Medel för Insekter!

Makke_the1
18 juli 2008 · 5 Inlägg

Alla vet ju att det är typ omöjligt att få bort mosade insekter från fronten med enbart vatten.
Så jag undrar vad era tipps är för att ta bort dom.
Om ni har något bra medel eller hur ni gör.

Vet att det är nog inte bara jag som har det problemet så ge så många tipps som möjligt!

smile

IamFredrik Blivande VD!
18 juli 2008 · 64 Inlägg

Senast jag tog bort insekter ifrån Morsans Audi 80, då köpte jag en sånhär insektssvamp ifrån Biltema och nån billig insektsrengöring och bilens front har aldrig varit renare tack vare den där svampen! Den var rätt hård som svinto på en sida och andra sidan mjuk som man får bort rester! smile

Audi 100 Turbo 88B "Nazisten" (1988)
Chrysler New Yorker "Jänkisen" (1961)
STriiiker
18 juli 2008 · 609 Inlägg

Turtle insekts remover is tha´ shit.

PLindblom
18 juli 2008 · 1 200 Inlägg

Jag sprayar på Turtle insect remover och låter det sitta i 30 sekunder innan jag vrålar på med högtryckstvätten. Jag har dock märkt att mina strålkastare far illa av lösningsmedlet. Se upp med det.

Torlejf Bilvårdstönt.
18 juli 2008 · 1 109 Inlägg

Fredrikkoraudi skrev:
Senast jag tog bort insekter ifrån Morsans Audi 80, då köpte jag en sånhär insektssvamp ifrån Biltema och nån billig insektsrengöring och bilens front har aldrig varit renare tack vare den där svampen! Den var rätt hård som svinto på en sida och andra sidan mjuk som man får bort rester! smile

Ska man förstöra lacken kan man ju lika gärna ta klotterbortagare eller nått. Så blir det riktigt dåligt gjort.

Sluta använd insektssvampar!

Mvh. David.

Bygger rolig bil. :)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang