6217
Sök

Mitsubishi Galant, är det nått att ha?

Pro detailer
417 Inlägg
7 augusti 2008
Trådstartare
Jag står i begrepp att skaffa ny bil och tänkte kolla med er här vad ni anser som Mitsubishi Galant som vardagsbil.
Det jag behöver äen bil som får dra släp, som jag kan ha hunden i, som inte kostar allt för mycket i drift och underhåll men som ändå är ok att köra och leva med.
Jag har en del erfarenhet från dessa bilarna då päronen haft Galant dom senaste sju åren plus att jag jobbat som Mitsu mek.
Dock så funderar jag på en automatare och kanske till och med V6 varianten och eftersom mina päron inte är bilintresserade så är det liksom snikmodell de luxe som gäller för deras del och det är inte jag intresserad av att ha.

Så, vad har ni här för erfarnheter från dessa bilar?

If your not living on the edge, your taking up too much space inte the middle 8)

Forummoderator
9 299 Inlägg
7 augusti 2008
Det finns väl bättre? Den där är väl ganska törstig och är det inte GDI motor? Databoxen krånglar väl en del också. Köp en Toyota.

When the eagles are silent, the parrots begin to jabber.

283 Inlägg
7 augusti 2008
Haft både 93-a och 97-a, grymt nöjd med båda. Aldrig haft några problem med de heller.
Rekomenderar starkt. Jobbat ochså på mitsubishi och känner inte till att datan krånglar ofta, kanske på sena 80 tal upp till 92 men där tar ju åldern ut sin rätt.
Ska du ha en GDI så rekomenderar jag att du tankar 98 oktan.

Lycka till

www.kudoz.se
3 802 Inlägg
7 augusti 2008
har en galant kombi v6 -98 som jag haft ett bra tag nu.
inga större grejor med den förutom vanligt slitage.
dock om du ska provköra kolla länkarmarna då de är svaga (åk upp o ner på trottoarer så klonkar det är det bara o byta) samt så är de inte billiga....

Chaufför
418 Inlägg
7 augusti 2008
Ska nog inte köpa automat om inte konvertern är bytt=förstärkt. Min konverter på min 98 (V6) gav sig vid 12000mil. Då drog jag aldrig kärra.  Ca 14 tusen kostade det sad Sen började lyftarna låta på min men det är tydligen ingen fara. Annars var det en riktigt fräsch o go bil. Hade den i 4 år! Kolla bakskärmkanter innan du köper en också. De kan rosta.

Kör Scania!!

1 703 Inlägg
8 augusti 2008
Att lyftarna kärvar på en mitsu är standard och lätt att fixa själv, samt att det inte kostar något.

283 Inlägg
8 augusti 2008
st220hgv skrev:
Ska nog inte köpa automat om inte konvertern är bytt=förstärkt. Min konverter på min 98 (V6) gav sig vid 12000mil. Då drog jag aldrig kärra.  Ca 14 tusen kostade det sad Sen började lyftarna låta på min men det är tydligen ingen fara. Annars var det en riktigt fräsch o go bil. Hade den i 4 år! Kolla bakskärmkanter innan du köper en också. De kan rosta.

Håller med där, dock automater från 99 frammåt har fått en bätre låda. Det ser du enklast genom att den är tripptronik.

274 Inlägg
9 augusti 2008
Beror ju lite på vad du tänkt dig för årsmodell osv.
Dom är som någon nämt tidigare rätt törstiga och rätt dyra då det gäller vissa saker.

Körv
3 535 Inlägg
9 augusti 2008
Skulle nog satsat mer på en tysk kombi, men det är ju jag det smile Dom jag vet som haft galant kombi v6 har varit helnöjda! Så det är nog en bra bil smile Lycka till med bilen och separationen!

Truckdriving Man

Sök