6239
Sök

Svarta klarglaslyktor till VW Caddy

672 Inlägg
27 maj 2008
Trådstartare
#1
Fick syn på Dahlmäcks Caddy å såg att framlyktorna va svarta, ser riktigt bra ut... är de nåt man kan fixa själv? Finns de nån chans att de funkar på besiktningen hmm...

Sen grillen... har sett attt Kamei har en men 2 papp för en grill vette fan, nån som hittat nåt annat el tipps på nån billigare återförsäljare. Typ Tyskland.

Har mailat Dalle utan svar än så länge...

http://www.dahlbackracing.se/galleri/caddy/pic1.jpg?2

Damn Smiler did you just smile? Hell yeah i did =)
/Thomas.

Kungen i Lerbäckshult
718 Inlägg
27 maj 2008
#2
Du kan väl dela på ljusena å måla allt som inte funkar som reflektor svart.. inga problem på besiktningen!!

672 Inlägg
27 maj 2008
Trådstartare
#3
Oki låter ju toppen de... får reka lite.
Ser ut som dom använt en mattsvart färg...

Damn Smiler did you just smile? Hell yeah i did =)
/Thomas.

672 Inlägg
8 juni 2008
Trådstartare
#4
Kommer ja stöta på några problem om ja vill dela på lyktorna?
Kom gärna me tipps...
Sökt men hittar inga andra trådar om detta...

Damn Smiler did you just smile? Hell yeah i did =)
/Thomas.

956 Inlägg
8 juni 2008
#5
Dom brukar vara limmade ihop, så man brukar värma dom i ugnen för att lättare kunna ta bort glaset. Dock vet jag inte vilken värme det ska vara.

hur kan man jämnföra en volvo 740 mned en sierra helt olika bilar. de är som att jämnföra en katt och ett lejon i styrka ju:S
//snoddas

Golle
448 Inlägg
8 juni 2008
#6
Hade mina i ugnen på ca 100-110 grader, men ta ut och kolla dom ofta så dom inte ligger för länge då plasten kan deformeras av värmen. Pajade ett bakljus till skylinen på det viset sad

James May: In other news.... I've fitted a fan!

672 Inlägg
12 juni 2008
Trådstartare
#7
Va de bara att typ skära isär delarna sen?
Va limmade ni tillbaka "glaset" me, sen vad för färg användes?

Damn Smiler did you just smile? Hell yeah i did =)
/Thomas.

huh?
10 427 Inlägg
12 juni 2008
#8
Har ett lite halvrelaterat tips, skydds/toningsfilm ('Toplite') till strålkastarglas/dimglas.

http://www.abenum.com/

Toplite® finns som transparent, rök- eller blåtonad.

Toplite® transparent är godkänd på alla lysen av vägverket.

Toplite® rök- och blåtonad är godkänd på alla lysen, utom på huvudstrålkatare där den  förnärvarande testas.

Den röktonade kan ju vara intressant för en ännu mörkare look.


Svartrök
673 Inlägg
12 juni 2008
#9
smiler skrev:
Va de bara att typ skära isär delarna sen?
Va limmade ni tillbaka "glaset" me, sen vad för färg användes?

man bara bänder isär glas och hus försiktigt. Limma med typ sikaflex

Jag har fel ibland... men inte ofta

Besserwisser
263 Inlägg
12 juni 2008
#10
Jag provade den röktonade filmen på brukisen. Blir snyggt och bra till en början men efter några mil och ett antal tvättar så är den inte lika fin längre. Dessutom bränns den lätt sönder på halogenlyktor som genererar en hel del värme. Dessutom måste den bort innan varje besiktning.

Så för min del, Jättedåligt.


672 Inlägg
4 juli 2008
Trådstartare
#11
Hur lossar man på lyktorna? Sitter två skruvar på ovansidan men den verkar sitta nertill åxå men hittar inga skruvar typ...

Kan man använda valig sprayfärg el måste man ha nåt som tål värmen?
Senast redigerat av smiler (4 juli 2008)

Damn Smiler did you just smile? Hell yeah i did =)
/Thomas.

4 767 Inlägg
4 juli 2008
#12
30 sekunders letande på ebay gav följande smile
http://cgi.ebay.de/VW-TOURAN-CADDY-SCHE … dZViewItem

Mvh
Erick

Projekttråd: Nissan Skyline GTS-25TM JUN -95
Gilla EvoG på Facebook! facebook.com/EvolutionGarage
Använder produkter från: Sonax Bilvård

672 Inlägg
4 juli 2008
Trådstartare
#13
Oj sedär... trode de inte fanns å köpa smile

Damn Smiler did you just smile? Hell yeah i did =)
/Thomas.

8 156 Inlägg
5 juli 2008
#14
Trådens rubrik saknar lite information. Läs gärna reglerna en gång till.
(Jag tar och fixar till rubriken.)
/Moderator (Phaetoon)

| Moderator
| Medio tutissimus ibis.
| I mitten skall du gå säkrast. (Ovidius)


Sök