Vart ansöker man om liten skylt på vv.se ?

Edvinoo Hetast Just Nu!
29 juli 2008 · 1 355 Inlägg

ja har kollat överallt men ja hittar ingen länk eller nått där man ansöker om det ?

Inspiration comes standard
NissanMotorsport
29 juli 2008 ·

Edvinoo skrev:
ja har kollat överallt men ja hittar ingen länk eller nått där man ansöker om det ?

gå in på deras hemsida och mejla till dom bara.. så gjorde jag iaf och de gick hur bra som helst..

izeman
29 juli 2008 · 79 Inlägg

mycket hänger på vad man åker för bil , texx nissan 200 o 300 har inskrivet på vägverket att det ska gå per automatic med liten skyllt , finns det ingen notis om det  hos vägverket om just din bil så är det nästan omöjligt o få den ///

speedfreak///
soyd
29 juli 2008 · 1 853 Inlägg

Ring dom och snacka med dom så får du svar direkt: 0771-119119, mins inte vad man ska trycka men se till att du får prata med person.... deras talsvar funkar väll si sådär...

Edvinoo Hetast Just Nu!
29 juli 2008 · 1 355 Inlägg

Jag sitter nu och chattar med en person på deras service o han säger att jag bara kan få den lilla till bak men inte framme

Inspiration comes standard
Edvinoo Hetast Just Nu!
29 juli 2008 · 1 355 Inlägg

jag ska fan ansöka om dispans men han sa att de e 99% chans att det inte kommer gå... men men ja ska ta chansen för den där 1% ..

( ja har hört att de finns folk som har photoshoppat sina fronter o skickat.. )

Inspiration comes standard
soyd
29 juli 2008 · 1 853 Inlägg

Drygt hmm, jag har faktiskt forskat detta rätt djupt, hos vv säger dom att man inte får ha småa fram för att polisen inte kunde läsa texten osv. men då jag ringde till polisen och sa det så vart dom förvånad. och sa typ nä det är lugnt från våran del det är vv som inte vill ge ut till alla bara...

Edvinoo Hetast Just Nu!
29 juli 2008 · 1 355 Inlägg

Hej och välkommen till Vägverket! Du pratar med Robert Westin. Vad kan jag hjälpa till med?
För snabbare hantering ange ditt registreringsnummer.
13:25    Ja hej jag heter edvin och jag har lite frågor angående registreringsskyltar 
13:26    Okej 
13:27    Jag har en Chrysler 300c
13:28    och den har modifierats på fronten nu och jag ville kolla hur man gör för att ansöka om en liten skylt
13:29    Till den modellen kan du bara få den lilla usa skylten bak. Att man bygger om fordonet och tex byter kofångare ger inte rätt att få en annan skylt.
13:30    Du kan om du vill göra en dispansansökan där du bifogar ett foto på fordonet på skyltutrymmet.
13:31    Men som sagt, har fordonet byggts om så kommer till 99,9 % utfallet bli negativt.
13:31    Jasså det är så illa.
13:31    Ja, tyvärr.
13:32    just den modellen. 300 c, har aldrig rätt till den lilla usa skylten fram. Det spelar ingen roll om det anges vid registreringen eller inte...den blir hur som helt den ordinarie skylten fram
13:34    Aja man måste ju fråga, men vill försöka ansöka om dispans om det är möjligt
13:34    hur gör man då `?
13:35    Ja, det är det.
13:36    Ta en kort framifrån på fordonet på skyltutrymmet. Skicka det tillsammans med ett brev där du kort skriver att du vill ansöka om dispans för en USA skylt fram. Skicka brev till Vägveket. 701 81 ÖREBRO eller vagverket@vv.se
13:36    ok så enkelt alltså
13:36    om det vore lika lätt att få det godkänt bara
13:37    men tack så jättemycket för hjälpen
13:38    Det var så lite.
13:38    Ha en bra dag !
13:38    Detsamma. Och skicka ett gott ord till godkänningsavdelning om mig big_smile
13:38    Ska göra det...tongue

Inspiration comes standard
soyd
29 juli 2008 · 1 853 Inlägg

får önska dig lycka till då wink

WilYawn Golle
29 juli 2008 · 448 Inlägg

Gör som jag gjorde istället. Beställ en ny bakskylt, och sätt fram. Den är ju godkänd med liten skylt bak.
Har kört så flera år och varken besiktning eller polisen har sagt nåt.

James May: In other news.... I've fitted a fan!
Edvinoo Hetast Just Nu!
29 juli 2008 · 1 355 Inlägg

WilYawn skrev:
Gör som jag gjorde istället. Beställ en ny bakskylt, och sätt fram. Den är ju godkänd med liten skylt bak.
Har kört så flera år och varken besiktning eller polisen har sagt nåt.

Du måste bara säga att det var det enklaste o smartase man kunde kommit på... fan att man inte tänkte på det. TACK SÅ MYCKET !!!!!!!!!!!!!!!!!!!11

Inspiration comes standard
WilYawn Golle
29 juli 2008 · 448 Inlägg

Any time smile

James May: In other news.... I've fitted a fan!
Edvinoo Hetast Just Nu!
29 juli 2008 · 1 355 Inlägg

nu när ja skriver till dom säger en tjej att han skrev fel o att ja inte kan få dom små till bak heller... tur att ja sparade konversationen... nu skiter ja ja ska fan ha dom !

men förresten wilyawn e dom likadana da dom främre o bakre skyltarna ?

Inspiration comes standard
NIzmO Ollikkala Racing
29 juli 2008 · 1 724 Inlägg

Edvinoo skrev:

WilYawn skrev:
Gör som jag gjorde istället. Beställ en ny bakskylt, och sätt fram. Den är ju godkänd med liten skylt bak.
Har kört så flera år och varken besiktning eller polisen har sagt nåt.

Du måste bara säga att det var det enklaste o smartase man kunde kommit på... fan att man inte tänkte på det. TACK SÅ MYCKET !!!!!!!!!!!!!!!!!!!11

Så har jag gjort på min 200sx, är ju godkänd med liten fram men inte bak wink
Har däremot inte besiktat eller stött på polisen med den än så får se hur det går i längden.

- Time Attack -
Nissan 200sx rs13 "Time attack edition" (1989)
Nissan Cherry "Turbo JDM" (1986)
WilYawn Golle
29 juli 2008 · 448 Inlägg

Japp

James May: In other news.... I've fitted a fan!
Edvinoo Hetast Just Nu!
29 juli 2008 · 1 355 Inlägg

kolla detta nu
Hej och välkommen till Vägverket! Du pratar med Anneli Öhman. Vad kan jag hjälpa till med?
För snabbare hantering ange ditt registreringsnummer.
14:31    Hej. Jag ville bara kolla om det är möjligt att beställa US skylt bak till min Chrysler 300c me reg.nr KKC680
14:32    Hej. Vänta ett tag ska jag titta i ett dokument.
14:32    javisst
14:33    Detta fordonsslag finns inte med i dokumentet som automatiskt kan få usa-skylt....
14:33    jasså men jag pratade men en förrut som sa att det gick men bara till bak
14:33    du kan ansöka om usa-skylt genom att skicka in bild och måttuppgifter på skyltutrymmet.
14:34    ja men det var till fram, bak gick sa han
14:34    Robert Westin pratade jag med
14:35    det var nog ett missförstånd. chrysler 300C-modellen finns inte med i vår lista.
14:36    13:27 Jag har en Chrysler 300c 13:28 och den har modifierats på fronten nu och jag ville kolla hur man gör för att ansöka om en liten skylt 13:29 Till den modellen kan du bara få den lilla usa skylten bak. Att man bygger om fordonet och tex byter kofångare ger inte rätt att få en annan skylt. 
14:36    så han hade fel alltså ?
14:36    Jag kan dubbelkolla med en kollega som jobbar med skyltansökningar om du kan vänta en stund.
14:36    javisstr
14:41    Jag har kollat upp saken och Robert har förmodligen missförstått fordonstypen eller kollat fel i listan. Chrysler 300c-modellen finns inte med att få en liten skylt.
14:41    Det stämmer dock att har man byggt om fordonet kan man inte få en annan skyltstorlek.
14:42    Men om jag hade bett honom att skicka den lilla bakre skylten då han hade sagt att det går så hade jag fått den menar du ?
14:42    Nej, det tror jag inte eftersom detta fordonsslag är registrerat med vanliga eller eu-skyltar.
14:44    Är det så att jag kan få ett annat svar från nån annan ifall jag kollar med dom för att man verkar ju få så många svar som det finns folk som man får prata med.

Senast redigerat av Edvinoo (29 juli 2008)

Inspiration comes standard
MercaPOWER Avstängd
29 juli 2008 · 174 Inlägg

Edvinoo skrev:
Jag sitter nu och chattar med en person på deras service o han säger att jag bara kan få den lilla till bak men inte framme

Byt plats på dom då. wink

EDIT: Det hade någon redan sagt visst..

Senast redigerat av MercaPOWER (29 juli 2008)

Edvinoo Hetast Just Nu!
29 juli 2008 · 1 355 Inlägg

14:45    misstag kan vi alla göra, jag ber om ursäkt för det. Jag har kollat upp vad som gäller med en person som är väl insatt i handläggning av usa-skyltar.
14:47    jag vill inte vara otrevlig men detta känns riktigt oseriöst, jag undrar bara vad det var för dokument han kollade i och vilka du kollade i. Så hur kan jag nu veta att inte du kollat fel så som han gjorde det.

Inspiration comes standard
Edvinoo Hetast Just Nu!
29 juli 2008 · 1 355 Inlägg

Jag Blir Så Jääävla Förbannad På Doom !

Inspiration comes standard
Edvinoo Hetast Just Nu!
29 juli 2008 · 1 355 Inlägg

14:45    misstag kan vi alla göra, jag ber om ursäkt för det. Jag har kollat upp vad som gäller med en person som är väl insatt i handläggning av usa-skyltar.
14:47    jag vill inte vara otrevlig men detta känns riktigt oseriöst, jag undrar bara vad det var för dokument han kollade i och vilka du kollade i. Så hur kan jag nu veta att inte du kollat fel så som han gjorde det.
14:49    Jag har kollat i ett dokument där vi har fordon som har rätt att få usa-skylt utan föregående ansökan. Jag kan inte svara för någon annan, men eftersom jag har dubbel-kontrollerat saken med en handläggare som jobbar med skyltärenden känner jag mig säker på att jag svarat rätt.
14:49    Och då kollade du så att jag ansöker om den bakre skylten och inte den fram
14:50    Enligt listan och min kollega kan detta fordon inte få usa-skylt varken fram eller bak.
14:50    trotts att det är en amerikansk bil
14:50    och att den är byggt för amerikanska plåtar
14:51    Ja. Det är inte alla amerikanska bilar som måste ha en usa-skylt. På många ryms den ordinarie nummerskylten.
14:52    Aja inte mycket att göra åt saken då.
14:53    Bilen har originelt inte plats för den svenska skylten fram men det är av estetiska skäl så det godkänns inte.
14:53    anledningen ska vara för att polisen inte ser skylten tillräckligt bra
14:54    men jag har pratat och mailat dom och 5 av dom sa att det inte är problem för dom utan att vägverket inte vill ge ut dom
14:54    Men tack för din hjälp och jag vet att det inte är ditt fel men det är bara frustrerande.

Inspiration comes standard
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang