4012
Sök

Äldre SUV

5 Inlägg
11 augusti 2008
Trådstartare
Hej! Jag är ny på forumet men hoppas att folk kan tänka sig att svara ändå!

Jag åker till Kanada i November, stannar i 7 månader i Whistler BC. I alla fall har jag tänkt att införskaffa en SUV (ville egentligen ha en pickup men måste finnas plats för 5 pers...) modell gammal och prisklassen max 15000.

Föga oväntat finns det mest Ford, Dodge, GMC, Chevrolet och därför har även dessa bäst pris. Hur som helst, vilken bil tycker ni att jag bör köpa, ur kvalitetssynpunkt. Vill helst ha en bil som håller, alltid startar osv. Så lite pill som möjligt med bilen. Så, folk som kan mycket om bilar, vilka bör jag undvika, och vilka bör jag kika närmre på?

Har till exempel kollat på Ford Explorer 91 - 95, den typen av bil jag söker! Är den bra? Bra kvalitet? Den håller och startar för det mesta?

Mycket tacksam för svar!
/Oskar.

2 911 Inlägg
11 augusti 2008
Cheva tahoe eller blazer, kolla fjädring och ljud från motorn.
Dom går och går om man håller efter dom.

Kika också på tahoeforum.com , finns endel matnyttigt.

5 Inlägg
11 augusti 2008
Trådstartare
Will do! Menar du Blazer eller Trailblazer? Kanske finns båda 2...

Du har ingen vettig info gällande hur bra fordar håller? Det är så bra pris på den explorer modellen, verkar finnas massor!
Senast redigerat av OskarHolmblad (11 augusti 2008)

blacken
11 augusti 2008
Jeep cherokee. Inte "grand cherokee"den är sopig. Grymt stryktålig och förvånansvärt skön att färdas i..

5 Inlägg
11 augusti 2008
Trådstartare
Okej! Fan va najs. Den finns det ju massor av den också! smile
Fel man ska leta på Jeepen då?

blacken
11 augusti 2008
OskarHolmblad skrev:
Okej! Fan va najs. Den finns det ju massor av den också! smile
Fel man ska leta på Jeepen då?

Bakaxel,  avgasgrenrör, rost i sparklådor, skuffens golv, skärmkanter, lacksläpp,, irriterande elfel. Men dom är grymt "skottsäkra" dom kan se och vara hur skabbiga som helst men dom bara skrammlar och töffar vidare. Obs det är bara 4,0 hyvelbänken som är bra, ducka för 4 cyl diesel och 4 cyl bensin..
Senast redigerat av blacken (11 augusti 2008)

5 Inlägg
11 augusti 2008
Trådstartare
Haha. Hyvelbänken? Har inte jättebra koll på bilar wink

4 682 Inlägg
11 augusti 2008
OskarHolmblad skrev:

Jag åker till Kanada i November, stannar i 7 månader i Whistler BC. I alla fall har jag tänkt att införskaffa en SUV (ville egentligen ha en pickup men måste finnas plats för 5 pers...) modell gammal och prisklassen max 15000.

Föga oväntat finns det mest Ford, Dodge, GMC, Chevrolet och därför har även dessa bäst pris. Hur som helst, vilken bil tycker ni att jag bör köpa, ur kvalitetssynpunkt. Vill helst ha en bil som håller, alltid startar osv. Så lite pill som möjligt med bilen. Så, folk som kan mycket om bilar, vilka bör jag undvika, och vilka bör jag kika närmre på?

Har till exempel kollat på Ford Explorer 91 - 95, den typen av bil jag söker! Är den bra? Bra kvalitet? Den håller och startar för det mesta?

Mycket tacksam för svar!
/Oskar.

om du inte vill ha en suv,men vill ha plats kan du ju köpa en crew cab.
då får du plats för 5 pers (eller 6) i.a.f

blacken
11 augusti 2008
OskarHolmblad skrev:
Haha. Hyvelbänken? Har inte jättebra koll på bilar wink

Raka sexan..

5 Inlägg
11 augusti 2008
Trådstartare
Moparboy440 skrev:
OskarHolmblad skrev:

Mycket tacksam för svar!
/Oskar.

om du inte vill ha en suv,men vill ha plats kan du ju köpa en crew cab.
då får du plats för 5 pers (eller 6) i.a.f

Jasså! Men då är det ju i princip vad jag söker antar jag. Sitter dom där bak någorlunda bra då också eller?

4 682 Inlägg
11 augusti 2008
jo de gör dom,polarens farsa har en dodge ram crew cab å du sitter nog bättre där bak i den i alla asiatiska bilar ja nånsin suttit i.å då e ja över 190 lång så ja behöver mycke space om man säger så wink.

Sök