5092
Sök

Aluminium problem HJÄLP

2 Inlägg
19 juli 2008
Trådstartare
#1
Har ett problem med en aluminium kåpa på min moped, saken är att jag har borstat bort färgen på  kåpan med en stål trissa för att färgen som satt var 2-component. Som ni vet är färgborttagnings medel för 2-component skadligt för aluminium. I allafall så har aluminiumen rest sig på några ytor och kommer ta timmar att slipa ner förhand. sad

Snälla ge mig något bra tips hur jag skulle kunna göra detta utan att göra de förhand!

1 675 Inlägg
19 juli 2008
#2
Cykelbengt skrev:
Har ett problem med en aluminium kåpa på min moped, saken är att jag har borstat bort färgen på  kåpan med en stål trissa för att färgen som satt var 2-component. Som ni vet är färgborttagnings medel för 2-component skadligt för aluminium. I allafall så har aluminiumen rest sig på några ytor och kommer ta timmar att slipa ner förhand. sad

Snälla ge mig något bra tips hur jag skulle kunna göra detta utan att göra de förhand!

Blästra big_smile

Ren kraft kan man inte ta på eller se, men den finns där!

2 Inlägg
19 juli 2008
Trådstartare
#3
Vill ju få det som kroomat, kommer ta år att slipa ner det blästrade förhand sen iaf smile

1 675 Inlägg
19 juli 2008
#4
Cykelbengt skrev:
Vill ju få det som kroomat, kommer ta år att slipa ner det blästrade förhand sen iaf smile

Går väl först att sand blästra sen glas blästra wink

Ren kraft kan man inte ta på eller se, men den finns där!


Sök