9 Inlägg

Känns som att det skulle vara högtalarkablarna, om det vore kortis i strömkabeln skulle säkringen på steget gå, eller säkringen på kabeln(om sådan finns)

Born From Jets
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang