8565
Sök

Tråkigt med annonser som uppenbarligen inte är korrekta.

Billackerare
737 Inlägg
31 juli 2008
Trådstartare
http://www.blocket.se/vi/16987709.htm?ca=6_s

Såg att killen även har en användare här på garaget men jag kan inte bara släppa denna text från annonsen:

"Motor, en 6a med 174 hk orginal, men förra ägaren bytte kolvar/stakar planade samt portade toppen motsvarade en 200 hk sen sitter även ett chipp i bilen, öppet filter och sportavgas. skulle tippa på att det finns ca 230 hk i den, men finns ett chipp till så man kan få ut ca 30 hk till bara man vill, motorn är påkostad ca 30000 enligt förra ägaren..."

Say no more.
Jag tycker synd om den stackaren som har dålig koll och tror att han har köpt en VR6:a med 230 hk.  Dessutom kan man ALDRIG chippa en VR6 till så mycket effekt... det går bara inte.

Jag är inte ute efter att snacka skit om ägaren till bilen men jag tycker att det är för sorgligt när det står som det gör i annonsen och man vet att det inte är sanning. sad

Corrado VR6R 3.0 Turbo

*BECE**
334 Inlägg
31 juli 2008
De är ju inte ovanligt direkt att folk överdriver. Sen är de många som tror att dem kan men beviserligen inte:)

835 Inlägg
31 juli 2008
jag brukar faktiskt mejla ägaren om jag ser något som är heelt knäppt. Då får de fan i mig ändra eller meddela ev köpare. Det är ju inte alltid man vet allt heller, man kan ju ha blivit lurad själv också. Men bra att man låter dem veta iaf! smile

Muttley
31 juli 2008
men låt de bli lurade om de går på de då smile man kan inte lusläsa alla annonser och säga till folk att de har fel .

Sök