6864
Sök

På tal om MC

Pro detailer
417 Inlägg
30 juli 2008
Trådstartare
Jag har börjat fundera på att ta MC kort, någon som har nån uppfattning om vad det kan tänkas kosta?

If your not living on the edge, your taking up too much space inte the middle 8)

Muttley
30 juli 2008
räkna högt och säg 10 tusen,

jag tog mitt för ungefär 7 tusen i körskola med hans hoj.

beror på hur duktig du är .

Pro detailer
417 Inlägg
30 juli 2008
Trådstartare
Ja kunskapen vette fan, har kört moppe en del och cyklat mtb en jävla massa men misstänker att ingen av det är att jämföra med mc, får väl helt enkelt pröva och se vad som händer, tack för snabbt svar.

If your not living on the edge, your taking up too much space inte the middle 8)

Bilvårdstönt.
1 109 Inlägg
30 juli 2008
Fartsyndare skrev:
Ja kunskapen vette fan, har kört moppe en del och cyklat mtb en jävla massa men misstänker att ingen av det är att jämföra med mc, får väl helt enkelt pröva och se vad som händer, tack för snabbt svar.

Av erfarenhet är det inte körkortet som är dyrt i slutändan.

När du väl har körkort ska du ha hoj, denna hoj ska försäkras, sen ska du ha kläder och skyddsutrustning också.
Det springer snabbt iväg.

Men som sagt, räkna med 10 000 för körkortet, och kugga inte! Kostar ju en halv förmögenhet att köra upp nuförtiden.

Lycka till.
Mvh. David.

Bygger rolig bil. :)

342 Inlägg
30 juli 2008
Själv tycker jag att körskola är överskattat, e ju bara vända lite på huvudet inan man blinkar.

Jag gjorde så att jag tog farsans gamla hoj, böörjade övningsköra lite intensivt i ca en vecka. Sen skrev jag provet. Sen åkte vi iväg på semester. kom hem å körde kanske 4gånger med farsan till och körde upp. Hade aldrig kört konbanan innan, gjorde lite missar men det gickbra ändå. Det som jag var mest orolig för var krypkörningen då jag testade lite krypkörning dan innan och det var rätt svårt. Men tvärt om det va högfartsdelen som var svårast, Inte så lätt att ta sats i 50km/h å svänga i konbanan, lite läskigt att göra om man inte tränat på det.

Så mitt kort gick på 220+1500:- = 1750:-

Så jag tyckte det var rätt lätt men det går ju bra att säga när man klarade det, hehe

Muttley
30 juli 2008
ja just du har ju senare kläderna smile räkna de runt 10 tusen med för du vill ha lite fräcka grejer med smile

Muttley
30 juli 2008
vanten06 skrev:
Själv tycker jag att körskola är överskattat, e ju bara vända lite på huvudet inan man blinkar.

Så jag tyckte det var rätt lätt men det går ju bra att säga när man klarade det, hehe

men nu hade du din pappas hoj dessutom. den jag har var inte godkänd för uppkörning alls för tung smile

342 Inlägg
31 juli 2008
tkd_rille skrev:
vanten06 skrev:

men nu hade du din pappas hoj dessutom. den jag har var inte godkänd för uppkörning alls för tung smile

Mm det känar man ju en hel del på.

Bara lån av hojen av stans trafikskola kostar ju 1800:- hutlöst, hehe

Sök