4836
Sök

Stötfångare Vovlo 740-90 vs 940

Volvonörd
1 187 Inlägg
29 juli 2008
Trådstartare
#1
Är det likadana stötfångare på dem eller skiljer det nånting? jag har ju den nya fronten på 740 och tycker mig inte se nån större märkbar skillnad eller ska jag skaffa nya brillor så jag kan se ordentligt?

Sponsorer 2013:
SBS Reklam Söderhamn, Nordqvist Bilvård Söderhamn, Meca Söderhamn, Lindkvist & Söner Billackering AB, Skruvat.se, Pinass Fastfood, BDS-Bilakuten Bollnäs, Vågbro Glas Söderhamn, Kajakshoppen Söderhamn
Projekttråden: http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=194391

Volvoskadad
6 017 Inlägg
29 juli 2008
#2
740 års 1990 har en "knottrig" plast som har en förmåga att bli grå/vit. och de tidiga och sena 940 har "lösa lister" högst upp på kofångaren, medans 740 90- och övriga 940 har den fastsittande. men formen är nog densamma,

Jonas

Volvonörd
1 187 Inlägg
29 juli 2008
Trådstartare
#3
Tack för svaret.. Har nämligen fått erbjudande om att byta bort mina orginal (om dem passar) mot 960 stötfångare och kjolar. Killen vill återställa till "orginal"...

Sponsorer 2013:
SBS Reklam Söderhamn, Nordqvist Bilvård Söderhamn, Meca Söderhamn, Lindkvist & Söner Billackering AB, Skruvat.se, Pinass Fastfood, BDS-Bilakuten Bollnäs, Vågbro Glas Söderhamn, Kajakshoppen Söderhamn
Projekttråden: http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=194391

Volvoskadad
6 017 Inlägg
29 juli 2008
#4
TheRefunder skrev:
Tack för svaret.. Har nämligen fått erbjudande om att byta bort mina orginal (om dem passar) mot 960 stötfångare och kjolar. Killen vill återställa till "orginal"...

men 960 kofångare passar ju inte din bil. bara 965ans bak

Jonas

i övrigt värdelös.
613 Inlägg
29 juli 2008
#5
efter som killen skulle återställa den utgår jag från att den är moddad å klar för att passa!


Volvonörd
1 187 Inlägg
30 juli 2008
Trådstartare
#6
Det är så att han vill ha mina stötfångare och sätta på sin 940 sedan... Fram ska det ju passa rakt av medans det är bak som vi är lite fundersamma på... Är det så att bak inte passar ja då får man väl sätta kapen i å plasta om då.... wink

Sponsorer 2013:
SBS Reklam Söderhamn, Nordqvist Bilvård Söderhamn, Meca Söderhamn, Lindkvist & Söner Billackering AB, Skruvat.se, Pinass Fastfood, BDS-Bilakuten Bollnäs, Vågbro Glas Söderhamn, Kajakshoppen Söderhamn
Projekttråden: http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=194391

Volvoskadad
6 017 Inlägg
30 juli 2008
#7
TheRefunder skrev:
Det är så att han vill ha mina stötfångare och sätta på sin 940 sedan... Fram ska det ju passa rakt av medans det är bak som vi är lite fundersamma på... Är det så att bak inte passar ja då får man väl sätta kapen i å plasta om då.... wink

bak är nog ingen ide att ens försöka, den är förliten, men fram ska gå bra

Jonas

Volvonörd
1 187 Inlägg
30 juli 2008
Trådstartare
#8
Nu när vi mätte lite snabbt igår så visade det sig att bak på min är för kort på hans 940 medans hans är för lång för min 740.  Nu mätte vi med tumstock mellan tummen å pekfingret. Men varför skulle 965 bak passa på min? Brukar det inte vara så att kombins är lite "bredare" för att kunna ställa ner nånting lite snabbt om man måste ta ett omtag på saken som ska in i bagagen?

Sponsorer 2013:
SBS Reklam Söderhamn, Nordqvist Bilvård Söderhamn, Meca Söderhamn, Lindkvist & Söner Billackering AB, Skruvat.se, Pinass Fastfood, BDS-Bilakuten Bollnäs, Vågbro Glas Söderhamn, Kajakshoppen Söderhamn
Projekttråden: http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=194391

300 Inlägg
30 juli 2008
#9
en 740 är inte som 940 i baken då 940'in är rundad å 740'in är helt rak dvs att kombin också är rak i baken.. men vad jag har hört så är 740 90ans frankofångare för rak imot 940'in som är mer böjd då 90'a fronten är mer platt..



Sök