4675
Sök

cornersplitters

767 Inlägg
6 augusti 2008
Trådstartare
#1
någon ssom vet var  man kan köpa conersplitters i kolfiber förutom på realcar.se och har en fråga till kan polisen el besiktningen säga någon om man har det på bilen? för dom sticker ju inte ut så mycket?

Saab- se alla avundsjuka blickar
www.Rushracing.se

689 Inlägg
6 augusti 2008
#2
polisen o besiktningen säger inget iaf

767 Inlägg
6 augusti 2008
Trådstartare
#3
ok tack för de! någon som vet några sidor?

Saab- se alla avundsjuka blickar
www.Rushracing.se

KHRacing
7 augusti 2008
#4
n_andersson skrev:
polisen o besiktningen säger inget iaf

hur vet du det ?

jag kan garantera dig att det är olagligt rent säkerhetsmässigt, då de inte är typade för din bil.
men - som vanligt så är SBP ett lotteri.

:-)

1 688 Inlägg
7 augusti 2008
#5
Sök, finns flera trådar som jag, tillsammans med många andra redan svarat på vart det finns att köpa...

Varning till er allergiker, inlägget kan innehålla spår av ironi och moralkakor!

N.O.S Cruisers Stockholm
3 404 Inlägg
7 augusti 2008
#6
n_andersson skrev:
polisen o besiktningen säger inget iaf

Var en kille med orange ng900/og9-3 som åkte på en flygande(?) varpå polisen anmärkte på hans cornersplitters... Tråden var uppe för inte allt för länge sen

Rock'n Roll

1 079 Inlägg
7 augusti 2008
#7
jag hade cornsplitters på min gamla bil gjorda i glasfiber, mjuka linjer/kanter inte ens en idiot skulle kunna ha fastnat i dom, snackat med besman innan jag besiktigade med dom på och det var då inga problem, åkte på en flygande besiktning inga problem där heller, inte heller de 4ggr jag blivit stoppad och de kollat bilen samt fått blåsa. Men det finns säkert nån som kan haka upp sig på det och det är väl inte värre än en ombes enkelt åtgärdat bara ännu en del att plocka av inför bilprovningen när det skiter sigm man fram tills dess bara att köra på,

Det viktigaste är inte att ha rätt, utan att straffa de som har fel.

689 Inlägg
9 augusti 2008
#8
jo för att jag har kört med det i 4 år och besiktat bilen varje år o blivit stoppad i masssa poliskontroller inklusive flygandebesiktningar o dom har inte klagat på de.. räcker inte de???


KHRacing skrev:
n_andersson skrev:
polisen o besiktningen säger inget iaf

hur vet du det ?

jag kan garantera dig att det är olagligt rent säkerhetsmässigt, då de inte är typade för din bil.
men - som vanligt så är SBP ett lotteri.

:-)

Calibra Is The Shit!
662 Inlägg
9 augusti 2008
#9
Har me kört med cornersplitters och inga nerslag från varken polis eller bes.

/// SyyHn

KHRacing
9 augusti 2008
#10
n_andersson skrev:
jo för att jag har kört med det i 4 år och besiktat bilen varje år o blivit stoppad i masssa poliskontroller inklusive flygandebesiktningar o dom har inte klagat på de.. räcker inte de???

Bra svar smile ... men  det betyder inte att grejjerna är lagliga för det ! cool


Sök