Syst3m skrev:
Hör du inte dig själv? "Däremot används billigare material i t.ex. skoda än audi". Vad medför detta dårå? Jo sämre bil!!!
Myten om att billigare alltid är sämre verkar ha sålts in bra hos dig. Eftersom jag har förmånen att ha alla mina orginal etiketter kvar på bilen lite överallt då den aldrig är vinterkörd kan jag ju informera att min "sämre" bil domineras av audi-loggan, sedan vw och faktiskt minst skoda.
Billigare i detta fallet betyder att man använt tillbehör från andra modeller, för det är väl bekant även för dig att massproducering bidrar positivt till priset?
Men givetvis är inte en Skoda lika "lyxig" som en Audi, men det förstår ju alla varför också, om man sedan får så mycket mer bil för pengarna i slutänden kan man ju fråga sig.
Syst3m skrev:
Skulle jag köpa en bil från VAG-koncernen skulle det vara Audi. Där finns det kvalité som inte skramlar eller går sönder iaf.
Drömtänkande, visst håller dem bra kvalitet men att tro att Audi är berfriad från att gå sönder eller skramla är naivt.
Sedan ser jag det som positivt att man använder "VAG koncernens billigare bilar är de dyrare märkenas avdammade gamla delar", beprövade ting som man har hunnit finjustera innan man stoppat dem i respektive budget modell.
Men jag tackar alla Audi och VW förare som testar ut och betalar för tekniken och tar barnsjukdomarna

Nog tjatat om Skoda och sådant, det handlade ju trots allt om att köpa en Seat eller inte.
Mitt tips är att provköra dem modeller du är intresserad av, bilda dig en egen uppfattning, för vad folk skriver på ett forum kan ju till viss del vara sant men det är ju du som har bilen.
Oftast kan man plocka ut bilen över en hel helg och köra en längre sträcka så man verkligen får känna på, dem 30-45 min som man max annars brukar få ta brukar sällan vara speciellt givande om man inte redan nästan är färdig i sitt val.
Lycka till.