måla plastfärg på frigoliten för att det inte ska smälta?, och hur mycket kostar bonocell,

a-traktorn Avstängd
4 augusti 2008 · 200 Inlägg

...

caromania Forummoderator
4 augusti 2008 · 9 296 Inlägg

???

When the eagles are silent, the parrots begin to jabber.
a-traktorn Avstängd
4 augusti 2008 · 200 Inlägg

ja hjälper det o måla plastfärg på frigoliten innan man plastar, och vad kostar bonocell c:A

ImprezaGT
4 augusti 2008 · 343 Inlägg

a-traktorn skrev:
ja hjälper det o måla plastfärg på frigoliten innan man plastar, och vad kostar bonocell c:A

om inte färgen smälter frigoliten så borde det hjälpa... annars så kan man använda sandspackel eller alufolie

en bonocell skiva på 100x60x10 cm kostar 500-600kr , sen beror det på tjockläk vad det kostar

Projekt Prelude: http://www.garaget.org/forum/viewtopic. … 88#p985988
Tack till: Min far
Stockholms Bil & Kaross AB
Blekingebilradio.se
Smajly
4 augusti 2008 · 3 059 Inlägg

Nått väldigt enkelt och nog det billigaste alternativet tipsat från en karossgjutare är att använda helt vanligt vitlim (trälim) Man spär det 50/50 med helt vanligt kranvatten och penslar på frigoliten.. Penslas ett par lager och sen kan det slipas jämt..

a-traktorn Avstängd
4 augusti 2008 · 200 Inlägg

Smajly skrev:
Nått väldigt enkelt och nog det billigaste alternativet tipsat från en karossgjutare är att använda helt vanligt vitlim (trälim) Man spär det 50/50 med helt vanligt kranvatten och penslar på frigoliten.. Penslas ett par lager och sen kan det slipas jämt..

o sen bara plasta på de ir
men går inte det rätt mycket åt
vilket e bäst o billigast, sandspackel ir lim

Smajly
4 augusti 2008 · 3 059 Inlägg

Sen kan du plasta ovanpå det om du vill och om du är nöjd med ytan..
Går åt mycket..? Inte så värst mycket eftersom du spär ut det med 50% vatten.. väldigt lätt att pensla på.. Du behöver ju inga stööre mängder och tjocka lager.. bara ett par lager som skyddar frigoliten. Går ju med fördel att rolla på också.. torkar snabbt.

a-traktorn Avstängd
4 augusti 2008 · 200 Inlägg

vadå om man vill, man måste väll plasta, annars håller det väll inte, kanske ska nämnas att det en front jag bygger

Kenny-83 Företagare & YouTuber
4 augusti 2008 · 1 940 Inlägg

Om man limmar på frigoliten och sedan plastar på det, kan det inte bli bökigt att få bort det sen när det väl är plastat eller ska man sätta någonting yttligare på limmet för att det ska släppa lätare så som t.ex vax??

Stylingwebben.se | LED lampor
Länk till min YouTube kanal: DesireToInspire
mickey
4 augusti 2008 · 247 Inlägg

Häll på aceton eller något annat starkt så smälter frigoliten.

Mikael Lindberg
- Team Duja -
www.teamduja.se
Smajly
5 augusti 2008 · 3 059 Inlägg

a-traktorn skrev:
vadå om man vill, man måste väll plasta, annars håller det väll inte, kanske ska nämnas att det en front jag bygger

Jo givetvis..antog att du förstod att jag menade dte utan att jag skulle behöva skriva det..
Finns ju många lösningar.. Slipa det helt blankt och ha på släppmedel.. eller så kan du vaxa det X antal ggr så brukar det släppa fint.. Du kan tejpa över det med vanlig packtejp, funkar fint.. Du kan klä in det med alufolie så släpper det fin fint också..

Eller som mickey säger så kan du smälta frigoliten sen.. eller så gröper du bara ur den.. Frigoliten är ju enkel att få ur en front när den väl är gjuten.

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang