5600
Sök

Byte av framruta Ford Sierra

1 944 Inlägg
9 juli 2008
Trådstartare
Hej !
har sökt lite här på forumet, men inte hittat någon tidigare tråd om min fundering.

Hur (lättast) byter man framruta på en ford sierra 88 utan att lämna in bilen hos någon som gör det åt en ?
rutan är limmad (ej eluppvärmd)

Mvh Andreas

har du jätte tråkigt får du gärna slänga en kommentar i någon av mina projekttrådar :)
Saab 900NG - Breddning
Volvo Amazon - Polisbil
Volvo V70N - Bruksbil

Bry mindre, varva mer
5 753 Inlägg
9 juli 2008
skär lös rutan med typ en bit tunn ståltråd.. brukar funka.. sen snackar du med nån glasmästare eller nått ang vad du ska ha för limm osv när du ska montera den nya rutan smile

Jag skryter inte gärna och spelar inte känd men jag är född till en stjärna och kommer dö som en legend!

1 944 Inlägg
9 juli 2008
Trådstartare
_Glenne_ skrev:
skär lös rutan med typ en bit tunn ståltråd.. brukar funka.. sen snackar du med nån glasmästare eller nått ang vad du ska ha för limm osv när du ska montera den nya rutan smile

tack glenne, har även hört att piano tråd är bra ?

har du jätte tråkigt får du gärna slänga en kommentar i någon av mina projekttrådar :)
Saab 900NG - Breddning
Volvo Amazon - Polisbil
Volvo V70N - Bruksbil

Bry mindre, varva mer
5 753 Inlägg
9 juli 2008
har jag också hört så det fungerar säkert ännu bättre kanske smile, dock alldrig provat det själv

Jag skryter inte gärna och spelar inte känd men jag är född till en stjärna och kommer dö som en legend!

Sök