6103
Sök

Mitt slutsteg, vilka basar och vilken typ av låda ?

Företagare & YouTuber
1 940 Inlägg
13 april 2006
Trådstartare
Hej !
Jag har tänk och bygga om bagaget regält med inbyggda basar/lådor men är rätt ny på de här med hur ljud funka etc. Jag har ett slutsteg som heter AC-3 som är köppt från MDS, den har 2-300W eler 1*600W utgång. Jag surfade runt på mds hemsida och hitta en bas som sa att den vela ha ett slutsteg som var från 200-800W vilket för mig var väldigt... underligt smile Enligt insturktionen bör jag med andra ord kunna köra 2 basar på mitt 2*300W slutsteg men även det kan låta lite skumt eftersom det är 200-800W rekomenderat.

Exakt vad är det jag fölorar på att inte ha 800W istället får 300W på varje högtalare nrä det står rekomenderat 200-800W?

Låt säga nu att jag skulle kunna ha 2 av de dära högtalarna, då är frågan om vilken typ av låda jag ska bygga till var av dem, jag är ute efter en popping skön bas, kanske 2*12" basar är för mycket ?? vad vet jag, kan ni hjälpa mig ? smile Vilken typ av låda ska jag bygga och är 2*12 för mycke och ska jag gå på 2*10 stället ?

Jag har hitils altid köpt saker från mds men blev lite besviken på deras 8*6" hatthylls högtalare, dom var 400kr dyrare än min kompis köpte sina för och hade sämre ljud dessutom sad har ni något bra ställe att beställa högtalare från när man är på internet och surfar, vilket märke och vilken site ? smile

Tack på förhand wink
Senast redigerat av Sherlia (17 april 2006)

Stylingwebben.se | LED lampor
Länk till min YouTube kanal: DesireToInspire

Företagare & YouTuber
1 940 Inlägg
13 april 2006
Trådstartare
AS METAL10 2-pack
Gas högtalare 2pack för 900kr, kan de vara värt att satsa på eller kan det räknas som skit eftersom det är väldigt lågt pris om man gämnför med tx (Rockford Fosgate P210S4 Punch Just nu: 1 398 kr) där bara 1 högtalare kostar 1400:-

21 761 Inlägg
13 april 2006
Oj då, det var snabba ryck. Jag kan inte säga om det är dåliga högtalare eftersom jag inte har haft sådana. GAS är ju en lågprishögtalare iof men en del har skrivit att de gillar detta märke och att de låter bra. Det går säkert att få mer tryck i tex Rockford Fosgate men GAS högtalarna låter nog bra också. Det är bäst att andra som har köpt dessa får ge råd.

Företagare & YouTuber
1 940 Inlägg
15 april 2006
Trådstartare
Några andra som kan svara på mina frågor ?

Sök