Konstigt s60 problem

Crusty69
23 juli 2008 ·

Hoj!

Hur kommer det sig att fläktarna kan gå igång i bilen när inte ens tändingen är på? Jag hade haft bilen avstängd i säkert 5min innan alla fläktarna i bilen började surra igång på full styrka.

Vad är vajsing?

Bilen är en s60 2.4l -02

Crusty69
23 juli 2008 ·

Ingen som har någon aning? :>

stylinguffe Egen företagare
23 juli 2008 · 201 Inlägg

Varit problem med styrenhet för fläktarna,kom en kallelse från volvo om att bilar skulle in för byta av någon kring motorkylfläktarna

matteeee Ingen himmel är så blå som min
23 juli 2008 · 2 972 Inlägg

Inget är vajsing. Det är en funktion som det står om i bruksanvisningen (iaf gjorde det så på min). Har för mig det är som den avfuktar systemet. Fullt normalt iaf...

/Mattias
Hyundai Kona Electric "This is the way" (2020)
baerserk Bäst i värla
23 juli 2008 · 150 Inlägg

Brukar ju stå på kylarkåpa osv att "Fan may start at any time", alltså att fläkten kan starta när fan som hellst. Så det är nog ingenting som är fel.

Christian S
23 juli 2008 · 4 816 Inlägg

matteeee skrev:
Inget är vajsing. Det är en funktion som det står om i bruksanvisningen (iaf gjorde det så på min). Har för mig det är som den avfuktar systemet. Fullt normalt iaf...

Precis, den ska göra så, det är för att förhindra dålig lukt i ventilationssystemet som den gör så då det är varmt ute.

För jag antar att det är fläkten inne i bilen som går igång och inte fläkten till kylet.

Mvh Christian
kör du före så väntar jag där framme.
j0nas Lastbilschaffis
23 juli 2008 · 811 Inlägg

Min s60 gör så lite då & då så det är normalt & inget att oroa sig för

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang