5916
Sök

Fråga ang Spacers..

219 Inlägg
21 juli 2008
Trådstartare
#1
Hur många mm kan man använda som mest när man kör med spacers? Finns det nån speciell gräns?

Mvh

Driifter;)
1 630 Inlägg
21 juli 2008
#2
beror ju på hur långa bultar du har? så de finns tillräckligt me gängor på... upp till 3-5 mm brukar väl funka me ogirnail bult men inte mer.. sen kan du ju ha bolt on spacers så då går de ju ha betydligt bredare.. kompisen har 60mm på sin golf o ja har 30 på amazonen så

Trimma för att köra fort? NÄ, Brett;)

Bilbyggare!!!
595 Inlägg
21 juli 2008
#3
Själv har jag haft upp till 80mm utan problem. Sitter 55mm på min Peugeot just nu. Är jag inte helt ute och cyklar hade väl It´s fun porschen 150-200 mm eller något. Men i längden är det väl inte bra alls....


219 Inlägg
21 juli 2008
Trådstartare
#4
tanker är att köpa längre bultar behöver komma ut ca 25-30mm på fram hjulen

219 Inlägg
21 juli 2008
Trådstartare
#5
En fråga till, vart köpa vettiga spacers? Köpte bara för att testa ifrån biltema idag 5mm men dom passar inte mina hjul

Driifter;)
1 630 Inlägg
21 juli 2008
#6
så mkt så hade ja nog valt bolt on spacers..

funkar nog inget vidare me biltema sorten..

manton.se/com har finns även på fler ställen me lite tur har du nån lokal mek verkstad som fixar det åt dig för vettigt pris..

Trimma för att köra fort? NÄ, Brett;)

2 665 Inlägg
21 juli 2008
#7
Max 5-10mm eftersom du ändrar hela styrgeometrin i framvagnen och den kom inte till av en slump i fabriken.

Golf R https://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=328740
Kärlek växer inte på träd, den byggs i Tyskland!

Överladdad!
530 Inlägg
21 juli 2008
#8
Scstyling.com har spacers till BMW 20mm per sida  5/120 under 1000 spänn med längre bult

Hellre en mekaniker i köket än en kock i garaget :)

219 Inlägg
21 juli 2008
Trådstartare
#9
men jag skall ha 4x100 :S

www.kudoz.se
3 802 Inlägg
3 295 Inlägg
22 juli 2008
#11
som nån skrev, kolla på www.manton.se och se va dom ska ha för sina. Där kan du måttbeställa helt efter huvudet wink



Sök